Hvordan kommer I i vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2020

fehår

Da min var i den alder, havde vi 1,7 kilometer dagpleje. For det meste cyklede vi, men nogle gange havde jeg indtryk af, at hun ikke havde brændt nok energi af i dagplejen, og så gik vi i perioder. Jeg plejede at lade hende gå, indtil hun ikke orkede mere, og så havde jeg en bæresele med og bar hende resten af vejen på ryggen. 

Klapvogn var omstændeligt og besværligt, og det var træls at slæbe cyklen med for bare at ende med at trække den hele vejen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2020

Lje

Jeg vil gerne høre hvordan transporten foregår ved jer når i skal aflevere og hente i vuggestue 

Her har vi ingen bil, vi bor i midtbyen og har 1,6 km til vuggestuen. Derfor tager vi cyklen, som min søn på snart 2 år, elsker.

Jeg er dog begyndt at tænke på at gå med ham hjemad, da jeg tit synes han efterspørger en gåtur lidt efter vi er kommet hjem og der har vi ikke lige altid tid til en tur pga. aftensmad, bad osv. Og da vi bor i et stort lejlighedskompleks hvor gården er ved at blive gravet ud, kan jeg ikke sende ham ud og brænde krudt af dernede

Men jeg er lidt i tvivl om det er for tidligt at gå så lang en tur med ham, når han ikke er ældre og der er meget trafik. 

Hvad gør I? Kører I bil, tager I cyklen, går I med eller uden klapvogn, går I en tur senere hvis I har tid.?

Vi var på løbecykel fra lige knap 2 år og frem til 3,5 år hvorefter vi skiftede til tohjulede med pedaler. Vi har godt nok kun 500 meter men det klarede han snildt på løbecykel. Jeg cyklede på vejen ved siden af ham på fortovet.

Jeg vil da anbefale løbecykel. Styrker balancen, konditionen og I kommer igang med at træne trafikregler/trafikbevidsthed samt overgangen til almindelig cykel bliver super nem .

Plus det var nemt at låse løbecyklen fast i institutionen og så selv cykle videre på arbejde. 

Vh.

Anmeld Citér

13. august 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi cykler. 
men vi tager ofte nogle gåture eller cykelture hvor han kører på løbecykel.åenten før aftensmad eller som en aftentur. 

Anmeld Citér

13. august 2020

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Vi har knap 800 meter, og turen foregår med barnevogn, men hvor hun ofte går noget af turen. Jeg er ret utålmodig  så derfor går hun ikke hele turen.

I dagplejen går hun snildt 2-3 km uden at komme op i barnevognen (muligheden er der dog), så jeg tænker godt, at du vil kunne tage turen på gåben med ham - hvis du altså har tid og tålmodighed til at stoppe op og kigge på alt muligt undervejs ).

Anmeld Citér

14. august 2020

JC2014

Profilbillede for JC2014

Vi kører altid i bil, men det skyldes at min yngstes dagpleje ligger 4-5 km væk (næsten nabo til fars arbejdsplads), og storebror går i specialbørnehave 20 km væk i nabobyen. 

Mine drenge ville sagtens kunne gå 1,6 km, også den lille der lige er fyldt to år. De er dog også meget glade for at gå. Bliver de trætte på vejen er det jo super nemt at tage klapvognen eller lignende med, når nu afstanden er så kort. 

Anmeld Citér

14. august 2020

xStinepigen

Anonym skriver:

Jeg vil gerne høre hvordan transporten foregår ved jer når i skal aflevere og hente i vuggestue 

Her har vi ingen bil, vi bor i midtbyen og har 1,6 km til vuggestuen. Derfor tager vi cyklen, som min søn på snart 2 år, elsker.

Jeg er dog begyndt at tænke på at gå med ham hjemad, da jeg tit synes han efterspørger en gåtur lidt efter vi er kommet hjem og der har vi ikke lige altid tid til en tur pga. aftensmad, bad osv. Og da vi bor i et stort lejlighedskompleks hvor gården er ved at blive gravet ud, kan jeg ikke sende ham ud og brænde krudt af dernede

Men jeg er lidt i tvivl om det er for tidligt at gå så lang en tur med ham, når han ikke er ældre og der er meget trafik. 

Hvad gør I? Kører I bil, tager I cyklen, går I med eller uden klapvogn, går I en tur senere hvis I har tid.?

Vi havde også en gåtur på halvanden kilometer. Han gik og jeg havde klapvognen med hvis han blev træt. Efter lidt tid var det intet problem at gå hele vejen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.