Anonym skriver:
Jeg skal til jo samtale på onsdag. Jeg har søgt jobbet fordi jeg inderst inde godt ved jeg trænger til luftforandring - og mest af alt, fordi jobbet ligger 7min kørsel fra vores hjem og lige overfor mine børns skole og vuggestue. Hvor imod mit nuværende job (som jeg har haft i 10 år!) ligger 23 min væk. Det giver mange logistiske udfordringer i vores familie, da jeg nogen gange møder 6.30 og har fri kl 17. Så kan jeg jo ikke nå aflevering eller afhentning af børnene.
så, min mand som arbejder 37-40 timer (eller burde! Må jeg hellere siger) står for nærmest alt herhjemme selvom jeg arbejder kun 30 timer.
nå, men her er udfordringen; har nogen af jer, nogensinde skiftet job, alene fordi det afhjælper familielivet? For jeg er jo rigtig glad for mit job jeg har nu, men samtidig giver det mig dårlig samvittighed for min mand, og jeg er faktisk tit sur/stresset over al den koordinering, som det jo klart skaber at vi altid skal være 2 skridt foran med hjælp fra barnepiger osv de dage hvor min mand simpelthen ikke KAN aflevere eller hente.
men puha - jeg er nervøs for et skift - meget endda.
men det kan og skal jo nok blive godt.... men bogen der kender følelsen?
ps. Nu skal jeg jo også først lige tilbydes jobbet
men jeg gør mig sørme mange tanker om, at skulle opsige mit nuværende
Jeg er så typen, der aldrig ville gå på kompromis med mit arbejde.
Jeg arbejder min. 37 timer, jeg pendler 1,5 time hver dag, og der er kun mig til at sørge for 4 børn, jeg har heller ikke barnepige til rådighed.
Min arbejdsplads flytter længere væk i 2021, og jeg bliver, for jeg elsker mit arbejde.
Min fantastiske ledelse har fået øjnene op for distancearbejde, så de opgaver, jeg kan udføre hjemmefra, bl.a. telefonopringning og generelt administrativt arbejde, gør, at jeg får hele hjemmearbejdsdage, og så har jeg patientkontakt på de dage, hvor jeg fremmøder.
Gør, hvad der er bedst for dig og din familie.
Anmeld
Citér