Udgifter til en bomuldshund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.649 visninger
12 svar
6 synes godt om
19. juli 2020

Malene76

Profilbillede for Malene76

Hej dyrevenner 

mon der er nogen med en bomuldshund som vil fortælle mig om jeres udgifter? 
Altså til mad, forsikring, klipning mm. Jeg er påtænker at vi skal have en coton de tulear eller en cavapoo. 

mvh. Malene 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Vi har en bicon friise. Og gud der er meget arbejde selvom jeg elsker hende. Så være klar på i skal bøste mindst 2 gang om ugen.

For os er hun ved frisør 2 gang om året og det er 1000 kr hver gang hvor hun og klipper negle. 

Mad køber en pose a 14 kg tror jeg hver 3 mdr. Ca måske længer. Maden køber vi den dyr SELECT Gold eller ROYAL CANIN samme prisklasse mener ca. 580 kr hvis ikke det er på tilbud. 

Altså jeg og familie er glad for hende. Men der meget arbejde

Forsikring var lidt dyr det 1 år så husker hvad det var. Vores hun er 9 år nu (menneske år) ca. 480 kr om året nu mener jeg.

Anmeld Citér

19. juli 2020

Malene76

libramarie12 skriver:

Vi har en bicon friise. Og gud der er meget arbejde selvom jeg elsker hende. Så være klar på i skal bøste mindst 2 gang om ugen.

For os er hun ved frisør 2 gang om året og det er 1000 kr hver gang hvor hun og klipper negle. 

Mad køber en pose a 14 kg tror jeg hver 3 mdr. Ca måske længer. Maden køber vi den dyr SELECT Gold eller ROYAL CANIN samme prisklasse mener ca. 580 kr hvis ikke det er på tilbud. 

Altså jeg og familie er glad for hende. Men der meget arbejde

Forsikring var lidt dyr det 1 år så husker hvad det var. Vores hun er 9 år nu (menneske år) ca. 480 kr om året nu mener jeg.

Altså 580 kr for mad hver 3. mdr? Skal lige forstå dig rigtigt. 

Anmeld Citér

19. juli 2020

Sscm

Profilbillede for Sscm

Det kommer meget an på hvor meget pleje mm du selv står for og hvilken foder du vælger at anvende.

Jeg vil nok p0pege at en bomuldshund krpver MEGET pleje, vores bliver børstet HVER dag da pelsen filter nemt og det irriterer/gør ondt hvis det ikke bliver ordnet.. ueg står selv for klipning, negle mm hviket skal gøres min hver 14 dag på ham af vores....vores er kun hvalp( 4 mdr) og ved der bliver endnu mere pleje af pels når de rammer ca 6 mdr og frem

Ellers tænker jeg ikke der er større udgifter end ved andre hunde racer.... dog har denne race en helt speciel tilknytning til sin eger som godt kan være til gene for nogle....

Anmeld Citér

19. juli 2020

HBV

Profilbillede for HBV

Jer der siger, at der er meget pelspleje.. Er jeres hund såkaldt bamse klippet eller au naturel?  jeg har ladet mig fortælle, at bamse klip gør det hele såå let  

Anmeld Citér

20. juli 2020

Sscm

Profilbillede for Sscm
HBV skriver:

Jer der siger, at der er meget pelspleje.. Er jeres hund såkaldt bamse klippet eller au naturel?  jeg har ladet mig fortælle, at bamse klip gør det hele såå let  

Vores er hvalp og har stadig ala bamse.... men den har stadig en speciel pels der gør at man er nødsaget til at børste meget ofte, samt her klipper vi poter mm ofte da det vokser ret hurtigt og er til gene for dem....

Anmeld Citér

20. juli 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12
Malene76 skriver:

Altså 580 kr for mad hver 3. mdr? Skal lige forstå dig rigtigt. 

Ja ca. og vores er også bamse klippet. Og det kræver stedigvæk meget man selv gør. 

Anmeld Citér

20. juli 2020

bøllen

Profilbillede for bøllen
Med ærlighed kommer man længest :-)

Hej dyrevenner 

mon der er nogen med en bomuldshund som vil fortælle mig om jeres udgifter? 
Altså til mad, forsikring, klipning mm. Jeg er påtænker at vi skal have en coton de tulear eller en cavapoo. 

mvh. Malene 

Jeg har en cavapoo - den bedste hund i verden  jeg har ikke de store udgifter , mad koster ikke meget ( 300 kr hver 2 mdr ) jeg har investeret i en god klippemaskine samt saks , så det ordner jeg selv . Forsikring koster 1100 om året . Dyrelæge har vi heldigvis endnu ikke haft brug for , udover vaccine . Så virkeligt ikke meget jeg bruger af udgifter . 

Anmeld Citér

21. juli 2020

Malene76

bøllen skriver:

Jeg har en cavapoo - den bedste hund i verden  jeg har ikke de store udgifter , mad koster ikke meget ( 300 kr hver 2 mdr ) jeg har investeret i en god klippemaskine samt saks , så det ordner jeg selv . Forsikring koster 1100 om året . Dyrelæge har vi heldigvis endnu ikke haft brug for , udover vaccine . Så virkeligt ikke meget jeg bruger af udgifter . 

Fantastisk. Det er godt at høre. Det er lige sådan en hund jeg gerne vil have. Kender flere med en cavapoo og de er SÅ skønne. 

Anmeld Citér

21. juli 2020

bøllen

Profilbillede for bøllen
Med ærlighed kommer man længest :-)
Malene76 skriver:

Fantastisk. Det er godt at høre. Det er lige sådan en hund jeg gerne vil have. Kender flere med en cavapoo og de er SÅ skønne. 

Meget - vi har haft flere forskellige hunde men denne er simpelthen den skønneste vi har haft . Jeg vil have hvalpe på hende,  så vi kan få en mere  skønneste skønneste sind 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.