Hvad er chancen for tvillinger hos os?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2020

Bentemor

Profilbillede for Bentemor
Anonym skriver:

Det tror jeg ikke :-( Det er faktisk ret normalt. 

Jeg har selv haft tvillinger, der gik til i maven. 
Der fik jeg fortalt, at rigtig mange starter ud med tvillinger (før de ved, de er gravide) også går den ene til. :-) 

Ja oplevede jeg med mit midterbarn. Da han var blevet født og de gennemgik fostersækken, kunne jordemoderen se, at der havde været to, (var nærmest bare en ekstra lille fast klump i og vist noget med blodårerne i sækken.)  Den ene var desværre gået til tidligt i forløbet. Men da lidt sært/underligt vide at han burde have haft en tvillingebror. Ville næsten hellere have været den viden foruden.. Men dengang fortalte hun det ofte skete at der havde været to til start og det ikke var unormalt det var sket.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har hørt det kan springe et led over som regel. Og det passede også med min farmor og at handes datter så også fik tvillinger. Hvad tænker I om det? 

Og som en siger med at moderen giver det videre. Min farmor fik en søn, som er min far, så måske er det derfor han ikke fik tvillinger (fordi han er en mand). 

Hvis det er en konkret procentsats for din chance, du efterlyser, så tror jeg, du går forgæves. Som linket, du fik tidligere i tråden, viser, spiller flere faktorer ind, og arvelighed er blot én af disse. Formentlig har du en forøget chance i forhold til gennemsnittet, men det er jo blot statistik. Og at din far ikke fik tvillinger skyldes altså ikke udelukkende det forhold, at han er mand. 
Hvad vil du bruge et tal til? 

Anmeld Citér

12. august 2020

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Hvis det er en konkret procentsats for din chance, du efterlyser, så tror jeg, du går forgæves. Som linket, du fik tidligere i tråden, viser, spiller flere faktorer ind, og arvelighed er blot én af disse. Formentlig har du en forøget chance i forhold til gennemsnittet, men det er jo blot statistik. Og at din far ikke fik tvillinger skyldes altså ikke udelukkende det forhold, at han er mand. 
Hvad vil du bruge et tal til? 

Det er såmænd for hyggens skyld 

Anmeld Citér

12. august 2020

Anonym trådstarter

Bentemor skriver:

Ja oplevede jeg med mit midterbarn. Da han var blevet født og de gennemgik fostersækken, kunne jordemoderen se, at der havde været to, (var nærmest bare en ekstra lille fast klump i og vist noget med blodårerne i sækken.)  Den ene var desværre gået til tidligt i forløbet. Men da lidt sært/underligt vide at han burde have haft en tvillingebror. Ville næsten hellere have været den viden foruden.. Men dengang fortalte hun det ofte skete at der havde været to til start og det ikke var unormalt det var sket.. 

Ja, det forstår jeg godt, kan være lidt mærkeligt at få at vide senere  

En jeg gik i skole med havde en hudlap på kroppen, som de fik fortalt var hendes tvilling, eller en rest af tvillingen, lidt mystisk..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.