Buhuuuu....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.210 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. oktober 2009

dorthemus

Hej piger

Har bare haft en lidt øv dag idag  Havde igår aftalt med eksen om, at han skulle komme og sætte en lampe op i stuen. Det aflyser han så idag fordi han er træt og uoplagt!! Så brød jeg helt sammen og tudede (patetisk) i telefonen over hvor svært det er at skulle være alene om alting og skulle bede om hjælp! Så forbarmede han sig over mig og kom forbi alligevel og det er jeg så glad for....MEN jeg kan alligevel ikke rigtig slippe den følelse af ked-af-det-hed og afmagt jeg føler lige nu hvor jeg er alene igen.

Jeg har selv valgt, at blive alene-mor og jeg GLÆDER mig over graviditeten, med kvalme og hele molevitten, for det er et kæmpe ønske der er gået i opfyldelse, men det er sgu´ også hårdt ind imellem at være alene om alt. Der er ikke nogen der hjælper med at handle ind, støvsuge eller vaske tøj eller klør mig på ryggen og klapper mig på kinden og fortæller mig, at det skal nok gå alt sammen. Jeg SAVNER dét!!

Men det er vilkårene, det ved jeg godt men puh hvor er det også svært.

Håber I bærer over med den selvmedlidende tone...i morgen er en ny dag og jeg blir sikkert flov når jeg læser dette indlæg igen, men idag havde jeg vist lige brug for at lukke lidt luft ud.

Dorthe aka Tudemarie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2009

Nova's mor

dorthemus skriver:

Hej piger

Har bare haft en lidt øv dag idag  Havde igår aftalt med eksen om, at han skulle komme og sætte en lampe op i stuen. Det aflyser han så idag fordi han er træt og uoplagt!! Så brød jeg helt sammen og tudede (patetisk) i telefonen over hvor svært det er at skulle være alene om alting og skulle bede om hjælp! Så forbarmede han sig over mig og kom forbi alligevel og det er jeg så glad for....MEN jeg kan alligevel ikke rigtig slippe den følelse af ked-af-det-hed og afmagt jeg føler lige nu hvor jeg er alene igen.

Jeg har selv valgt, at blive alene-mor og jeg GLÆDER mig over graviditeten, med kvalme og hele molevitten, for det er et kæmpe ønske der er gået i opfyldelse, men det er sgu´ også hårdt ind imellem at være alene om alt. Der er ikke nogen der hjælper med at handle ind, støvsuge eller vaske tøj eller klør mig på ryggen og klapper mig på kinden og fortæller mig, at det skal nok gå alt sammen. Jeg SAVNER dét!!

Men det er vilkårene, det ved jeg godt men puh hvor er det også svært.

Håber I bærer over med den selvmedlidende tone...i morgen er en ny dag og jeg blir sikkert flov når jeg læser dette indlæg igen, men idag havde jeg vist lige brug for at lukke lidt luft ud.

Dorthe aka Tudemarie

Sødeste Dorthe, du skal skam nok klare det, kan godt forstå at du mangler en, men du må jo bruge dine veninder så meget som muligt.. Jeg synes du er sej og er helt sikker på du får det fantastisk med din egen lille baby..

God weekend

Anmeld

23. oktober 2009

oo

det er sgu da også kæmpestort det der er ved at ske for dig! det er da klart hvis du 1) mangler en at dele det med og 2) har brug for at hyle lidt. man hyler jo både af skræk og glæde! og forresten, så del endelig med os herinde - eller mig  jeg vil gerne høre det ALT SAMMEN og hvis du virkelig virkelig trænger, så vil jeg også gerne komme og klappe dig lidt på panden og sige, at det hele nok skal gå og ja, du er alene om det, men du kan godt klare det, for du er MEGAAAAASEJ! så tud og hyl og brok dig - og så tænk på, at det er et lillebitte mirakel der svømmer rundt inde i din mave og hvisker "moar moar, jeg er jo lige her så du er slet ikke alene"

Anmeld

23. oktober 2009

dorthemus

Tjuhl skriver:

det er sgu da også kæmpestort det der er ved at ske for dig! det er da klart hvis du 1) mangler en at dele det med og 2) har brug for at hyle lidt. man hyler jo både af skræk og glæde! og forresten, så del endelig med os herinde - eller mig  jeg vil gerne høre det ALT SAMMEN og hvis du virkelig virkelig trænger, så vil jeg også gerne komme og klappe dig lidt på panden og sige, at det hele nok skal gå og ja, du er alene om det, men du kan godt klare det, for du er MEGAAAAASEJ! så tud og hyl og brok dig - og så tænk på, at det er et lillebitte mirakel der svømmer rundt inde i din mave og hvisker "moar moar, jeg er jo lige her så du er slet ikke alene"

TAK Trine - du er så sød Og siger bare det helt rigtige og får mig i bedre humør igen. Jeg er jo ikke alene, men gror et lille menneske indeni som jeg jo næsten ikke kan vente med skal komme ud så vi kan lære hinanden at kende

Anmeld

23. oktober 2009

dorthemus

with.love skriver:

Sødeste Dorthe, du skal skam nok klare det, kan godt forstå at du mangler en, men du må jo bruge dine veninder så meget som muligt.. Jeg synes du er sej og er helt sikker på du får det fantastisk med din egen lille baby..

God weekend

Hej Jane

Tak for dine søde ord, og jeg har heldigvis søde og gode veninder - skal nok bare blive bedre til at række hånden ud for hjælp. Og jeg glæder mig jo også bare så meget til, at babyen kommer

Hvordan går det med dig?

Anmeld

23. oktober 2009

Nova's mor

dorthemus skriver:

Hej Jane

Tak for dine søde ord, og jeg har heldigvis søde og gode veninder - skal nok bare blive bedre til at række hånden ud for hjælp. Og jeg glæder mig jo også bare så meget til, at babyen kommer

Hvordan går det med dig?

Kan udemærked godt forstå dig, jeg er selv temmelig følsom for tiden og bliver total hidsig, når tingene lige er som jeg synes de skal være.

Men ellers går gradviditeten rigtig god, skal jo scannes på mandag og det bliver godt nok skønt at se om der er flere...

Anmeld

23. oktober 2009

dorthemus

with.love skriver:

Kan udemærked godt forstå dig, jeg er selv temmelig følsom for tiden og bliver total hidsig, når tingene lige er som jeg synes de skal være.

Men ellers går gradviditeten rigtig god, skal jo scannes på mandag og det bliver godt nok skønt at se om der er flere...

Ja for søren da! Det blir da mega spændende...jeg er nu glad for, at der kun er én i min mave  

Fortæl endelig hvordan det gik.

God weekend!

Anmeld

23. oktober 2009

Nova's mor

dorthemus skriver:

Ja for søren da! Det blir da mega spændende...jeg er nu glad for, at der kun er én i min mave  

Fortæl endelig hvordan det gik.

God weekend!

Håber jeg også kun der er, men er der to tager vi sgu det med også 

Skal nok fortælle hvordan det går..

God weekend

Anmeld

23. oktober 2009

Nybagt mor

Åh - søde dig, du er bestemt ikke den eneste. Gennem hele min graviditet har mit filter også været ret så tyndt.

Er som om alle følelser lige bliver skruet op for, som med en volumen knap.

Glæde, vrede, ked af det hed o.s.v. Nogle ting går rent ind. Noget kan jeg tåle nogle dage - andre dage slet ikke.

Og den der følelse af at man er helt helt alene i verden, kunne selv min søde mand ikke lave om på

Heldigvis, så varer følelsen kort - og i morgen er du med garanti fit for fight igen

Så hjælper måske ikke så meget det jeg skriver - andet end at du bestemt ikke er den eneste der kan have det sådan.

Tror det er kroppens måde at få renset ud rent mentalt inden man skal være mor - det er ihvertfald hvad jeg bilder mig selv ind, for at det skal give lidt mening

Anmeld

24. oktober 2009

N&J

Du må godt beklage dig.. den der med at fordi man selv har valgt det, så skal man heller ikke brokke/beklage sig gælder altså ikke i min verden, og da slet ikke når man er gravid.. altså vi er altså nogen der bare er/bliver hyperfølsomme, sådan er det bare.. syntes det er ret sødt at din x alligevel forbamede sig..  

Det er hårdt både det praktiske og endnu mere det at man ikke har en til at dele det med, men så har du nu hele baby.dk at dele det med, ville ønske jeg havde fundet siden da jeg var gravid, men jeg lover dig Dorthe at når din lille baby sparker første gang, ser dagens lys, og smiler til dig, dens mor første gang, så betyder alt andet i verden ingenting.. kun det lille øjeblik, og det er det hele værd.. og det gælder jo også alle de andre øjeblikke der kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.