Jeg valgte at sige det, før jeg overhovedet var blevet tilbudt en fast stilling.
Havde været vikar i 6 måneder. Og havde fået det forlænget 6 måneder til. Det ville passe med, at jeg fik på barsel efter de 6 måneder. Og så ville jeg få dagpenge.
Da jeg var 10 uger henne, kunne jeg ikke længere skjule det. (Var meget tynd før).
Så da jeg gik ind og sagde det, grinede hun og sagde
” Det havde jeg da regnet ud - Super du siger det nu. Så kan vi jo give dig din fastansættelse nu, og så kan du få fuld barsel i stedet for dagpenge”
Så jeg gik ind og regnede med, at hun ville sige “super - tak for denne gang” men kom ud med en fast ansættelse og barsel med fuld løn i 8 måneder i stedet.
Behøver jeg sige, at jeg er meget loyal over for den arbejdsplads?
Nu havde jeg jo været der som vikar i godt 6 måneder, så jeg havde en god fornemmelse af chefen og havde haft løbende samtaler ang en potentiel ansættelse efter nogle vikariater.
Hvis det nu havde været et sprit nyt job, hvor jeg ingen fornemmelse havde - så var jeg muligvis gået stille med døren. Især fordi det er min ret - og det skal man IKKE have dårlig samvittighed over!
Anmeld
Citér