Noget om madpakker..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2020

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min søns madpakke i 0. Klasse består i morgen af:

10’er mad: 4 kirsebær og en Skive rugbrød med leverpostej.

frokost: 4 kirsebær, 3 skiver agurker, en snackpølse, lidt nødder, en Skive rugbrød med leverpostej og en Skive med spegepølse.

Min svigerinde derimod står troligt hver morgen og laver omelet med grøntsager, laver sandwich som var det en københavner-café eller f.eks fahitas med kylling etc. 

det er SÅ forskelligt hvad ungerne helst vil have. Min dreng kan slet ikke overskue en fancy madpakke, så spiser han nærmest ikke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her går den mindste i 2 klasse. Hendes madpakke består af formiddags snack, feks frugt, en grovkiks, en lille håndfuld rosiner, nødder, tørret banan, bær. 

Eller feks en pandekage fra om søndagen, med feks frugt til. 

Frokost. 1 1/2 rugbrud, med forskelligt pålæg, lige efter hva vi har, agurk, tomat eller gullerøder.

Eller sandwich, pastasalt med masser af grønt. Mad pandekage, med forskellige ting i. 

Eftermiddags snack. Riskiks/grovkiks og frugt.

Det er forskelligt hvor meget hun spiser, fra dag til dag.

Den store går i 6, og hun har også formiddags snack med, lige som den lille.

Frokost kan være en skive bondebrød, med forskelligt pålæg. 

Rester fra dagen før, pastasalt, mad pandekage og en gang i mellem vil hun gerne købe frokost i skolens nye kantine, hvis der feks er tarteletter osv. 

Der er altid frugt og grønt, med i madpakkerne. 

De har en drikkedunk med saft med, som de drikker, og bagefter fylder op med vand. 

De har begge valgt skolemælk en fra i år, men ellers har de fået minimælk i skolen. 

Mine ka ik overskue alt for, forskellige tiltage i madpakken, de ka bare godt li det de kender. Vh Stine 

Anmeld Citér

14. august 2020

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg har to sønner i 2. Og 7. Klasse. Ingen af dem gider rugbrød, så de får pastasalater, wraps med salat og kylling eller lignende med. Jeg synes ikke det er vanvittigt bøvlet. Vi steger blot to kyllingefiletter, bacon eller lign. Når vi alligevel laver aftensmad. Snack er f.eks en gulerodsbolle, æble eller lign. 

Anmeld Citér

14. august 2020

årgang84

Profilbillede for årgang84

Tjaa jeg syntes alt det udstikkeri i mad er noget træls. I guder med madspild man kan ende ud med. 

Jeg forstår super godt at til fødselsdag eller hvis de skal på tur så må der gerne være lidt ekstra men ellers ikke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.