Hvad er chancen for tvillinger hos os?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.830 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. august 2020

Anonym trådstarter

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogle tvillingeforældre, som ikke har været i fertilitetsbehandling, men er blevet gravide på naturlig vis.

Hvor mange sæt tvillinger har I i forvejen i familien?

Vi har hhv 2 (fars side) og 3 sæt tvillinger (mors side) på min side af familien, og er derfor nysgerrig på, hvor stor chance der er for, at vi kunne få tvillinger.

Jeg har i forvejen 3 børn med min tidligere mand, og de er ikke tvillinger 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogle tvillingeforældre, som ikke har været i fertilitetsbehandling, men er blevet gravide på naturlig vis.

Vi har hhv 2 (fars side) og 3 sæt tvillinger (mors side) på min side af familien, og er derfor nysgerrig på, hvor stor chance der er for, at vi kunne få tvillinger.

https://woman.dk/familie/hvor-stor-er-sandsynligheden-for-at-du-faar-tvillinger

Anmeld Citér

10. august 2020

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Det kommer an på om det er tveæggede eller enæggede ? For enæggede tvillinger er ikke arveligt. Læste et sted at hvis der var en arvelig tendens i familien til af få tveæggede tvillinger så gav det en en chance på 5-10 % mere i forhold til familier uden arvelig tendens. 

Anmeld Citér

10. august 2020

Anonym trådstarter

321 skriver:

Det kommer an på om det er tveæggede eller enæggede ? For enæggede tvillinger er ikke arveligt. Læste et sted at hvis der var en arvelig tendens i familien til af få tveæggede tvillinger så gav det en en chance på 5-10 % mere i forhold til familier uden arvelig tendens. 

Det er begge tveæggede på min fars side. Min mors ved jeg desværre ikke.   det er min farmor og mine fætre som er tvillinger (tveæggede)

Anmeld Citér

10. august 2020

Anonym

Det er begge tveæggede på min fars side. Min mors ved jeg desværre ikke.   det er min farmor og mine fætre som er tvillinger (tveæggede)

Det skal være din mors familie - det vil sige, din mor, moster, mormor. Det skyldes, at det det arvelige anlæg for tvillinger ligger på mors side. 

At du (TS) har en farmor (din fars side) tæller desværre ikke :-) Heller ikke hvis din far (TS) var tvilling. 

Kun din mor (det vil sige barnets mormor) kam give anlægget videre. 

(Som jeg har fået det fortalt) 

Det arvelige anlæg kommer kun fra moderen (hele linjen igennem) 

Anmeld Citér

10. august 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det skal være din mors familie - det vil sige, din mor, moster, mormor. Det skyldes, at det det arvelige anlæg for tvillinger ligger på mors side. 

At du (TS) har en farmor (din fars side) tæller desværre ikke :-) Heller ikke hvis din far (TS) var tvilling. 

Kun din mor (det vil sige barnets mormor) kam give anlægget videre. 

(Som jeg har fået det fortalt) 

Det arvelige anlæg kommer kun fra moderen (hele linjen igennem) 

Min mormor havde tvillinger som gik til i maven.  Tæller det ? 

Anmeld Citér

10. august 2020

Anonym

Anonym skriver:

Min mormor havde tvillinger som gik til i maven.  Tæller det ? 

Det tror jeg ikke :-( Det er faktisk ret normalt. 

Jeg har selv haft tvillinger, der gik til i maven. 
Der fik jeg fortalt, at rigtig mange starter ud med tvillinger (før de ved, de er gravide) også går den ene til. :-) 

Anmeld Citér

10. august 2020

MorTil3+

Min mor er tvilling(tveægget), jeg har 3 børn og ingen tvillinger. 

Anmeld Citér

11. august 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min mor er tveægget tvilling og jeg har 2 børn og min søster har 4 børn - ingen af os har tvillinger

Anmeld Citér

11. august 2020

Anonym trådstarter

Jeg har hørt det kan springe et led over som regel. Og det passede også med min farmor og at handes datter så også fik tvillinger. Hvad tænker I om det? 

Og som en siger med at moderen giver det videre. Min farmor fik en søn, som er min far, så måske er det derfor han ikke fik tvillinger (fordi han er en mand). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.