Sosu ass.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.669 visninger
20 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. august 2020

Anonym trådstarter

Hejsa jeg overvejer efter  9 år som SOSU hjælper at studere videre som ssa. Men der er flere ting der spiller ind. Bla løn. Jeg får ca 15.000 udbetalt som aftenvagt lige nu på 28 timer. 
kan i fortælle mig hvad i ca får udbetalt på de timer? 
min kollega som er ssa siger ag jeg næsten får det samme som hende og det kan jeg virkelig ikke forstå  så jeg ved ikke om jeg vil kæmpe mig igennem 3 år og så ende med den samme løn som jeg får allerede som ssh

er uddannelsen svær? Jeg føler det er 100 år siden jeg har studeret og jeg er frygtelig eksamens angst

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa jeg overvejer efter  9 år som SOSU hjælper at studere videre som ssa. Men der er flere ting der spiller ind. Bla løn. Jeg får ca 15.000 udbetalt som aftenvagt lige nu på 28 timer. 
min kollega som er ssa siger ag jeg næsten får det samme som hende og det kan jeg virkelig ikke forstå  så jeg ved ikke om jeg vil kæmpe mig igennem 3 år og så ende med den samme løn som jeg får allerede som ssh

er uddannelsen svær? Jeg føler det er 100 år siden jeg har studeret og jeg er frygtelig eksamens angst

Tænker du kan opnå merit på ssa uddannelse hvis du har hjælperen, så du kan tage den på omkring 1 år og 8 mdr. Som ssa elev fik jeg omkring 12.000 udbetalt. Som ssa får jeg nu Ca 16.000 for blandende dag og aftenvagter og hver 2 weekend og 37 timer.. Så der er ikke den store forskel på lønnen. 

Anmeld Citér

20. august 2020

Anonym

Jeg får ca 20.000 udbetalt. Svinger ca 1000 kr.  Også aftenvagt 28 timer. 
Synes bestemt ikke udd. var slem. Kan godt svare sig. Og så er du fremtidssikret. 

Anmeld Citér

20. august 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg får ca 20.000 udbetalt. Svinger ca 1000 kr.  Også aftenvagt 28 timer. 
Synes bestemt ikke udd. var slem. Kan godt svare sig. Og så er du fremtidssikret. 

20.000 for 28 timer i av? Hold da op! Så kan jeg da slet ik forstå at hun siger hun ik får ret meget mere end mig  fik du det som nyuddannet? Kan du huske det? 

Anmeld Citér

20. august 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tænker du kan opnå merit på ssa uddannelse hvis du har hjælperen, så du kan tage den på omkring 1 år og 8 mdr. Som ssa elev fik jeg omkring 12.000 udbetalt. Som ssa får jeg nu Ca 16.000 for blandende dag og aftenvagter og hver 2 weekend og 37 timer.. Så der er ikke den store forskel på lønnen. 

Er ass. Uddannelsen ikke blevet længere? Tror ik den kan blive så kort selv med merit 

der er godt nok forskel på jeres løn hvis du får 16.000 for 37 timer og en anden her i tråden tæt på de 20.000 for 28 timer 

Anmeld Citér

20. august 2020

Anonym

Anonym skriver:

Klassisk eksempel på at man altid skal snakke brutto, altså før skat, da ens skatteforhold er forskellige. Så hende på 20.000 udbetalt kan have mange kilometer til arbejde, store lån, som kan give det høje fradrag

Anmeld Citér

20. august 2020

2017morigen

Profilbillede for 2017morigen

Hvis du er over 25 er der også mulighed for at være voksenelev. Det er lønnen bedre end alm elevløn

Men der ikke nogen stor forskel i løn i mellem diverse faggrupper er ikke nyt

f.eks tilbage i 2006 fik jeg som ufaglært det samme i løn som en nyuddannet ssh. Den eneste forskel var at jeg var på 34 timer og hun på 32.

Det har også været velkendt for nogle år tilbage at ssa fik mere ud af en aftenvagt end en sygeplejerske pga tillægene  var bedst for SSA.

Anmeld Citér

20. august 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Klassisk eksempel på at man altid skal snakke brutto, altså før skat, da ens skatteforhold er forskellige. Så hende på 20.000 udbetalt kan have mange kilometer til arbejde, store lån, som kan give det høje fradrag

Ja så må folk gerne skrive brutto så, og om de er nyuddannet osv for det har jo også noget at sige 

Anmeld Citér

20. august 2020

Anonym trådstarter

2017morigen skriver:

Hvis du er over 25 er der også mulighed for at være voksenelev. Det er lønnen bedre end alm elevløn

Men der ikke nogen stor forskel i løn i mellem diverse faggrupper er ikke nyt

f.eks tilbage i 2006 fik jeg som ufaglært det samme i løn som en nyuddannet ssh. Den eneste forskel var at jeg var på 34 timer og hun på 32.

Det har også været velkendt for nogle år tilbage at ssa fik mere ud af en aftenvagt end en sygeplejerske pga tillægene  var bedst for SSA.

Ja mit “krav” er at jeg skal være voksenelev ellers kan det ikke køre rundt herhjemme. 
det skal bare være det værd økonomisk for mig at læse videre. For jeg får jo egentlig en okay læn nu for kun 28 timer

Anmeld Citér

20. august 2020

Anonym

Jeg er ssa på 7. År nu. 

På mit gamle job som aftenvagt 28 timer om ugen, havde jeg ca 27-28.000 brutto pr. Mdr. 

Nu har jeg skiftet til dagvagt på 32 timer og får ca 25-26.000 brutto. 

Det er helt klart tillæggene som gør lønnen spiselig i vores fag... Grundlønnen kan man hverken leve eller dø af.

Hvis du kigger på foas løntrin og timeløns satser kan du se hvad lønningerne ca er. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.