højt hcg? Tvillinger? eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.381 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli 2020

Anonym trådstarter

Ja.. Jer der har fået målt hcg der var højt. Ventede i tvillinger? hvad var tallet? Hvad dag fik i det taget? Mit hcg er ret højt og overvejer om det kunne være twins.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2020

ønskebørn74

Anonym skriver:

Ja.. Jer der har fået målt hcg der var højt. Ventede i tvillinger? hvad var tallet? Hvad dag fik i det taget? Mit hcg er ret højt og overvejer om det kunne være twins.. 

Jep mit lå højt og det var tvillinger..

Anmeld Citér

24. juli 2020

koeapabshicar

Mit var lavt, og det var tvillinger :-)

Anmeld Citér

25. juli 2020

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

Jep mit lå højt og det var tvillinger..

Kan du huske hvor højt det lå? Og ca hvad dag. 
Mit var 4+4 1700 og det er vist ret højt. Chancen for tvillinger er dog meget lille, men undre mig over det høje hcg. 

Anmeld Citér

25. juli 2020

Anonym trådstarter

koeapabshicar skriver:

Mit var lavt, og det var tvillinger :-)

Kan du huske hvad tallet var og hvilken dag? 

Anmeld Citér

25. juli 2020

koeapabshicar

Anonym skriver:

Kan du huske hvad tallet var og hvilken dag? 

4+0 101 modsat min singleton dreng der var højere :-)

Anmeld Citér

25. juli 2020

Anonym

Kan du huske hvor højt det lå? Og ca hvad dag. 
Mit var 4+4 1700 og det er vist ret højt. Chancen for tvillinger er dog meget lille, men undre mig over det høje hcg. 

Der er nogle forskellige ting der kan spille ind når det kommer til hcg. Nogle gange er det højt fordi man bare er hurtig til at danne hcg. Andre gange er det tvillinger og nogle gange ser man højt hcg ved en molar graviditet. Har du googlet hcg? Her er et link til sundhed dk hvor du kan se hvad der oftest gør sig gældende  Skal du have en ny test, de kan sammenligne med? 

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/undersoegelser-og-proever/klinisk-biokemi/blodproever/choriogonadotropin-hcg/

Anmeld Citér

25. juli 2020

Anonym trådstarter

koeapabshicar skriver:

4+0 101 modsat min singleton dreng der var højere :-)

Sjovt, ved godt man ikke kan sige noget 100% ud fra hcg, men man skulle bare synes at det var højere ved 2 børn

Anmeld Citér

25. juli 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der er nogle forskellige ting der kan spille ind når det kommer til hcg. Nogle gange er det højt fordi man bare er hurtig til at danne hcg. Andre gange er det tvillinger og nogle gange ser man højt hcg ved en molar graviditet. Har du googlet hcg? Her er et link til sundhed dk hvor du kan se hvad der oftest gør sig gældende  Skal du have en ny test, de kan sammenligne med? 

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/undersoegelser-og-proever/klinisk-biokemi/blodproever/choriogonadotropin-hcg/

Ved min søn steg det ikke særligt hurtigt, det fordoblede sig ikke hver anden dag. 

Denne gang er tallet 3 doblet på 48 timer. Det synes jeg er lidt spøjst. Og det er også højere denne gang end med min søn.  
Jeg håber der bare er en enkelt, men ja blev lidt ''hmmmm'' da tallet stiger så hurtigt.. Skal ikke ha taget flere blodprøver end de to jeg har fået. 568 4+2 og 1703 4+4 

Anmeld Citér

25. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har tvillinger på 19 år som et lavet på IVF behandling . Skulle til tidligt skanning uge 6-7 stk hvor det var 2 . Lægen var allerede inden skanning sikker på det var 2 grundet højt tal . Så ja her var højt tal = tvillinger . Pøj pøj 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.