Smørecreme og pastafarver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.860 visninger
19 svar
1 synes godt om
7. juli 2020

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

hej med jer de damer. 

Jeg har sådan brug for jeres bage evner eller det her spørgsmål er ikke om bagning 

men altså. Jeg har min store pige som fylder 6 år her om ikke så længe og vil lave regnbue kage til hende. Mit spørgsmål er så kan man overhovedet farve smørecreme med pasta farve uden at det bliver lyserød, men faktisk kan blive rød i farven??? Har prøvet det en gang og det bliv lyserød i stedet for rød, selvom jeg bliv ved med at putte mere og mere pastafarve i smørecremen. Til sidst synes jeg smørecremen bliv for tynd så jeg ikke kunne når at lave smøreblomser ud af det før den bliv for blød og måtte sætte den i fryseren et par gange og efter det begyndte den at skelle. Så kan smørecreme blive rød af pastafarve eller nej? Og hvis ja, hvad gjort jeg forkert. Ps brugte opskriften fra Ditte Julie  hvis i kender hende

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2020

Miti's mama

Det kan du godt, men du skal have fat i en koncentreret pasta farve, evt. den fra Wilton. Men knaldrød er svær at få.

De kager du ser på Pinterest mv er som regel fra USA. Der har de færre regler ift hvad der må være i en spiselig farve, og derfor er de farver stærkere. Bla også derfor at krymmel farverne brugt i en 'konfetti kage' flyder helt ud med de EU lovlige farver.

Anmeld Citér

7. juli 2020

Love Angel

Mor til 4
Miti's mama skriver:

Det kan du godt, men du skal have fat i en koncentreret pasta farve, evt. den fra Wilton. Men knaldrød er svær at få.

De kager du ser på Pinterest mv er som regel fra USA. Der har de færre regler ift hvad der må være i en spiselig farve, og derfor er de farver stærkere. Bla også derfor at krymmel farverne brugt i en 'konfetti kage' flyder helt ud med de EU lovlige farver.

Jeg har købt dem her. Der stod at de er fra Wilton 

https://dinkageverden.dk/farver/saet/pastafarve-saet-8-farver/?gclid=Cj0KCQjwupD4BRD4ARIsABJMmZ8EfcVKsExWi7iOeKUoJzS9ytnPFf7P3rSM2zSWaTKeOVmmNSLTzEsaAtkiEALw_wcB

Anmeld Citér

7. juli 2020

Love Angel

Mor til 4
Miti's mama skriver:

Har du købt et pastafarve rød et sted hvor den kunne faktisk farve din smørecreme rød i stedet for lyserød, som du vil sætte linket til mig?

Anmeld Citér

8. juli 2020

Miti's mama

Love Angel skriver:

Har du købt et pastafarve rød et sted hvor den kunne faktisk farve din smørecreme rød i stedet for lyserød, som du vil sætte linket til mig?

Det er den samme jeg har købt. Men der er lidt tricks til det:

"Vil du farve bourdeaux rød, kan du ikke nøjes med blot at købe denne ene farve. Hertil skal bruges f.eks. både bourdeaux og sort, da den hvide grundfarve ”fortynder” pastafarvens evne til at dække."

Anmeld Citér

8. juli 2020

1518

Den røde farve skulle også blive kraftigere, hvis man putter lidt kakaopulver i sammen med. 

Anmeld Citér

8. juli 2020

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Mit bedste bud er også pastafarver. 
Jeg har farvet hvid chokolade med kakaosmørfarver og der bliver den pænt rød. Jeg ved ikke om man evt. kan farve smørcreme med den? 
Jeg kan i hvert fald godt få den hvide knaldrød. Det var måske er forsøg værd. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

8. juli 2020

Love Angel

Mor til 4
Miti's mama skriver:

Det er den samme jeg har købt. Men der er lidt tricks til det:

"Vil du farve bourdeaux rød, kan du ikke nøjes med blot at købe denne ene farve. Hertil skal bruges f.eks. både bourdeaux og sort, da den hvide grundfarve ”fortynder” pastafarvens evne til at dække."

Vil det sige man skal også købe bourdeaux og sort i pastafarver for at få den knaldrøde farve? Og skal der lige meget af hver farve i?

Anmeld Citér

8. juli 2020

Love Angel

Mor til 4
1518 skriver:

Den røde farve skulle også blive kraftigere, hvis man putter lidt kakaopulver i sammen med. 

Altså mener du putte røde pastafarve og kakao pulver for at få den rigtig rød på smørecreme ?

Anmeld Citér

8. juli 2020

1518

Love Angel skriver:

Altså mener du putte røde pastafarve og kakao pulver for at få den rigtig rød på smørecreme ?

Ja. Kakaoen gør det samme som den sorte pastafarve, vil jeg tro. Altså gør den hvide knapt så dominerende. Men jeg har aldrig selv prøvet det, har bare læst om det et par steder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.