Naboskab og privatliv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.426 visninger
19 svar
24 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juni 2020

Anonym trådstarter

Hjælp!

Vi bor i et område med mange børnefamilier, hvilket vi nyder rigtig meget. Det er dejligt med liv og legekammerater alle steder.

Men vi har et problem med nogle børn som stort ser hver dag går ind i vores have og gerne vil lege med vores datter.

Vi har af forskellige årsager brug for at have privatliv i haven og have nogenlunde styr på hvem der kommer hvornår, men det bliver ikke respekteret. Heller ikke af forældrene. Moren går ofte også med ind, hvis hun kan høre at vi er ude (og det er vi jo tit).

Vi har sagt at vi har brug for at planlægge diverse aftaler, men.. det går ligesom ikke igennem.

Jeg ved godt at jeg jo “bare” skal sige det, men jeg synes jeg har prøvet. 

Har I andre oplevet noget lignende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hjælp!

Vi bor i et område med mange børnefamilier, hvilket vi nyder rigtig meget. Det er dejligt med liv og legekammerater alle steder.

Men vi har et problem med nogle børn som stort ser hver dag går ind i vores have og gerne vil lege med vores datter.

Vi har af forskellige årsager brug for at have privatliv i haven og have nogenlunde styr på hvem der kommer hvornår, men det bliver ikke respekteret. Heller ikke af forældrene. Moren går ofte også med ind, hvis hun kan høre at vi er ude (og det er vi jo tit).

Vi har sagt at vi har brug for at planlægge diverse aftaler, men.. det går ligesom ikke igennem.

Hvad er årsagen til at i har brug for at vide det præcist? 

Her vælter der altså også børn og naboer ind i haven eftermiddage og hele dagen i weekenden.. 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis du tidligere har sagt det lidt ved at pakke det ind, så prøv at sige det helt direkte. Det er jo helt i orden, at man selv vil bestemme hvem der kommer i ens have hvornår, man kan da ikke bare vade ind.

Har I mulighed for at lukke haven af og sætte en låge i? Alternativt kunne være et skilt med Privat el. Ingen adgang uden aftale - selvom det er noget mere aggressivt, men hvis I har sagt det direkte så må der andet til.

Anmeld Citér

24. juni 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Hjælp!

Kan godt forstå at i ikke gider at de bare vader ind i haven. Har i ikke en havelåge i kan sætte lås på? 
tænk hvis i lå og solede jer topløse eller sådsn noget i jeres have og de kommer brasende 

fsir nok at børnene vil lege med jeres datter. Men så må de gå om til hoveddøren om ringe på som respektfulde mennesker og spørger om hun kan lege. Man går ikke bare ind på privat grund som haven er. 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad er årsagen til at i har brug for at vide det præcist? 

Her vælter der altså også børn og naboer ind i haven eftermiddage og hele dagen i weekenden.. 

Vores ældste har infantil autisme og har brug for at vide nogenlunde hvordan dagen forløber fra han kommer hjem fra skole og til han skal i seng. 

Vores datter må hjertens gerne lege, både hjemme og ude, men vi har brug for selv lige at kunne beslutte hvornår.. :-)

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym trådstarter

Vi har et hul i hækken som skal vokse til. Vi bor i rækkehus og sådan er reglerne. Altså, ingen låge eller andet. Men sådan en liguster er jo 7 lange og 7 brede om at vokse op.

Men vi kunne jo overveje en form for afspærringstape imens den vokser sig stor og flot. Det er bare så ærgerligt at det skal være sådan, for vi vil gerne lege.. vi er bare nødt til selv at kunne beslutte hvornår. 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Vores ældste har infantil autisme og har brug for at vide nogenlunde hvordan dagen forløber fra han kommer hjem fra skole og til han skal i seng. 

Vores datter må hjertens gerne lege, både hjemme og ude, men vi har brug for selv lige at kunne beslutte hvornår.. :-)

Så vil helt klart gå til naboen og fortælle om din søns udfordringer og det derfor er vigtigt for jer at man ikke bare braser ind uden at have en aftale. 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så vil helt klart gå til naboen og fortælle om din søns udfordringer og det derfor er vigtigt for jer at man ikke bare braser ind uden at have en aftale. 

Det har vi gjort. Det er det der er så frustrerende. Jeg har tilmed sagt at formiddage er allerbedst for os, fordi der er storebror i skole (lillesøster har lang sommerferie/coronafri). Men det er som om det slet ikke går ind.. 

Men jeg tror jeg vil forsøge at sige at vi gerne vil have at de banker på ved hoveddøren. Det er vel det mindste man kan forlange :-)

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym trådstarter

Jeg ved jo godt inderst inde at den eneste vej ud er at tage snakken med dem. Jeg kan bare slet ikke forstå at man gør sådan? 

Når den ene datter fx er gået ind i vores have, så kommer moren traskende og prøver meget halvhjertet at få hende tilbage, men når hun så ikke hører efter (og det gør hun ikke), så begynder moren bare at chitchatte med mig og bliver så også hængende. Så det pludselig bliver mig der skal opdrage hendes barn og få hende til at gå ud. 

Jeg forstår bare ikke de manglende grænser..

Anmeld Citér

24. juni 2020

Wqa

Anonym skriver:

Vi har et hul i hækken som skal vokse til. Vi bor i rækkehus og sådan er reglerne. Altså, ingen låge eller andet. Men sådan en liguster er jo 7 lange og 7 brede om at vokse op.

Men vi kunne jo overveje en form for afspærringstape imens den vokser sig stor og flot. Det er bare så ærgerligt at det skal være sådan, for vi vil gerne lege.. vi er bare nødt til selv at kunne beslutte hvornår. 

I kan overveje at sætte noget foran hullet: et legehus, skur et bed/eller busk hvis reglerne forbyder låge  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.