Spisetid i skolen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.848 visninger
15 svar
3 synes godt om
24. august 2020

Anonym trådstarter

Hvor lang tid har jeres børn til at spise frokost i skolen, før de bliver sendt uden for til frikvarter? Det er gået op for mig, at mit barn i 1. klasse har et kvarter. Så bliver de sendt udenfor til frikvarter bagefter. Jeg synes, det virker af lidt, men er det virkelig bare den tid, de har? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2020

Babilooo

24. august 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Også et kvarter 

Anmeld Citér

24. august 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hmm. Så er det nok derfor at min datter altid kommer hjem med meget af hendes madpakke. I hendes skole ved jeg dog at der er tid til en formiddagsmad. Men et kvarter er da ikke længe. 

Anmeld Citér

24. august 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Det tror jeg også de har ved os - det er riiiigeligt med tid. Hvis man er sulten 

Anmeld Citér

24. august 2020

Christabelle

De får lov at tage mad med ud i 10-pausen og så har de 15-20 min til frokost 

Anmeld Citér

24. august 2020

Anonym trådstarter

Okay, ja altså jeg har tit oplevet i 0. klasse, at min datter kom hjem med meget af sin madpakke og hun sagde altid, at hun ikke nåede at spise sin mad. Hun sagde også, at de fik besked på at pakke sammen, fordi de skulle ud til frikvarter. Og jeg kunne se, at maden bare var blevet nærmest kastet ned i madkassen igen, som om, det skulle gå hurtigt. Jeg har tit tænkt på og snakket med min datter, om det er fordi hun glemmer at spise og hun måske kommer til at snakke i stedet for, men det afviser hun. Hun får som regel også selv mulighed for at bestemme, f.eks. hvilket pålæg, der skal være på maden, så det er noget, hun kan lide. Så har jeg egentlig bare lagt det hen (det kan jo godt være, hun er kommet til at snakke lidt alligevel). Så fandt jeg ud af det med tiden. Jeg kan selvfølgelig godt se, at de ikke kan få uendelige mængder tid, men synes godt nok 15 minutter er lidt 

Anmeld Citér

24. august 2020

Cvbn

Nej et kvarter er ikke meget, men alternativet vil jo ofte være, at børnene får senere fri, og det er heller ikke så fedt. 
Det man kan gøre er, at være obs på at sende nem mad med og ikke diverse små dimser, dutter og pakker som tager tid at forholde sig til. 

Anmeld Citér

24. august 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

15 min er da fint, de må jo gerne (de fleste steder), tage den med ud og spise resten i frikvarteret 

Anmeld Citér

24. august 2020

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

I min 1. Klasse har man 15 til at spise før hver sf de to pauser og vi gør meget ud sf st huske børnene på at spise og ikke snakke for meget eller falde i staver hvis vi ser noget eller det bliver læst historie. Vier altid to voksne på når de spiser da jeg har en støttefunktion på en elev der skal have hjælp der, så vi er fire øjne til at holde øje med at de alle får spist 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.