Naboskab og privatliv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2020

Anonym trådstarter

Wqa skriver:

I kan overveje at sætte noget foran hullet: et legehus, skur et bed/eller busk hvis reglerne forbyder låge  

Vores have er lidt kringlet at forklare, men vi har faktisk plantet et træ foran hullet, men så går de bare bagom træet. Det er så irriterende.

Har overvejet at begynde at gå nøgen rundt i haven, men altså.. vi har også andre naboer der kan se ind og det vil jeg alligevel skåne dem for :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2020

newusername

Den adfærd ville også irritere mig grænseløst, så jeg kan virkelig godt følge dig. 

Jeg tror, du er nødt til at sige venligt, men bestemt, at det er for meget. Sæt en tydelig grænse, og sig fra, hver gang den ikke respekteres. 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym trådstarter

newusername skriver:

Den adfærd ville også irritere mig grænseløst, så jeg kan virkelig godt følge dig. 

Jeg tror, du er nødt til at sige venligt, men bestemt, at det er for meget. Sæt en tydelig grænse, og sig fra, hver gang den ikke respekteres. 

Jeg er glad for at høre at det ikke er mig der er nærtagende. Men det er bare skide svært at forklare børnene det, når deres mor heller ikke forstår det.

Jeg må finde en god måde at få sagt fra på..

Anmeld Citér

24. juni 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ærligt kan du da godt sætte afspærringsbånd op. Oveni det forklare familien at det er for at undgå uplanlagt besøg om eftermiddagen fra deres datter. 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym

Det virker dybt godnat, at I ikke må have en låge?!?  Og du er virkelig slet ikke på nogen som helst måder nærtagende. I behøver ikke at have en dreng med infantil autisme som undskyldning for at folk ikke skal vade ind i jeres have! 

Hvis det var mig, ville jeg godt nok blive edderspændt rasende. Det er jeres have og selvfølgelig har i ret til privatliv i den. Det er der ingen, der kan modsige jer...

Anmeld Citér

25. juni 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis I sætter et midlertidigt hegn op inde på jeres side af hækken, indtil hullet er vokset sammen. Så kan ingen vel forbyde jer det.. Sæt det op så det lukker helt af for hullet.

Synes virkelig det er utroligt at de mener, de bare kan tillade sig at vade ind. Mærkelig opførsel. 

Påtal det hver gang de kommer ind og prøv at lade være med at snakke med på hendes snik snak. Bare gentag at de skal gå ud af haven og banke på døre eller ringe for at aftale noget. 

Anmeld Citér

25. juni 2020

Ano18

Man kan købe et lille stykke af den hæk som er vokset sig stor allerede.

når det så er sagt burde det ikke være nødvendigt. Jeg hader også at sige fra - trods jeg er blevet god til det. Dog trækker jeg den tit for langt og så bliver jeg måske for ... bestemt og det er jo heller ikke optimalt. For dig så hav i mente det er for din søns skyld. Og hvad kommer først - hans behov og at han har det godt eller at din nabo er glad / at du ikke skal bearbejde den der mavefølelse når man har sagt fra. Selvfølgelig sætter du din søn først. Så giv den gas og når du kan se de er i haven over og sig, desværre kan vi ikke lege og husk lige at gå gennem døren (evt “det er bedst at gå gennem døren”, medmindre du skal blive helt bestemt). Ingen tjittjat overhovedet. Bare fasthold. Bare det at vores nabo går bagom vores have i en lukket sti for at kigge ind på os, synes jeg er irriterende, men han er en ældre herre der keder sig grusomt så det er lidt noget andet. Han kan også stille sig foran vores hus og bare stå og kigge i 10 min uden hæmninger. Vi venter også på vores hæk vokser (hurtigt) op i forhaven 

Anmeld Citér

25. juni 2020

Anonym

Jeg har også haft en nabo som klar overskred nogle grænser og ikke forstod vores hentydninger. Vi har intet behov for at have en relation til vores naboer - vi har de venner vi har lyst til og når vi er hjemme og slapper af gider vi ikke ustandselig forstyrres. 
efter vores nabo 2 gang havde set os have sex i sofaen fordi hun blev ved med at bruge vores Baghave som gennemgang til hendes have, måtte jeg tage en alvorlig snak med hende. Der endte desværre med at hun blev rigtig sur og der var totalt dårlig stemning indtil hun flyttede.

men vi var mindre generer af den dårlige stemning end vi var af at vi føle at vi konstant blev forstyrret.

Anmeld Citér

25. juni 2020

ønskebørn74

Anonym skriver:

Vores have er lidt kringlet at forklare, men vi har faktisk plantet et træ foran hullet, men så går de bare bagom træet. Det er så irriterende.

Har overvejet at begynde at gå nøgen rundt i haven, men altså.. vi har også andre naboer der kan se ind og det vil jeg alligevel skåne dem for :-)

Sæt et højt hundehegn op til hullet er groet til.

Anmeld Citér

25. juni 2020

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Anonym skriver:

Hjælp!

Vi bor i et område med mange børnefamilier, hvilket vi nyder rigtig meget. Det er dejligt med liv og legekammerater alle steder.

Men vi har et problem med nogle børn som stort ser hver dag går ind i vores have og gerne vil lege med vores datter.

Vi har af forskellige årsager brug for at have privatliv i haven og have nogenlunde styr på hvem der kommer hvornår, men det bliver ikke respekteret. Heller ikke af forældrene. Moren går ofte også med ind, hvis hun kan høre at vi er ude (og det er vi jo tit).

Vi har sagt at vi har brug for at planlægge diverse aftaler, men.. det går ligesom ikke igennem.

Jeg ved godt at jeg jo “bare” skal sige det, men jeg synes jeg har prøvet. 

Har I andre oplevet noget lignende? 

Du må sige klart og tydeligt til hende hvad reglerne og rammerne er for de uanmeldte besøg. Det der med hegn/afspærring er ikke nok. Hun vil finde andre måder at komme ind på så. 

Fortæl hende at hendes børn eller hun selv ikke er velkomne uanmeldte - det går simpelthen ikke! 

Slut samtalen af med en gensidig aftale ift at skrive/ringe sammen i forbindelse med legeaftaler. Sig at du forventer at aftalerne afholdes og om hun har forstået budskabet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.