Hvordan kommer I i vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.897 visninger
15 svar
3 synes godt om
12. august 2020

Anonym trådstarter

Jeg vil gerne høre hvordan transporten foregår ved jer når i skal aflevere og hente i vuggestue 

Her har vi ingen bil, vi bor i midtbyen og har 1,6 km til vuggestuen. Derfor tager vi cyklen, som min søn på snart 2 år, elsker.

Jeg er dog begyndt at tænke på at gå med ham hjemad, da jeg tit synes han efterspørger en gåtur lidt efter vi er kommet hjem og der har vi ikke lige altid tid til en tur pga. aftensmad, bad osv. Og da vi bor i et stort lejlighedskompleks hvor gården er ved at blive gravet ud, kan jeg ikke sende ham ud og brænde krudt af dernede

Men jeg er lidt i tvivl om det er for tidligt at gå så lang en tur med ham, når han ikke er ældre og der er meget trafik. 

Hvad gør I? Kører I bil, tager I cyklen, går I med eller uden klapvogn, går I en tur senere hvis I har tid.?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman

Vi kører bil da vi bor 6 km fra vuggestuen. 
tænket sagtens at du kan gå med ham hjem. Min datter bliver 2 til oktober og hun kan godt gå så langt og ved at hun skal holde i hånd når der kører biler

Anmeld Citér

12. august 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg vil gerne høre hvordan transporten foregår ved jer når i skal aflevere og hente i vuggestue 

Her har vi ingen bil, vi bor i midtbyen og har 1,6 km til vuggestuen. Derfor tager vi cyklen, som min søn på snart 2 år, elsker.

Jeg er dog begyndt at tænke på at gå med ham hjemad, da jeg tit synes han efterspørger en gåtur lidt efter vi er kommet hjem og der har vi ikke lige altid tid til en tur pga. aftensmad, bad osv. Og da vi bor i et stort lejlighedskompleks hvor gården er ved at blive gravet ud, kan jeg ikke sende ham ud og brænde krudt af dernede

Men jeg er lidt i tvivl om det er for tidligt at gå så lang en tur med ham, når han ikke er ældre og der er meget trafik. 

Hvad gør I? Kører I bil, tager I cyklen, går I med eller uden klapvogn, går I en tur senere hvis I har tid.?

Tror det er meget individuelt fra barn til barn. Min søn kunne ikke gå så langt i den alder. Men så havde jeg klapvogn med. Så han kunne gå og holde i den og når han blev træt så kom han op og sidde.  

Anmeld Citér

12. august 2020

serinasmor

Da min dreng gik i dagpleje havde vi 1,2 km derhen  

om morgenen blev han viklet (båret i vikle) derhen. Så snakkede vi om stort og småt. - turen derhen tog ca 15 minutter i voksen tempo.

Han blev oftest hentet af far i bil (som kører lige forbi) ...

Men når jeg hentede, så gik han oftest hele vejen hjem ... nogle gange kun halvvejs og så blev hav viklet resten af vejen (for viklen havde jeg bare med i tasken) 

Det kunne godt tage laaaaaaaaaang tid at gå hjem Der var både flotte blomster, sten, pinde, edderkopper og snegle der skulle udforskes - men det var ok ... i hvert fald, hvis min store datter ikke stod og ventede på os når vi kom hjem. 

Nu hvor han går i børnehave, så er det forskelligt om han går, bliver viklet, sidder i cykelvogn eller kører på løbecykel når vi skal derover.

Afstanden er nogenlunde den samme som til dagpleje.

Jeg er selvstændig og har valgt at have god tid om morgenen. Så der er også tid til at stoppe op engang imellem og kigge på en blishøne eller finde en flot snegl.

Anmeld Citér

12. august 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vi har ca 5 km til vuggestue/børnehave nu, så vi tager bilen. 

Før, da vi boede i storbyen havde vi ca 1,5 km. Der gik vi altid eller cyklede. Fra han var ca 1,5 år er vi begyndt at gå derhen med klapvognen med så han kunne komme op hvis det blev for langt. På vej hjem gik vi altid stille og roligt. Fra han var ca 2 år droppede vi klapvognen, tilgengæld tog han ofte løbecyklen. Kommer også lidt an på hvor god tid man har om morgen. Da jeg skrev speciale havde vi masser af tid - for jeg skulle bare hjem og skrive, så der gik i stille og roligt afsted. Da jeg så begyndte på arbejde cyklede vi ( hvor han sad bagpå) for der havde vi ikke tid til at se på hver sten. 

Anmeld Citér

12. august 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Vi køre i bil eller på ladcykel.

Tænker godt at han kan gå det stykke.

Anmeld Citér

12. august 2020

Black Rose

Anonym skriver:

Min 2-årige kan sagtens gå de 1,2 km vi har fra dagplejen og hjem, men det er ret sjældent vi er på gåben. Det tager nemlig laaaaang tid, fordi han finder så mange spændende ting at kigge på, så turen bliver meget længere, end når jeg går den alene  Vi cykler oftest med ham bagpå, men det er som sagt ikke fordi han ikke kan gå turen. Når vi går tur i skoven, kan han også sagtens klare 2 km. Jeg har bare ikke lige tre kvarter til at hente hver dag, når der også skal laves aftensmad 

Ser lige at du også skriver at der er meget trafik. Vi har nærmest ingen trafik på vores rute, hvilket gør det dejligt nemt. Hvis det havde været langs en trafikeret vej, havde jeg nok valgt en anden løsning end at gå, for jeg tvivler på, at min søn ville acceptere at gå hånd i hånd hele vejen hjem. 

Anmeld Citér

12. august 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria

Vi har ca. en km til vuggestuen. Det sidste års tid (så siden hun var to) har vi hentet hende på gåben. I starten tog vi en klapvogn med, men efterhånden har vi bare taget løbecykel med. 

Anmeld Citér

12. august 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg er selv stor fan af gåture. Så mine har været i skarp træning siden de lærte at gå;-) men det kræver, at man er villig til at opleve og lege på vejen hjem. Tage de pauser der skal til. Kigge på sneglehuset, hoppe i vandpytten, på fortovsstregerne etc.:-)

Anmeld Citér

12. august 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vi har 700 meter, og den tur kan vores datter på 21 måneder sagtens gå.. Og hun vil ofte gerne gå længere og kan det også godt.. 

Hvad med at tage cyklen med og så bare trække den, mens I går? Og hvis han så bliver træt, så kan I cykle resten af vejen.. Ellers er der jo klapvogn, hvis I har det.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.