Pasning om natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.749 visninger
18 svar
20 synes godt om
8. august 2020

Anonym trådstarter

Jeg kan ikke finde ud af, om det er mig, der er sart? 
Min kæreste har børn har fra et tidligere forhold. Børnene bor hos mor. Moderen arbejder om natten, hvor det er en pige på 14, der har ansvaret for sin søster på 2 år. 
Vi har hørt flere eksempler på, at den lille ikke vil sove eller vågner om natten, så den store ikke får sin nattesøvn, selvom hun skal op og i skole. 
Jeg synes ikke, det kan være rigtigt, at det skal være hende, der har ansvaret om natten. 
Er jeg sart? Hvad synes I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2020

MorTil3+

Anonym skriver:

Min kæreste har børn har fra et tidligere forhold. Børnene bor hos mor. Moderen arbejder om natten, hvor det er en pige på 14, der har ansvaret for sin søster på 2 år. 
Vi har hørt flere eksempler på, at den lille ikke vil sove eller vågner om natten, så den store ikke får sin nattesøvn, selvom hun skal op og i skole. 
Jeg synes ikke, det kan være rigtigt, at det skal være hende, der har ansvaret om natten. 

Det ville jeg ikke have gjort. En hel nat er meget lang tid. Hvis det havde været en sjælden gang i mellem kunne jeg måske nok have ladet mit 14 årige barn passe den lille om natten, men ikke hver nat og da slet ikke hvis den lille vågner så de ikke får deres søvn. Det må da gå ud over hendes skole, da hun er træt og uoplagt. 

Anmeld Citér

8. august 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Ikke er ansvar man skal pålægge en 14 årig der dkal passe sin skole. Synes det er grotesk. 
så må mor finde en anden babysitter hvis hun absolut skal arbejde så mange nattevagter. 

havde det været en gang i mellem så var det en anden snak. 

Anmeld Citér

8. august 2020

årgang84

Profilbillede for årgang84

Nope lille søster er alt får lille. 

Hvis det var 2-3 år yngre end storesøster er det noget andet en nat hist og her kunne måske gå men ikke fast. ( men ikke noget jeg støtter op om at børn skal sove alene) 

Så lille et barn skal ikke passes af en storesøster pga et job. Så må der kunne findes en anden løsning. At mor har fri når hun har børnene også arbejder når de er ved deres far.

Der sker så meget i en 14 årigs6liv og søvn er da noget af det mest vigtige. 

Anmeld Citér

8. august 2020

Abracadabra

Du er ikke sart. Det er et stort ansvar for en 14 årig. Samtidig er det ikke sort/hvidt. I nogle familier er det bare et vilkår, at man må blive voksen ret tidligt. 

Har I mulighed for at hjælpe? Tage pigerne, når mor er på arbejde? Eller være backup på en eller anden måde? I hvert fald sørge for, at den 14 åriges nattesøvn er god, lang og uforstyrret hos jer. 

Anmeld Citér

8. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvor ofte har i pigerne og har i snakket med moren om det? Hvad siger skolen, for de må da opleve at hun er træt? 

Anmeld Citér

8. august 2020

Nielsen333

Øhh, har I tilbudt at have børnene på overnatning hos jer mens mor har nattevagt? Så kan I jo skiftes lidt til at være den der står op når den lille vågner, og storesøster kan evt være den der gør det engang imellem. Kan slet ikke forstå hvorfor din mand ikke passer dem, de er vel ligeså meget hans ansvar?  Jeg er helt enig i at det der foregår ikke er OK, især ikke for den store. Men moren kan jo heller ikke bare opsige sit job, og måske har hun ikke andre der kan være hos børnene? Jeg synes I burde hjælpe og støtte hende i stedet for at pege fingre. Og især din mand, for igen, de er jo ligeså meget hans ansvar??? 

Anmeld Citér

8. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Nielsen333 skriver:

Øhh, har I tilbudt at have børnene på overnatning hos jer mens mor har nattevagt? Så kan I jo skiftes lidt til at være den der står op når den lille vågner, og storesøster kan evt være den der gør det engang imellem. Kan slet ikke forstå hvorfor din mand ikke passer dem, de er vel ligeså meget hans ansvar?  Jeg er helt enig i at det der foregår ikke er OK, især ikke for den store. Men moren kan jo heller ikke bare opsige sit job, og måske har hun ikke andre der kan være hos børnene? Jeg synes I burde hjælpe og støtte hende i stedet for at pege fingre. Og især din mand, for igen, de er jo ligeså meget hans ansvar??? 

Det var også min tanke. 

Anmeld Citér

8. august 2020

Nielsen333

BAE skriver:

Det var også min tanke. 

Det kan selvfølgelig være de bor i hver sin ende af landet eller lignende. Men mon ikke der kan findes en løsning på den ene eller anden måde? 

Anmeld Citér

8. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Nielsen333 skriver:

Det kan selvfølgelig være de bor i hver sin ende af landet eller lignende. Men mon ikke der kan findes en løsning på den ene eller anden måde? 

Jo det tænker jeg også. Noget der er bedre end at en 14 årig står med ansvar for en 2 årig flere nætter om ugen. Skolen må da også have oplevet noget, hvis pigen er træt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.