Jeg har urinsyregigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2020

Kir

Jeg ved ikke rigtig noget om sygdommen, men vil bare sige at hvis du ikke føler din læge tager dig seriøst eller fejlbehandler dig, så kan du til hver en tid skifte læge eller få en second opinion hos en anden læge. 

Hvis du beholder din nuværende læge, så synes jeg at det forslag med at kontakte gigtforeningen er en rigtig god ide, måske kan de hjælpe med information så du er bedre rustet til at snakke med lægen og insistere på en bedre behandling.

Desværre er man nødt til nogen gange at skære igennem og insistere som patient for at få den behandling man har brug for. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2020

Miti's mama

Min mand har det også, sidder i storetåen. Smertestillende virker ikke som medicin, forstår ikke helt hvorfor du har fået det? Smertestillende er kun symptombehandling. Det tager ham omkring 1 mdr at komme over et anfald. Sund kost og motion (forsigtig opstart for ikke at provokere det i foden) gør en stor forskel og det er noget tid siden han sidst havde et anfald.

Hvor du har fået smertestillende må det være fordi din læge forventer det går over af sig selv. Her går det langsomt først, og så lige pludselig letter det. Men giv din læge et kald og giv en update.

Anmeld Citér

30. juni 2020

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Min mand har det også, sidder i storetåen. Smertestillende virker ikke som medicin, forstår ikke helt hvorfor du har fået det? Smertestillende er kun symptombehandling. Det tager ham omkring 1 mdr at komme over et anfald. Sund kost og motion (forsigtig opstart for ikke at provokere det i foden) gør en stor forskel og det er noget tid siden han sidst havde et anfald.

Hvor du har fået smertestillende må det være fordi din læge forventer det går over af sig selv. Her går det langsomt først, og så lige pludselig letter det. Men giv din læge et kald og giv en update.

Min læge gav mig Brufen depot tabletter i går.. Det er jo NSAID og virker mod gigt. Jeg har indtil nu fået 600 mg x 3 og får nu 800 mg x 2. Umiddelbart virker det  bedre på smerterne..

Anmeld Citér

30. juni 2020

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Hvilken slags motion anbefales? Kan man lave noget under et anfald? Jeg har før trænet rigtig meget men har fået barn for snart 2 år siden og jeg har virkelig svært ved at finde tid til det ��

Anmeld Citér

30. juni 2020

Miti's mama

Anonym skriver:

Hvilken slags motion anbefales? Kan man lave noget under et anfald? Jeg har før trænet rigtig meget men har fået barn for snart 2 år siden og jeg har virkelig svært ved at finde tid til det ��

Min mand løber gerne, men ikke under et anfald, det gør det kun værre. Når det er helet, så begynder han lige så stille igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.