(oktober) Hjemvendt fra sygehuset med vores datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.643 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. oktober 2009

Pje

Hej

Igår aftes kl 20.25 fødte jeg vores datter Celina  Det var en lidt hård omgang. Jeg blev sat igang med en stikpille kl. 9.30 efter diverse undersøgelser. Kun en 1 efter begyndte jeg så ondt, livmoderhalsen er begyndt at forsinde.

Kl 16.00 blev der masseret på det livmoderhals der var tilbage og kl 18.00 tog de vandet. Også fik jeg ellers max mange veer og efter kun 1 time var jeg åben 4 cm og ved kl. 20 begyndte jeg at få presseveer som kun tog 25 minutter og så var hun ellers kommet til verden. Jdm sagde det havde været en hurtig omgang efter kun 11 timer og især som førstegangsfødende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2009

MoarLK

Tillykke med hende - husk at nyde hende når hun er så lille.....

Anmeld

25. oktober 2009

tumle81

Hold da op, det var også en hurtig omgang Pia...

Det lyder som en hård gang veer du fik... Næste gang, medmindre du igen bliver sat igang, skal du nok ikke vente for længe med at køre på sygehuset

Dejligt med en lille datter, håber hun er nem og giver mor og far lov til at nyde hende fuldt ud

Glæder mig til at se billeder

Knus Kathrina

Anmeld

26. oktober 2009

Pje

Mange tak  Hun er bare så dejlig og nem. Har lidt problemer med at kunne give hende mad nok. Hun sutter næsten hele tiden og er desværre resulteret i sår på voterne  av av

Ja det gik bare vildt hurtigt, Flemming sagde også at næste gang kom han et net under mig i tilfælde af jeg begyndte at føde

Så kommer der lige et par billeder. Det er hun ikke 1 time gamle endnu og det andet er fra igår aftes, hvor hun var 3 døgn gammel.

Pia

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. oktober 2009

Mist

Pje skriver:

Mange tak  Hun er bare så dejlig og nem. Har lidt problemer med at kunne give hende mad nok. Hun sutter næsten hele tiden og er desværre resulteret i sår på voterne  av av

Ja det gik bare vildt hurtigt, Flemming sagde også at næste gang kom han et net under mig i tilfælde af jeg begyndte at føde

Så kommer der lige et par billeder. Det er hun ikke 1 time gamle endnu og det andet er fra igår aftes, hvor hun var 3 døgn gammel.

Pia

det var da en dejlig lille pige du har fået..

læste lige mht dine brystvorter. Du kan gå ned på apoteket og købe en sutte brik, som du kan sætte udover dit bryst som skåner dit bryst når du ammer.

det minder lidt om det til en suttefaske. har lige vedhæftet et billede af en ammebrik..

Jeg har brugt dem da jeg ammede mine 2 piger, og har købt igen til når jeg skal amme min bebs når hun kommer ud.

Og kan varmt anbefalde det. De købes på apoteket.

Maria 31+2

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. oktober 2009

tumle81

Hej Pia

Hold fast hvor er hun bare dejlig, en rigtig smuk lille prinsesse  Er mælken løbet til? Victori spiser ca hver 2.-3. time, men er nu også lidt øm i brysterne og vorterne selvom de er lidt hærdede fra de andre gange

Jeg er desværre blevet syg med høj feber og har haft roskilde syge lign symptomer. Snakkede med lægen i morges, og skal bare amme mest muligt og bliver der problemer eller får vi det værre (Victor har det nu godt heldigvis!) skal jeg tage kontakt til lægen med det samme eller evt vagtlægen. Håber snart jeg får det bedre igen...

Knus Kathrina

Anmeld

27. oktober 2009

Pje

Hejsa

Tak for tippet Maria, mine vorter er heldigvis begyndt at hel op. Men hvis det ikke bliver meget bedre inden længe må jeg have købt sådan en suttebrik.

Tak Kathrina, ja er også bare selv helt væk i hende. Ved ikke helt om alt mælk er løbet til, har været nød til supplere med lidt erstatningen. Da hun ikke fik nok de første dage, men nu begynder hun at kunne nøjes med med. De sidste 2 dage har hun fået lidt om morgen samt om aften. Hun spiser rigtig mange gange i løbet af natten. Dagtimerne spiser hun hver 3 - 4 timer og om natten hver 1 - 2 time.

Hvordan gik det med din igangsættelse Kathrina? Stort tillykke med dreng - så blev det en Victor

Håber du er ved at være rask igen

Knus Pia

Anmeld

28. oktober 2009

tumle81

Hej Pia

Jeg fik det heldigvis bedre allerede i går, så det er bare dejligt. Vi blev dog ringet op fra vuggestuen at Valdemar havde ondt i maven og havde haft tynd afføring, så hen og hente ham hjem! Det har heldigvis ikke udviklet sig yderligere, men nu håber vi bare at Victoria slipper fri. Peter havde det skidt i går, men langt bedre i dag. Vi har dog alle lidt mave kneb med mellemrum

I dag har vi alle haft fri, og så tog vi en dag til storbyen  Vi kunne ikke bare sidde herhjemme i vores lille lejlighed med alle 3 børn, så vi tog en tur på nationalmuseet og hyggede. Det var en god oplevelse for både Valdemar og Victoria, men Victor synes der skete lidt meget så han var lidt urolig! Han har ellers været en meget stille dreng indtil nu  På vejen hjem faldt han i søvn og efter en lille tår babs da vi kom hjem sov han i lover 3 timer uden en lyd, han var simpelthen så træt den lille dreng

Min igangsættelse gik rigtig fint. Jeg mødte op på sygehuset torsdag aften, hvor hun konstaterede at jeg var knap 2 cm åben, men stadig havde lidt livmoderhals tilbage. Jeg fik derfor lagt en stikpille, og efter en time kunne vi tage hjem. Den hjalp rigtig godt, og jeg havde en del plukkeveer om aftenen og natten. Jeg var derfor temmelig spændt på hvad de ville sige om fredagen...

Da vi mødte op kl 9.45 sagde sekretæren at vi skulle gå direkte over på fødegangen, for der var en jm som ventede på os  Jeg blev lidt paf, fordi jeg havde regnet med at jeg skulle udersøges først og evt "bare" have lagt en pille til... De havde kun en kvinde på fødegangen, som var ved at være ved afslutningen på sin fødsel, så det var en dejlig rolig dag for os... Jm der tog imod havde vikarieret for min vante konsultations jm og det var dejligt med et lidt kendt ansigt. Hun sagde at planen var at tage vandet, så jeg kunne føde om eftermiddagen

Efter en strimmel undersøgte hun mig, og jeg var gode 2-3 cm åben, og havde stort set ingen livmoderhals tilbage  Hun tog derfor vandet! Victor stod rigtig langt nede i bækkenet, så hun måtte puffe til ham for at få vandet til at sive

Vi gik en tur rundt på sygehuset, stillede p skive og fik lidt at drikke. Peter var sulten, så han fik lidt mad. Jeg begyndte at få små veer efter en lille times tid, så min appetit var ikke stor. Ved halv tolv tiden var vi igen på fødestuen, og en times tid efter undersøgte hun mig. Jeg var nu ca 4 cm åben, og veerne begyndte at kunne mærkes. Jeg fik lagt 4 nåle som skulle stimulere mine veer, og de hjalp super godt. Vi slap derfor for drop, så det var rart.

Humøret var dog stadig fint, og jeg kunne da gå lidt omkring på stuen, havde det dog allerede nu bedst med at ligge på siden...

Veerne fortsatte nu og blev mere og mere kraftige og regelmæssige. Vi blev enige om at jeg måske gerne ville have lidt smertestillende, selvom jm regnede med det allerede var for sent. Ganske rigtig, jeg var allerede 7 cm åben, og det ville ikke kunne nåes at lægge en epidural blokade! Kl var nu ca 14.30 tror jeg...

En halv times tid efter har jeg presseveer, og efter en lille undersøgelse konstaterer hun at jeg er helt åben og bare skal arbejde med og presse alt jeg kan  Hvilket jeg selvfølgelig gør

Kl 15.17 er lille Victor født. Han kommer op til mig med det samme og efter lidt tid sutter han allerede, selvom det lige kræver lidt træning

Jeg mister efterfølgende ca 600 ml blod og sammenholdt med de ca 400 ml jeg mistede under selve fødslen må vi ikke tage hjem  Heldigvis var det som sagt en rolig dag på sygehuset og på barselsgangen kan vi få en enestue, så Peter kan få lov til at sove sammen med os   Dette er vi meget glade og taknemmelige for. Mine efterveer er særlig slemme denne gang synes jeg og får derfor smertestillende de første par dage...

Nu går alt bare godt og snakkede med vores sp i går, hun kommer forbi på tirsdag og siger hej til os allesammen

Knus fra Kathrina

Anmeld

1. november 2009

Pje

Hej Katharina

Glæder mig at høre det er gået godt med din igangsættelse  Og ja I alle har det rigtig godt.

Her er jeg ved at have gang i amningen. Celina får kun mad ved mig nu, har hun gjort siden torsdag eftermiddag. Så det er rigtig dejligt

Sundhedsplejersken var her i fredags og hun sagde også selvom hun er født inden for normalen er hendes erfaring at hvis de er små og født inden uge 40 kræver de noget mere mad og pleje. Så det var dejligt at få at vide. Hun har allerede taget 40g på - hvilket var rigtig flot.

Har I haft besøg af sundhedsplejersken????

Når der er vist bud efter mor.

Pia

Anmeld

2. november 2009

tumle81

Hvor er det dejligt at alt bare går efter planen. Det er rart at få at vide at alt er som det skal være, især når det er første gang... Jeg ser også frem til at vi får besøg af SP i morgen. Det bliver spændende at høre hvad hun har at sige. Vi kender hende jo efterhånden godt, hun var her for første gang dengang Victoria var helt spæd, så det er rart med et kendt ansigt...

Victor har haft lidt perioder med ondt i maven, men det er heldigvis ikke så galt. Tror lige den lille mave skal vænne sig til mælken, og måske har jeg spist noget der er gået i mælken??

Ellers nyder vi bare vores "lille" familie. Det er dejligt med liv i huset, men der er godt nok også meget at se til

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.