Lægesekretær elev

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.443 visninger
16 svar
6 synes godt om
7. august 2020

Anonym trådstarter

Hej jeg er uddannet ssh på 11. År har en datter på 2 og en mand. Jeg elsker virkelig mit job men samtidig føler jeg at jeg sidder lidt fast, og savner måske at prøve noget nyt. Jeg er 30 år (31 til oktober) og jeg så nogle skrive om lægesekretær elev. Og blev egentlig ret nysgerrig på dette. Det er en forholdsvis kort uddannelse. Vil helt ikke ud i noget længere på nuværende tidspunkt pga min lille pige. 
Men som lægesekretær vil jeg ikke komme alt for langt væk fra mit fag, men stadig nogle helt andre opgaver. Lønnen er også noget bedre end hvad jeg er vant til.

men er der nogen herinde der kan fortælle mig lidt om uddannelsen. Måske noget af det jeg ikke allerede har læst på samtlige udd. Forums. Er det en svær uddannelse? HG2 er det den almindelige handelsskole grunduddannelse på 2 år? For den bestod jeg i 2007 dog kun skolen, ikke elevpladsen da det ikke var noget for mig at stå i butik alligevel, kan jeg stadig bruge HG’en? 
hvordan med arbejdstider osv. håber der sidder nogle kyndige herinde der kan hjælpe 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2020

Bettybom

Jeg starter på den nu her 1/9. 

jeg må desværre sige, at jeg er på den sidste årgang og fra til sommer overgår den til barchelor = 3,5 år og på su  så mærkeligt!! 

Anmeld Citér

8. august 2020

Anonym trådstarter

Bettybom skriver:

Jeg starter på den nu her 1/9. 

jeg må desværre sige, at jeg er på den sidste årgang og fra til sommer overgår den til barchelor = 3,5 år og på su  så mærkeligt!! 

Ja det så jeg lige! Der røg den drøm

Anmeld Citér

8. august 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Ja det så jeg lige! Der røg den drøm

Men det er da ikke synd for din datter, at du studerer?

Anmeld Citér

8. august 2020

Sprit25

Jeg læser meritlærer, egenbetaling og uden su! 

Det er hårdt, men jeg lærer mine børn at følge deres drømme! 

Anmeld Citér

8. august 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Men det er da ikke synd for din datter, at du studerer?

Hun kommer jo nærmest ikke til at se mig hvis jeg først er hjemme fra studie ved 13-14 tiden og så skal på arbejde bagefter for at det kan hænge dammen økonomisk herhjemme. Vi er meget afhængig af min indtægt. Hun er kun lige fyldt 2 

Anmeld Citér

8. august 2020

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg læser meritlærer, egenbetaling og uden su! 

Det er hårdt, men jeg lærer mine børn at følge deres drømme! 

Ja men økonomien skal også hænge sammen, jeg vil ikke ende ud af et kæmpe økonomi problem fordi jeg vil følge min drm. Så er det nødt til at vente til vi finder en anden løsning. Desuden ændrer de på uddannelsen fra næste år så jeg kommer nok heller ik til at kunne opfylde adgangskravene anyways. Jeg har kun 9-10 klasse, HG (ikke elevtiden, men kun skolegangen) og så min ssh uddannelse 

Anmeld Citér

9. august 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Ja men økonomien skal også hænge sammen, jeg vil ikke ende ud af et kæmpe økonomi problem fordi jeg vil følge min drm. Så er det nødt til at vente til vi finder en anden løsning. Desuden ændrer de på uddannelsen fra næste år så jeg kommer nok heller ik til at kunne opfylde adgangskravene anyways. Jeg har kun 9-10 klasse, HG (ikke elevtiden, men kun skolegangen) og så min ssh uddannelse 

Igen jeg arbejder ved siden af. I perioder har jeg haft to jobs. 

Og ja så har der været dage de ikke har set mig! Men de har også dage de ikke ser far grundet hans job. 

Jeg syntes virkelig du skulle overveje det igen. Det er det bedste valg jeg nogensinde har truffet. Jeg mangler "kun" et år nu

Anmeld Citér

9. august 2020

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Igen jeg arbejder ved siden af. I perioder har jeg haft to jobs. 

Og ja så har der været dage de ikke har set mig! Men de har også dage de ikke ser far grundet hans job. 

Jeg syntes virkelig du skulle overveje det igen. Det er det bedste valg jeg nogensinde har truffet. Jeg mangler "kun" et år nu

Okay. Ja jeg må tænke over det. Men opfylder jeg ikke adgangskravene ja så er den jo ikke rigtig længere. Desværre 

Anmeld Citér

9. august 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Okay. Ja jeg må tænke over det. Men opfylder jeg ikke adgangskravene ja så er den jo ikke rigtig længere. Desværre 

Hvad med kvote 2? Der går de jo efter andre ting? 

Mit bedste råd er at du skal ville det. Sådan helt ind i sjælen. Så går det nemmere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.