Lægesekretær elev

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2020

Lje

Anonym skriver:

Okay. Ja jeg må tænke over det. Men opfylder jeg ikke adgangskravene ja så er den jo ikke rigtig længere. Desværre 

Jeg håber virkelig, at du tager fat i en studievejleder og hører om mulighederne for kvalificering til at møde kravene, anden uddannelse mv. Og samtidig får en snak om evt. at læse færre fag per semester og dermed få lidt bedre tid til arbejde. Altså får lavet en uddannelsesplan. 

Uddannelse er en gave, vi giver os selv og vores børn. Der er en investering i livsindkomst, bedre arbejdsvilkår, forsinket fysisk nedslidning og vi viser vores børn, at uddannelse er det, vi forventer af dem. 

Når du har truffet beslutningen om, at du vil mere og noget andet, så hold fast i det og ager på det. Det er hverken omsorgssvigt eller frygteligt, at din datter ser dig lidt mindre i en årrække. Snak med din familie og venner, om du må trække lidt mere på dem for at få det hele til at løbe rundt. Det er jo bare en periode. 

Vh.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2020

2017morigen

Anonym skriver:

Hej jeg er uddannet ssh på 11. År har en datter på 2 og en mand. Jeg elsker virkelig mit job men samtidig føler jeg at jeg sidder lidt fast, og savner måske at prøve noget nyt. Jeg er 30 år (31 til oktober) og jeg så nogle skrive om lægesekretær elev. Og blev egentlig ret nysgerrig på dette. Det er en forholdsvis kort uddannelse. Vil helt ikke ud i noget længere på nuværende tidspunkt pga min lille pige. 
Men som lægesekretær vil jeg ikke komme alt for langt væk fra mit fag, men stadig nogle helt andre opgaver. Lønnen er også noget bedre end hvad jeg er vant til.

men er der nogen herinde der kan fortælle mig lidt om uddannelsen. Måske noget af det jeg ikke allerede har læst på samtlige udd. Forums. Er det en svær uddannelse? HG2 er det den almindelige handelsskole grunduddannelse på 2 år? For den bestod jeg i 2007 dog kun skolen, ikke elevpladsen da det ikke var noget for mig at stå i butik alligevel, kan jeg stadig bruge HG’en? 
hvordan med arbejdstider osv. håber der sidder nogle kyndige herinde der kan hjælpe 

Hvad evt med at tage uddannelsen til SSA?

Den er lønnet og alt efter hvor gamle du er så kan den være på voksenelev løn. Måske det kan få jeres økonomi til at hænge bedre sammen uden du skal arbejde ekstra eller kun skal det i begrænset omfang.

SSA har nogle fag på gymnasie niveau eller tages som Eux (så har man også en teoretisk gymnasiel uddannelse når man er færdig). Det åbner for optagelse på diverse mellemlange videregående uddannelser så som f.eks jordemoder, fys, ergo, sygeplejerske o.s.v

Anmeld Citér

9. august 2020

Anonym trådstarter

2017morigen skriver:

Hvad evt med at tage uddannelsen til SSA?

Den er lønnet og alt efter hvor gamle du er så kan den være på voksenelev løn. Måske det kan få jeres økonomi til at hænge bedre sammen uden du skal arbejde ekstra eller kun skal det i begrænset omfang.

SSA har nogle fag på gymnasie niveau eller tages som Eux (så har man også en teoretisk gymnasiel uddannelse når man er færdig). Det åbner for optagelse på diverse mellemlange videregående uddannelser så som f.eks jordemoder, fys, ergo, sygeplejerske o.s.v

Jeg er bare ikke sikker på om jeg vil fortsætte i denne retning, ellers havde ssa været det nemme valg og læse videre på. Jeg ved nemlig godt det er lønnet osv. men vil ik starte på en uddannelse jeg ikke ved om jeg brænder 100% for. 

Anmeld Citér

9. august 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Få en snak med dem her:

https://www.ug.dk/evejledning/om-evejledning

Og få evt. hjælp til at få lagt en plan - mange VUC'er tilbyder en bred vifte af fag som fjernundervisning - så du kan læse hjemme, når det passer dig (til en hvis grad - der er ofte tidsfrister, så du ikke kommer bag ud) - Hvis du mangler gymnasiale fag til ønskeuddannelse.

De kan også hjælpe dig med uddannelser der kan tages som fjernundervisning eller på deltid - så din hverdag bedre kan hænge sammen.

Husk hvis du ikke gør noget, så er du samme sted om 5 år måske bare endnu mere sat og modløs. Så se om du kan få lagt en realistisk plan som du også kan se dig selv og jeres hverdag i.

Held og lykke med at finde det du gerne vil og nå der hen

Anmeld Citér

9. august 2020

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Få en snak med dem her:

https://www.ug.dk/evejledning/om-evejledning

Og få evt. hjælp til at få lagt en plan - mange VUC'er tilbyder en bred vifte af fag som fjernundervisning - så du kan læse hjemme, når det passer dig (til en hvis grad - der er ofte tidsfrister, så du ikke kommer bag ud) - Hvis du mangler gymnasiale fag til ønskeuddannelse.

De kan også hjælpe dig med uddannelser der kan tages som fjernundervisning eller på deltid - så din hverdag bedre kan hænge sammen.

Husk hvis du ikke gør noget, så er du samme sted om 5 år måske bare endnu mere sat og modløs. Så se om du kan få lagt en realistisk plan som du også kan se dig selv og jeres hverdag i.

Held og lykke med at finde det du gerne vil og nå der hen

Hvor får mam fat i en studie vejleder nu? Altså kan man snakke med sådan en uafhængig af skolen? For mam kan først søge uddannelsen næste gang i 2021. Så der er jo lang tid til, men ville da være skønt snart at få afklaring på om det er muligt eller ej 

Anmeld Citér

9. august 2020

2017morigen

Anonym skriver:

Jeg er bare ikke sikker på om jeg vil fortsætte i denne retning, ellers havde ssa været det nemme valg og læse videre på. Jeg ved nemlig godt det er lønnet osv. men vil ik starte på en uddannelse jeg ikke ved om jeg brænder 100% for. 

Jeg tænkte SSA uddannelsen som et springbræt til noget andet da du har en HG (eller var det HH?) som ikke åbner for det samme som SSA EUX. Jeg tænker at når lægesekretær bliver en bachelor så skulle det ikke undre mig at SSA åbner for den når den åbner for så mange andre mellemlange  sundhedsfaglig uuddannelser 

Anmeld Citér

9. august 2020

Anonym trådstarter

2017morigen skriver:

Jeg tænkte SSA uddannelsen som et springbræt til noget andet da du har en HG (eller var det HH?) som ikke åbner for det samme som SSA EUX. Jeg tænker at når lægesekretær bliver en bachelor så skulle det ikke undre mig at SSA åbner for den når den åbner for så mange andre mellemlange  sundhedsfaglig uuddannelser 

Det må være noget en studievejleder kan svare på måske 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.