Sosu ass.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er ssa på 7. År nu. 

På mit gamle job som aftenvagt 28 timer om ugen, havde jeg ca 27-28.000 brutto pr. Mdr. 

Nu har jeg skiftet til dagvagt på 32 timer og får ca 25-26.000 brutto. 

Det er helt klart tillæggene som gør lønnen spiselig i vores fag... Grundlønnen kan man hverken leve eller dø af.

Hvis du kigger på foas løntrin og timeløns satser kan du se hvad lønningerne ca er. 

Mange tak! Jeg tror endelig jeg fandt noget på Foa som jeg kunne bruge. Og jeg er egentlig også mest interesseret i aften eller nattearbejde. Jeg er bare ikke god til dagvagter og har aldrig været det. Det er kun i min elevtid jeg gjorde det hihi. Det passer også bedst ift min datter. Jeg kan godt lide at have de ekstra fridage med hende selvom hun må undvære mig nogle aftenens, men så hygger hun ekstra med farmand

ih jeg ved ikke om jeg bare skal kaste mig ud i det. Jeg har jo et godt job og jeg er så frygtelig bange for at mislykkes. Jeg du pede sku en eksamen på ssh men det var fordi jeg total misforstod det og ikke forsvarede den rigtigt. Til om eksamen fik jeg så 10. Jeg er så panisk angst under eksamen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2020

Anonym

20.000 for 28 timer i av? Hold da op! Så kan jeg da slet ik forstå at hun siger hun ik får ret meget mere end mig  fik du det som nyuddannet? Kan du huske det? 

18.000. Men jeg glemmer lidt at jeg arbejder på et sted der hører under handicap og psykiatri. Så vi har et tillæg for det. 
Men selv om det måske er nogle år på skolebænken, er det virkelig godt at opgradere sig selv. Du får så meget mere ansvar. Du har mange flere steder at kunne arbejde og du kan tilmed læse videre. Dine arbejdsopgaver kan variere helt vildt alt efter hvad du vælger at arbejde som. 

Anmeld Citér

20. august 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

18.000. Men jeg glemmer lidt at jeg arbejder på et sted der hører under handicap og psykiatri. Så vi har et tillæg for det. 
Men selv om det måske er nogle år på skolebænken, er det virkelig godt at opgradere sig selv. Du får så meget mere ansvar. Du har mange flere steder at kunne arbejde og du kan tilmed læse videre. Dine arbejdsopgaver kan variere helt vildt alt efter hvad du vælger at arbejde som. 

Åh ja det har jeg også haft. Har selv arbejder på et bosted for senhjerneskadede. Der fik vi nemlig også det tillæg men det er også kun fortjent. Det er hårdt arbejde sådan et sted.

ja jeg burde nok springe ud i det, ved bare ikke hvornår det er mest fornuftigt. Er så akavet som studerende. Det er svært at forklare. Og så har jeg jo mit job nu som jeg også er glad for og tryg ved

Anmeld Citér

21. august 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa jeg overvejer efter  9 år som SOSU hjælper at studere videre som ssa. Men der er flere ting der spiller ind. Bla løn. Jeg får ca 15.000 udbetalt som aftenvagt lige nu på 28 timer. 
kan i fortælle mig hvad i ca får udbetalt på de timer? 
min kollega som er ssa siger ag jeg næsten får det samme som hende og det kan jeg virkelig ikke forstå  så jeg ved ikke om jeg vil kæmpe mig igennem 3 år og så ende med den samme løn som jeg får allerede som ssh

er uddannelsen svær? Jeg føler det er 100 år siden jeg har studeret og jeg er frygtelig eksamens angst

Je får knapt 22000 før skat på 30 timer i dagvagt. Jeg er lige steget i løn efter 4 år. Du kan få merit for noget af uddannelsen . 

Anmeld Citér

21. august 2020

Anonym

Husk at din løn måske kan afspejle at du har været SSH før. 

Har veninder der har fået sin "gamle" løn og løntrin vist. Med over. Jeg er 34 og har været uddannet mange år. En ny udklækket ssa løn er mindre end hvad jeg får nu

Hvor meget ved jeg ikke. Men vigtigt i forhandlingen hvis det din arbejdsplads s der gerne ser et lys i du bliver ssa. 

Anmeld Citér

21. august 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Je får knapt 22000 før skat på 30 timer i dagvagt. Jeg er lige steget i løn efter 4 år. Du kan få merit for noget af uddannelsen . 

Ja det jo ligeså meget som jeg får som ssh i aftenvagt på 28 timer, nogle gange mere endda

Anmeld Citér

21. august 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Husk at din løn måske kan afspejle at du har været SSH før. 

Har veninder der har fået sin "gamle" løn og løntrin vist. Med over. Jeg er 34 og har været uddannet mange år. En ny udklækket ssa løn er mindre end hvad jeg får nu

Hvor meget ved jeg ikke. Men vigtigt i forhandlingen hvis det din arbejdsplads s der gerne ser et lys i du bliver ssa. 

Ja det er det jeg er nervøs for, om min læn falder alt for meget efter endt uddannelse. 
mine kollegaer har ikke fået ført deres løntrin med over, så det tror jeg da ik man kan, har i hvert fald aldrig hørt om det 

Anmeld Citér

21. august 2020

Anonym

Anonym skriver:

Ja det jo ligeså meget som jeg får som ssh i aftenvagt på 28 timer, nogle gange mere endda

Jeg tænker at hvis du trives som ssh både mht løn og mht arbejdet som ssh. Jeg synes ikke vores opgaver som ssa afspejler den løn vi får. Nogle gange kunne jeg godt tænke mig at være SSH og ikke have det store ansvar vi har. Misforstå mig ikke, jeg Synes også at i gør et kæmpe stykke arbejde. 

Anmeld Citér

21. august 2020

1977

Profilbillede for 1977

Som nyuddannede ssa får du løntrin 22 som udgangspunkt. Så kommer der stedtillæg afhængig af hvilken kommune du arbejder i. Du kan finde trinnet i FOA’s lønmagasin  

Der kan du også finde elevlønningerne. 

Anmeld Citér

21. august 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tænker at hvis du trives som ssh både mht løn og mht arbejdet som ssh. Jeg synes ikke vores opgaver som ssa afspejler den løn vi får. Nogle gange kunne jeg godt tænke mig at være SSH og ikke have det store ansvar vi har. Misforstå mig ikke, jeg Synes også at i gør et kæmpe stykke arbejde. 

Ja kn godt se hvad du mener. Grunden til jeg også ville “videre” var også lidt for at tjene mere, altså for at give os mere økonomisk frihed, men så kan beg jo også altid tage nogle ekstra vagter. Ih jeg er godt nok lidt splittet. Det er jo en stor omgang at gå i krig med, altså en my uddannelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.