Godt stillet økonomisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Som overskriften lyder.. hvornår vil i antage at man er godt stillet økonomisk? Er det når man har 15.000 til rådighed elller mere? Hvad vil i mene...

For os er det at opfylde de drømme vi har. Vi har købt et nybygget hus fordi det giver os frihed i forhold til renovering. Vi bor 20 min. fra Århus c. Vi elsker at vores økonomi giver os den mulighed, men det gør også at skulle vi en dag ende i en situation hvor huset skal sælges kan det sælges på meget kort tid, og vi vil komme ud med et stort overskud.

Vi har ro i maven over at sende vores 3 børn på efterskole om nogle år uden det vil betyde meget i vores økonomi. Vi har altid penge på kontoen og kommer der en stor bil regning kan den med det samme betales. Vi smider ikke om os med penge, men lever hver dag og kigger ikke på hvad vi bruger på mad, men køber ind til sund og varieret mad. Vi sparer op men kunne bestemt sparer mere op, men livet leves nu og vores mulighed for at give ungerne en masse oplevelser med os er lige nu. Vi har ingen forbrugslån, kun et boliglån og 2 billån.

Efter sommerferie skal vi have kigget på hvordan vi kan spare endnu mere op til pension, og for os er det også en del af det at være økonomisk godt stillet at vi kan tage flere penge ud af vores økonomi og sikre os en god alderdom.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2020

Anonym

Jeg tror svaret på spørgsmålet er lige så forskeligt som vi er mennesker...

Jeg vil betegne os som godt stillet...vi har ikke oceaner af penge.. min mand har ok indkomst (knap 500 pr år) jeg har været studerende med en indkomst på ca 70 tusind.. vi har to børn 

Min man har været og er stadig det mange vil kalde meget økonomisk fornuftig, hvilket betyder at vi bor i hus der er betalt ud, det samme er bilen....det giver os en stor frihed økonomisk idet vi netop har kunne klare os fint mens jeg har været på su - min mand har derudover en opsparing på plus 100 tusind hvilket for mig giver en STOR ro ift det økonomiske.

Jeg har i det meste af mit liv levet på en sten og skulle vende hver en 25 øre og en uforudset regning været ensbetydende med at store bekymringer om hvordan den skulle kunne blive betalt.

For mig er vi godt stillet økonomisk - netop fordi vi ikke er bundet op af at vi skal have 2 37 timers indkomster for at få råd til det daglige og lidt luksus. 

Min ældste har netop været et år på efterskole, som var en dyr fornøjelse og svarede til hele min årlige indkomst, og det er også noget der for mig betyder at vi er godt økonomisk stillet, at vi har denne mulighed..for det er der mange der ikke har.

Anmeld Citér

11. juli 2020

Bellabum

Det er da godt nok et åbent spørgsmål

Jeg vil sige at det kommer jo også an på hvor man bor/hvordan ens økonomi er i forhold til naboerne omkring. 

Generelt vil jeg også mene at vi intet mangler, med fin friværdi og ingen andre lån end realkredit. Min mand er gået ned i løn og tid med 20 pct her i Corona, hvilket ikke påvirker vores økonomi.

Men når jeg kigger mig omkring er naboerne bedre økonomisk stillet.  De har generelt større jobs med højere lønninger, større biler osv. Men de er generelt også 20 år ældre, så det giver jo god mening.

Når vi er hjemme føler jeg mig altså ikke godt stillet økonomisk, i forhold til naboerne, men vi mangler intet og har et stort råderum i økonomien, hvor vi reelt kan købe hvad vi vil. At vi så generelt ikke bruger mange penge er en anden ting.

Til gengæld når jeg så er andre steder i mindre velstående områder så kan jeg godt føle at vi er privilegerede og er godt stillet økonomisk. 

Det afhænger jo meget af brillerne der ser, og hvad man sammenligner med

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.