Seriøs uregelmæssig menstruation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august

Anonym

Anonym skriver:

Hver morgen, opsamlet i en kop. 5 sek deri og aflæst inden 5min. 

Har fulgt anvisningen nøje

det er dem fra babyplan

Der har så formentligt ikke stået, at man ikke må bruge morgenurin.

LH dannes i de vågne timer, og dermed vises det korrekte niveau først efter et par timer. Hvis du bruger morgenurin, måler du et LH-niveau i koncentreret urin, der dermed giver dig et gennemsnit over 8-10-12 timer. Du vil gerne kende det aktuelle niveau, og derfor er det hensigtsmæssigt at tage testen mellem 10-20 og gerne på ikke alt for gammel urin.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der har så formentligt ikke stået, at man ikke må bruge morgenurin.

LH dannes i de vågne timer, og dermed vises det korrekte niveau først efter et par timer. Hvis du bruger morgenurin, måler du et LH-niveau i koncentreret urin, der dermed giver dig et gennemsnit over 8-10-12 timer. Du vil gerne kende det aktuelle niveau, og derfor er det hensigtsmæssigt at tage testen mellem 10-20 og gerne på ikke alt for gammel urin.

Jeg skal vist lige tjekke den seddel igen

men så kan jeg da bedre forstå det. Gik egentligt ud fra det var lidt det samme som en graviditetstest. Må nok have læst forkert. Tak!

Anmeld Citér

2. august

fehår

Profilbillede for fehår

Da jeg var 17, brugte jeg p-piller i et år. Da jeg stoppede, tog det seks måneder, før jeg fik min menstruation, og yderligere seks måneder, før den blev regelmæssig. 

Da jeg for et par år siden stoppede på minipiller, gik der 9 måneder, før min cyklus var nogenlunde stabil. Der gik alt fra 18-55 dage mellem hver menstruation. 

Jeg er ellers sund og rask og fint fertil, men min krop reagerer kraftigt på hormonel prævention. Det samme kan måske gøre sig gældende for dig.

Anmeld Citér

2. august

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Da jeg var 17, brugte jeg p-piller i et år. Da jeg stoppede, tog det seks måneder, før jeg fik min menstruation, og yderligere seks måneder, før den blev regelmæssig. 

Da jeg for et par år siden stoppede på minipiller, gik der 9 måneder, før min cyklus var nogenlunde stabil. Der gik alt fra 18-55 dage mellem hver menstruation. 

Jeg er ellers sund og rask og fint fertil, men min krop reagerer kraftigt på hormonel prævention. Det samme kan måske gøre sig gældende for dig.

Tak for dit svar

Det kan det sagtens, har alligevel brugt p-piller i mange år. Synes bare man bliver lidt bekymret. Og lidt stresset af det, især når projekt baby er startet 

Anmeld Citér

4. august

Ethen

Profilbillede for Ethen

Man skulle tro, at det var mig, der havde startet den tråd her, for jeg står PRÆCIST i samme situation og tidsinterval 
Har både været til gynækologisk undersøgelse og fået taget blodprøver, uden tegn på noget ud over det sædvanlige. Næste skridt er, at jeg skal scannes i slutningen af august for lige at være sikker på, at alt er okay. Det er intet mindre end skrækkeligt at gå og vente på den dumme menstruation, når man bare gerne vil lave en baby. 
Jeg er dog også (i dag faktisk) begyndt at tage nogle piller der hedder VITEX. Det er et naturmedicin som skulle hjælpe med at stabilisere cyklus, og jeg læser mig frem til, at ret mange har haft succes med det. Man kan købe det i Matas, og tænker, at det da i hvert fald er værd at prøve 

Anmeld Citér

4. august

Anonym trådstarter

Ethen skriver:

Man skulle tro, at det var mig, der havde startet den tråd her, for jeg står PRÆCIST i samme situation og tidsinterval 
Har både været til gynækologisk undersøgelse og fået taget blodprøver, uden tegn på noget ud over det sædvanlige. Næste skridt er, at jeg skal scannes i slutningen af august for lige at være sikker på, at alt er okay. Det er intet mindre end skrækkeligt at gå og vente på den dumme menstruation, når man bare gerne vil lave en baby. 
Jeg er dog også (i dag faktisk) begyndt at tage nogle piller der hedder VITEX. Det er et naturmedicin som skulle hjælpe med at stabilisere cyklus, og jeg læser mig frem til, at ret mange har haft succes med det. Man kan købe det i Matas, og tænker, at det da i hvert fald er værd at prøve 

Vildt nok! 

Jeg har også fået en tid ved lægen, dog først om 14 dage 

Er dog ret bekymret for alle de undersøgelser. Fik lige fortalt at min søster har PCOS, så håber ikke jeg har det! 

Kan du fortælle lidt om de prøver du fik lavet? Så har jeg en ide. 

Jeg hader blodprøver, bliver så dårlig

Jeg drøner i Matas i morgen! Det er et mareridt at vente på den menno.. Og får den sikkert på et vildt upassende tidspunkt

Anmeld Citér

5. august

Ethen

Profilbillede for Ethen
Anonym skriver:

Vildt nok! 

Jeg har også fået en tid ved lægen, dog først om 14 dage 

Er dog ret bekymret for alle de undersøgelser. Fik lige fortalt at min søster har PCOS, så håber ikke jeg har det! 

Kan du fortælle lidt om de prøver du fik lavet? Så har jeg en ide. 

Jeg hader blodprøver, bliver så dårlig

Jeg drøner i Matas i morgen! Det er et mareridt at vente på den menno.. Og får den sikkert på et vildt upassende tidspunkt

Jeg fik bare tjekket om hormon niveauet var normalt i min blodprøve. Det var et stik �� og det var det heldigvis. 
Den gynækologiske undersøgelse var også bare almindelig hvor de tjekkede for smerter (som vidst kan tyde på cyster) og om der var noget unormalt. 
ingen af delene var slem, og du behøver slet ikke frygte det. 

Anmeld Citér

5. august

Anonym trådstarter

Ethen skriver:

Jeg fik bare tjekket om hormon niveauet var normalt i min blodprøve. Det var et stik �� og det var det heldigvis. 
Den gynækologiske undersøgelse var også bare almindelig hvor de tjekkede for smerter (som vidst kan tyde på cyster) og om der var noget unormalt. 
ingen af delene var slem, og du behøver slet ikke frygte det. 

Perfekt! Tak ����

Så er det sikkert bare blodprøve jeg skal have lavet. Fik lavet celleskrab og underlivstjek i slutningen af Juni og der var alt som det skulle være ��☝️

Men stadig ingen mens.. Nu på dag 60

Håber lidt på henvisning til gynækolog og så en scanning hvis de ikke finder noget i blodprøven

Anmeld Citér

6. august

Ethen

Profilbillede for Ethen
Anonym skriver:

Perfekt! Tak ����

Så er det sikkert bare blodprøve jeg skal have lavet. Fik lavet celleskrab og underlivstjek i slutningen af Juni og der var alt som det skulle være ��☝️

Men stadig ingen mens.. Nu på dag 60

Håber lidt på henvisning til gynækolog og så en scanning hvis de ikke finder noget i blodprøven

Det lyder som en god plan ;-) 

jeg var selv på dag 79 da jeg fik mens sidst, den varede to dage og nu er jeg igen på dag 46.. snork! 

Anmeld Citér

7. august

Anonym

Det er så træls med uregelmæssig mens! Da jeg stoppede på p-piller var min cyklus 35-47 dage. Der gik et halvt års tid og så gik vi igang med projekt baby, og på mystisk vis blev jeg gravid i første hug (jeg troede pga min mens at det ville blive svært/at vi nok skulle gennem udredning) mellem mine to graviditeter var min cyklus så yderligere forlænget til 52-73 dage   ikke desto mindre blev jeg gravid i 2. Cyklus vi prøvede (godt hjulpet på vej af æl-test) men det tog jo 5 mdr samlet ca.. 

Det var bare for at komme med en "solstråle"-histore om at det ikke nødvendigvis er en hæmsko med lange menstruationer. I øvrigt før jeg kom på p-piller havde jeg også fucked blødning. Dengang havde jeg så kun en uges pause maks mellem hver menstruation, som varede en uge også..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.