Stadig ikke blefri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2020

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Det er så forskelligt, hvornår børn er klar til at smide bleen. Vores datter kom selv og ville have den af om dagen, da hun var 2½, og den dag hun startede i børnehave, ville hun heller ikke længere have den på om natten, da hun mente, at nu var hun stor og så brugte man ikke ble.

Lillebror er helt anderledes. Han har altid haft det meget svært med nye ting og toilet og potte har været en udfordring. Sidste sommer fik vi ham endelig med til at smide bleen om dagen. På det tidspunkt var han 3 år og 8 måneder. Han var ikke klar før og vi vidste at selv det mindste pres, ville få ham helt i baglås, så det blev bestikkelse, der endelig fik ham til at tage første skridt .

Her et år senere vil han stadig ikke af med bleen om natten og vil ikke lave stort på toilettet, så han sidder på potten, når der skal laves stort, selv om det ser ret fjollet ud med hans 115 cm. Han tisser fint, men kan ikke lide at sidde på et toilet, og da han så prøvede på børnehavens lille toilet, fik han et vandsprøjt bagi, da lorten ramte vandet, så han nægter at sidde på et toilet nu. Vi tager det stille og roligt og snakker med ham, om hvad han har mod på at prøve og så skal det nok komme på et tidspunkt (som meget gerne måtte være snart, da vi helst ikke vil have potten med i kufferten til Australien om et år)

ja okay tror også bare planen er ikke at presse hende og tage det i hendes tempo

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Har prøvet at give iPad med ud, og hendes storebror har også prøvet at få hende til at sidde på toilettet med ham, men hun vil ikke. Har også prøvet at bestikke hende med vingummier, men det vil hun heller ikke, så jeg tænker bare jeg giver hende den tid hun har brug for

God ide. Giv hende den tid hun har brug for. Og hvis mor ikke er med på den så må du give hende ekstra meget tryghed hjemme omkring bleen. Ved ikk om du kan gøre noget ved mors indstilling 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym trådstarter

EKAB skriver:

Hun er jo ik klar.. hvorfor har I så travlt? 

Hun bliver da helt sikkert ikke mere klar med den tilgang mor viser, og forvirring hun møder i jeres reaktioner. 
kender du nogen 15årige med ble på? Slap nu af. Det kommer når det kommer. Hun fortæller jo med alt hun kan, at hun ikke er klar. Det er din opgave at lytte til dét, far.

Det er også rigtigt, jeg har måske også fået den opfattelse af omgivelserne og hendes mor at det er en enorm sen alder at bruge ble i, da hendes bedsteforældre og andet familie har kommenteret at hun da snart skal stoppe med den ble

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

God ide. Giv hende den tid hun har brug for. Og hvis mor ikke er med på den så må du give hende ekstra meget tryghed hjemme omkring bleen. Ved ikk om du kan gøre noget ved mors indstilling 

Ja altså jeg tænker jeg bare må være der når børnene er hos deres mor, så jeg kan bremse det. Min søn spurgte om han skulle sige noget til sin mor hvis hun tager bleen af min datter igen, men det synes jeg bare ikke er noget en syvårig skal gøre.

Anmeld Citér

24. juni 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Ja altså jeg tænker jeg bare må være der når børnene er hos deres mor, så jeg kan bremse det. Min søn spurgte om han skulle sige noget til sin mor hvis hun tager bleen af min datter igen, men det synes jeg bare ikke er noget en syvårig skal gøre.

Nej det vil jeg heller ikke mene at han skal. Men sødt af ham at han alligevel tænker på sin søster på den måde. 
hvis du har mulighed for at være der så du kan stoppe det. Så ja. 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Nej det vil jeg heller ikke mene at han skal. Men sødt af ham at han alligevel tænker på sin søster på den måde. 
hvis du har mulighed for at være der så du kan stoppe det. Så ja. 

Det vil jeg nemlig heller ikke, men han var meget insisterende så jeg blev da lige i tvivl, men det er ikke hans job synes jeg, og jeg tror helt klart også det er ubehageligt at opleve det for ham, så tænker da det også er der det kommer fra

Anmeld Citér

24. juni 2020

moar34

Anonym skriver:

Hej

Jeg er far til en pige på 3 år og 4 måneder. Hun bruger stadig ble. Hun vil ikke have bleen af og når hun bliver skiftet vil hun have ble på igen så hurtigt som overhovedet muligt. Hun er panisk angst for at sidde både på toilet og potte. Hendes storebror var lige fyldt 3 da han stoppede, og der sagde han bare selv at nu gad han ikke bruge ble længere. Mine børns mor er ikke til nogen stor hjælp, da hun bare tvinger bleen af vores datter, og lader hende sidde og græde og være bange. Når hun så har uheld, får hun meget skæld ud over det. Vi er ikke sammen, og det er mig der har myndigheden over børnene, da deres mor er skizofren og ikke er særlig godt fungerende. Jeg prøver så vidt muligt, at være der når hun har børnene, men det er ikke altid det lige passer med arbejde osv. Jeg har også prøvet at sige til hende, at hun ikke skal presse på, men hun siger at det er for dårligt at vores datter stadig bruger ble og at hun bare er doven. Min datters børnehave siger, at vi bare skal give hende tid. Jeg synes også, det er ved at være en lidt sen alder stadig at bruge ble i, og nu hvor vejret er dejligt, ville det jo være et oplagt tidspunkt at øve, men når hun er decideret bange for at gå uden ble, synes jeg det er synd. 

Jeg ville bare høre om der er et eller andet jeg kan gøre for at fremme processen, men uden at presse min datter?

på forhånd tak for svar

Jeg tænker at der er blevet startet alt for tidligt i forhold til hvad hun har været klar til. 
og det med at hun er så rædselsslagen er da fordi mor presser så meget på og ovenikøbet skælder ud ved uheld.Så ville jeg skisme da heller have bleen på. Vores datter der 3 år og 3 måneder gammel og hun har været blefri i 3 uger nu. Men i 3-4 måneder havde hun sagt når hun skulle tisse, og pludselig kunne vi mærke at hun var klar. Så sagde vi at nu var der ikke flere bleer tilbage. Det har bare gået så godt. Men jeres datter er jo slet ikke der. Det skal nok komme, jeg har nu aldrig set en 15 årig stadig bruge ble. Hehe. 
Held og Lykke med det hele 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.