Planlægning af graviditet tidligt i forholdet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor længe havde I været sammen da I gik igang med PB?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.200 visninger
11 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juli 2020

Anonym trådstarter

Jeg kunne godt tænke mig og se, hvor tidligt I, som planlagde tidlig graviditet med en ny partner, gik igang med projekt baby? 

Havde I eller partner børn fra tidligere forhold, og hvad tanker havde I gjort jer ift en tidlig graviditet (alder f.eks.) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2020

Anonym

Jeg har stemt 3-6 måneder. 

Det var ikke planlægning som sådan. Men vi var ikke prævention som sådan - udover komdom under ægløsning og vidste begge, at vi legede med ilden. Vi havde talt om at begynde med at prøve aktivt, når vi havde været sammen i 2 år. Men det nåede vi ikke. 

Jeg blev gravid efter 7 måneder. (Dog på kondom) Eller også har min ægløsning været meget anderledes den måned. 

Ps vi er stadig sammen på 6 år og har 2 børn. 

Anmeld Citér

24. juli 2020

Soonmom

Har stemt 3-6 måneder

Jeg blev gravid første gang vi havde sex. (uheld) 

Gik i 10 uger, hvor vi tog til tryghedsscanning (var nervøs fordi jeg intet havde mærket til graviditeten)

Fosteret var dødt. Derefter besluttede vi os for bare at se hvad der skete

Vi er stadig sammen her 3 børn og 6 år senere 

Anmeld Citér

24. juli 2020

TLO

I vores tilfælde gik vi i gang md pb efter 13 mdr. Syntes ikke jeg kunne forsvare overfor mig selv at lade det gå hurtigere ift at lære hinanden godt nok at kende - jeg flyttede ind efter 1 mdr. - men min alder var imod os. Det tog os så 4 år netop pga min alder.

Anmeld Citér

24. juli 2020

Anonym

5 år.

Ville være sikker på, at det holdt. Vi blev kærester slut 20'erne og startede primo 30'erne. 

Nu har vi i 40'erne, har 4 børn, og det går fantastisk.

Hvis man planlægger hurtig graviditet og ikke er på udløbsdato, så skal man ikke tude, når skeletterne vælter ud af skabet, fordi man ikke lærte hinanden at kende først, det må man så håndtere. Det er bare barnet, der betaler prisen.

Anmeld Citér

24. juli 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

5 år.

Ville være sikker på, at det holdt. Vi blev kærester slut 20'erne og startede primo 30'erne. 

Hvis man planlægger hurtig graviditet og ikke er på udløbsdato, så skal man ikke tude, når skeletterne vælter ud af skabet, fordi man ikke lærte hinanden at kende først, det må man så håndtere. Det er bare barnet, der betaler prisen.

Min x og jeg fik vores første efter 4 år. Vi fik et par børn og holdt sammen i 14 år. Det kan ikke altid stilles op på den måde.

Anmeld Citér

24. juli 2020

Soonmom

Anonym skriver:

5 år.

Fordi man har været sammen i 5 år, er man da langt fra sikker på at det holder Jeg kender mange der "lærte hinanden godt at kende" som du skriver. Som netop gik fra hinanden fordi de fik børn (man ændre sig meget efter man får børn og har ikke den samme tosomhed som man måske har haft i mange år før, derfor er det absulut ikke en fordel at kende hinanden ud og ind), derfor total irrelevant hvor længe man har været sammen 

Anmeld Citér

24. juli 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg kunne godt tænke mig og se, hvor tidligt I, som planlagde tidlig graviditet med en ny partner, gik igang med projekt baby? 

Havde I eller partner børn fra tidligere forhold, og hvad tanker havde I gjort jer ift en tidlig graviditet (alder f.eks.) 

Jeg har stemt mellem 1 og 1,5 år. Men det er ud fra hvor tidligt jeg ville vælge at planlægge hvis jeg endda kommer dertil hvor jeg vil have flere børn.  

Havde været sammen med min søns far i 1,5 år da jeg blev gravid. Men det var ikke planlagt 

Anmeld Citér

24. juli 2020

AnoMor

Anonym skriver:

5 år.

Undskyld, men sikke noget fis. 
mine forældre fik min storebror efter 7 års forhold. Var kærester i 25 år og er skilt idag. 

Der er aldrig garantier da vi ændre os hele livet. 

Anmeld Citér

24. juli 2020

MEF

Vi havde været kærester i 6 måneder da vi flyttede sammen og besluttede at jeg skulle droppe p-pillerne. Vi havde forventet det ville tage noget tid inden jeg blev gravid, men 3 uger efter jeg havde taget den sidste p-pille stod vi med en positiv test. Vi er efterfølgende blevet gift og har en lille en mere på vej

vi kendte ikke hinanden 100%. Det kan vi se nu. Men vi var klar over at vi passede godt sammen og gerne ville lave en familie sammen. Det er gået meget godt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.