Godt stillet økonomisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.254 visninger
12 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juli 2020

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder.. hvornår vil i antage at man er godt stillet økonomisk? Er det når man har 15.000 til rådighed elller mere? Hvad vil i mene...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Som overskriften lyder.. hvornår vil i antage at man er godt stillet økonomisk? Er det når man har 15.000 til rådighed elller mere? Hvad vil i mene...

Det er skisme et svært spørgsmål..

Det kommer vel meget an på i hvilken sammenhæng?

Anmeld Citér

10. juli 2020

Nogensmor90

Anonym skriver:

Tænker også det afhænger af hvor mange man er.

vi bruger nok 12-15000 om mdr på mad / diverse. Måske endda mere, og vi smider på ingen måder om os med pengene, vi har bare seks børn 

Anmeld Citér

10. juli 2020

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg synes man er godt stillet økonomisk, hvis man ikke har forbrugslån (alt andet end hus og bil)

Har råd til de dyre mærker tøj, dyre mærker inden for elektronik og har mulighed for at købe nogle større og dyre ting uden at skulle låne til det. 

Men jeg tænker det må være forskellig hvad folk tænker den sætning betyder. 

Anmeld Citér

10. juli 2020

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Jeg synes ikke man kan sige at man er “godt stillet” ud fra rådighedsbeløb, da rådighedsbeløb har rigtig meget med forbrug at gøre. Jeg vil nærmere betegne folk som godt stillet hvis de har et sikkerhedsnet i form af formue, det kan være friværdi i hus, opsparing eller andet der gør at de er sikret hvis der sker noget uventet, F.eks sygdom, mister sit arbejde eller andet. Det at man kan klare sig uden at skulle have en masse hjælp, så vil jeg sige at man er godt stillet 

Anmeld Citér

10. juli 2020

Soonmom

Kommer da an på så mange ting, indkomst, forbrug, hvor stor en familie man har osv.

I bund og grund handler det vel om prioteringer, for det kan da godt være man har råd til en stor dyr bil, men bor i en lille billig lejlighed, så er man jo være godt eller dårlig stillet, men prioterer blot på den måde, det er jo de færreste der har råd til det hele, så må man da i hvert fald være vanvittig godt stillet 

Anmeld Citér

10. juli 2020

HapsHapsHaps

Jeg ser mig og min familie som relativt godt økonomisk stillet. Jeg er lærer, min mand er håndværker. Vi har et barn, bor i et normalt parcelhus i en lille by. Vi har råd til at leve som vi vil; spise hvad vi har lyst til, købe tøj når vi behøver, vi kan skifte hvidevarer ud uden varsel, købe en ny bil hvis behovet opstår osv osv. Vi har ikke en ekstravagant livsstil, men et liv hvor vi kan gøre ting uden at skele til om der er råd. Det skal siges at vi ikke bruger penge på udlandsrejse og vi har kun et lille lån i huset.

Jeg går på deltid i det nye skoleår, og går derfor lidt ned i løn. Alligevel vil have råd til at leve som før - det føles som en vild luksus. For mig handler det ikke om at have mange penge, men om at have nok til at økonomien ikke er et problem i hverdagen.

Anmeld Citér

10. juli 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

For mig, vil det være at man har råd til de ting man har brug for uden at skulle spinke og spare eller låne til det. Fx tandlæge, nyt tv, opvaskemaskine, tøj osv osv osv. 

Men også som en anden siger, at man står sikkert hvis det skulle gå galt og man måske mister jobbet eller bliver syg. Fx ved at man har en stor opsparing stående, friværdi i sit hus eller andet af værdi som gør at man ikke skal bekymre sig hvis indkomsten skulle lide et pludseligt knæk.

Anmeld Citér

10. juli 2020

Babilooo

Hvofor spørger du 

For mig er det vigtigt at jeg ikke selv føler mig begrænset. Om andre ser mig som velhavende eller som en der ikke har mange penge er mindre væsentligt. Jeg synes mig egen følelse er det vigtigste. .. at jeg føler jeg kan leve et liv jeg gerne vil. 

Anmeld Citér

10. juli 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Tja. Det er et godt spørgsmål, som giver meget individuelle svar. 

Godt stillet økonomisk, er nok i mit hoved når man kan gøre og købe lige hvad man vil. Om man bliver gladere af det er så et andet spørgsmål. 

Jeg tror ikke man bliver lykkeligere af at kunne gøre og købe lige hvad man vil, men det er nok det jeg ville lægge i at være godt økonomisk stillet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.