Pasning om natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Nej det er bestemt ikke en 14 åriges ansvar at stå op om natten.. MEN hvorfor har moren natarbejde, og hvorfor hyrer hun ikke en barnepige? 

Altså er hun tvunget til natarbejde, fordi hun ikke kan finde andet arbejde? Og har hun ikke penge til en barnepige? For hvis hun er tvunget til det arbejde og ikke har råd til pasning, så vil jeg jo mene, at din mand/kæreste burde hjælpe hende økonomisk eller passe børnene om natten 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Hvor i landet er det. Kan lille søster ikke komme i døgnet vuggestue? Det har her i Aalborg. Især til børn hvis forældre arbejder på sygehuset (læge.  sygeplejerske. politibetjent.) er slev pædagog og kender en der arbejder i sådan et sted. Man skal dog aflevere sin mødeplan. Da man skal ha fri med sit barn når man selv har en fri dag. Eller sådan noget husker desværre ikke så meget om det.

Men der må der være noget tæt på dem. Måske.

Har I mulighed for at hjælpe?

Er det nyt arbejde moren er i?

Jeg selv er kom i arbejde havde jeg svært ved at åbne om morgen da min mand sejler. Og ikke er hjemme. Så efter et år hvor jeg li fik det til at kører rundt og ikke mere var ny bad jeg om at ikke skulle åbne da det gør min familie liv svært. Måske kan hun snakke om det med dem der laver vagtplan. 

Anmeld Citér

12. august 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Du er ikke sart. Det er et stort ansvar for en 14 årig. Samtidig er det ikke sort/hvidt. I nogle familier er det bare et vilkår, at man må blive voksen ret tidligt. 

Har I mulighed for at hjælpe? Tage pigerne, når mor er på arbejde? Eller være backup på en eller anden måde? I hvert fald sørge for, at den 14 åriges nattesøvn er god, lang og uforstyrret hos jer. 

Min kæreste minder hende jævnligt om, at han meget tage begge børn, men moren vil ikke have den lille skal hjem til os udover når der er aftalt samvær. Hvis min kæreste skal have hende, så skal han tage hjem til hende og sove. 

Anmeld Citér

12. august 2020

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

Hvor i landet er det. Kan lille søster ikke komme i døgnet vuggestue? Det har her i Aalborg. Især til børn hvis forældre arbejder på sygehuset (læge.  sygeplejerske. politibetjent.) er slev pædagog og kender en der arbejder i sådan et sted. Man skal dog aflevere sin mødeplan. Da man skal ha fri med sit barn når man selv har en fri dag. Eller sådan noget husker desværre ikke så meget om det.

Men der må der være noget tæt på dem. Måske.

Har I mulighed for at hjælpe?

Er det nyt arbejde moren er i?

Jeg selv er kom i arbejde havde jeg svært ved at åbne om morgen da min mand sejler. Og ikke er hjemme. Så efter et år hvor jeg li fik det til at kører rundt og ikke mere var ny bad jeg om at ikke skulle åbne da det gør min familie liv svært. Måske kan hun snakke om det med dem der laver vagtplan. 

Vi vil meget gerne hjælpe, men moren vil kun have at min kæreste har børnene om natten, hvis det foregår i hendes hjem. 

Anmeld Citér

12. august 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Nej det er bestemt ikke en 14 åriges ansvar at stå op om natten.. MEN hvorfor har moren natarbejde, og hvorfor hyrer hun ikke en barnepige? 

Altså er hun tvunget til natarbejde, fordi hun ikke kan finde andet arbejde? Og har hun ikke penge til en barnepige? For hvis hun er tvunget til det arbejde og ikke har råd til pasning, så vil jeg jo mene, at din mand/kæreste burde hjælpe hende økonomisk eller passe børnene om natten 

Min kæreste har tilbudt at hjælpe ved at have pigerne, men moren ønsker ikke hans hjælp medmindre han sover i hendes hjem om natten. 

Anmeld Citér

12. august 2020

Anonym trådstarter

Nielsen333 skriver:

Øhh, har I tilbudt at have børnene på overnatning hos jer mens mor har nattevagt? Så kan I jo skiftes lidt til at være den der står op når den lille vågner, og storesøster kan evt være den der gør det engang imellem. Kan slet ikke forstå hvorfor din mand ikke passer dem, de er vel ligeså meget hans ansvar?  Jeg er helt enig i at det der foregår ikke er OK, især ikke for den store. Men moren kan jo heller ikke bare opsige sit job, og måske har hun ikke andre der kan være hos børnene? Jeg synes I burde hjælpe og støtte hende i stedet for at pege fingre. Og især din mand, for igen, de er jo ligeså meget hans ansvar??? 

Der er ingen, der peger fingre. 
Vi har tilbudt at hjælpe, men mor vil kun have min kæreste har børnene om natten, hvis det foregår i hendes hjem.

Anmeld Citér

12. august 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Min kæreste minder hende jævnligt om, at han meget tage begge børn, men moren vil ikke have den lille skal hjem til os udover når der er aftalt samvær. Hvis min kæreste skal have hende, så skal han tage hjem til hende og sove. 

Så må I støtte hende, så godt I kan. Sørge for, at hun får så meget søvn så muligt hos jer (så ingen mobil lige inden sengetid). Hjælpe med lektier. Gøre jeres bedste ift at modvirke den lejlighedsvise søvnmangel. 

Anmeld Citér

12. august 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Min kæreste har tilbudt at hjælpe ved at have pigerne, men moren ønsker ikke hans hjælp medmindre han sover i hendes hjem om natten. 

Ej okay nu må hun tage sig sammen.. Bor I tæt på hinanden?

Og ærligt så ville jeg tage en snak med hende igen, og stiller hun sig stadig på bagbenene, så ville jeg faktisk snakke med kommunen/retten, om I måske skulle have barnet boende hos jer indtil hun var større 

Anmeld Citér

12. august 2020

Nielsen333

Anonym skriver:

Der er ingen, der peger fingre. 
Vi har tilbudt at hjælpe, men mor vil kun have min kæreste har børnene om natten, hvis det foregår i hendes hjem.

Hmm, jeg ville prøve at ringe anonymt (evt med hemmeligt nr) til morens kommune, og spørge hvad de tænker om at et barn i skolealderen så ofte har ansvaret for en tumling, og ikke får en sammenhængende nattesøvn i løbet af disse nætter. Hvis de så siger at det er noget der skal kigges på, så kan I stille mor et ultimatum om, at enten er børnene hos jer mens hun har nattevagt, og ellers bliver I nødt til at fortælle kommunen hvad der foregår.

Hvor er det sindssygt, at hun hellere vil efterlade dem alene hjemme end at lade dem være hos jer! Tænk hvis der opstod brand eller lignende mens hun ikke er hjemme 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.