Jeg venter vores 2. Barn til december og vi glæder os til at møde den lille krudtugle der tumler rundt i maven.
Men jeg går lidt med en underlig fornemmelse i kroppen. Da vi ventede vores første barn var vi totalt opslugt af forventningen om det lille menneske vi havde skabt. Vi talte dag til termin, gik all in på rede bygning, tale rigtig meget om hvad det ville betyde for vores forhold og liv, at vi nu skulle være forældre og alle vores venner og familie var meget nysgerrig og glade på vores vegne.
Den her gang er vi også glade. Men det er anderledes. Vi taler slet ikke så meget om baby. Vores venner og familie har selvfølgelig sagt tillykke og spørg hvordan det går med maven, men der er ikke den samme nysgerrighed. Jeg har intet købt eller gjort klar og jeg er mere optaget af henten og bringen af storesøster, Fys tider pga bækkenproblemer, arbejde og alle deT almindelig dagligdags Trommerum. Det der bekymre mig mest, er at far ikke er på samme måde spændt. Altså han er glad! Men han følger slet ikke med, som han gjorde første gang.
Det er nok meget normalt, at der ikke er så meget tid, til at dvæle ved den voksende mave, når man har en lille tumling, der kræver alt vores opmærksomhed, men jeg er bare bange for hvad det betyder for baby. Og vores relation til hende. Med storesøster elskede vi hende allerede da vi så de 2 streger på testen. Den her gang havde vi en turbulent start, fordi jeg lige havde mistet en graviditet og derfor slet ikke turde glæde mig. Og da jeg så turde, havde jeg næsten ikke tid til at glæde mig.
Hvordan oplevede i andre graviditet nr2? Havde i de samme følelser for maven?
Anmeld
Citér