Afviser jeres daginstitution stadig snottede næser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2020

Soonmom

IenFart skriver:

Men det har jo ikke afholdt institutioner fra at gøre det. Så kan man jo godt stå der som forældre med alle sine talenter, men nægter de at tage imod barnet kan man ikke stille så meget op. 

Så ringer man til sst og kontakter derefter børneunge chefen i kommunen, så kan ens børn komme i institution

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2020

Anonym

Snot er ikke et tegn på corona, så ja det afhænger selvfølgelig af kommune, men hvis man ringer til sundhedsstyrelsen siger de at de gerne må komme i institution med snot, så længe de ellers er friske.

Det er samme issue med de institutioner der heller ikke vil smøge børnene ind i solcreme og gemmer sig bag corona. 

Man ringer til sst og kontakter børneunge chefen i kommunen, så kan ens børn kommer i institution 

Det kan meget vel være. Men det var de første retningslinjer vi fik. 
Jeg ved ikke, om de stadig har dem, vi har meldt vores barn ud nu, da barnet er i kemo nu. 

Anmeld Citér

18. juni 2020

AnoMor

Soonmom skriver:

Du har ikke på noget tidspunkt kunne afvise kun pga snot 

Kommer da helt an på kommunen. I min kommune fik vi brev om at børn med snotnæser ikke måtte møde op lige da de åbnede igen efter lock Down. 
det er dog fjernet igen. 

Anmeld Citér

18. juni 2020

Soonmom

AnoMor skriver:

Kommer da helt an på kommunen. I min kommune fik vi brev om at børn med snotnæser ikke måtte møde op lige da de åbnede igen efter lock Down. 
det er dog fjernet igen. 

Men det er jo igen kommunen der fortolker på reglerne, hvis du kontakte ssf som er dem som har lavet retningslinjerne siger de at institution ikke kan sende hjem alene pga snot, da det ikke har noget med corona at gøre og små børn er ret tit snottet 

Anmeld Citér

18. juni 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman
AnoMor skriver:

det er dog fjernet igen. 

Det er det samme i min kommune

Anmeld Citér

18. juni 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Men det er jo igen kommunen der fortolker på reglerne, hvis du kontakte ssf som er dem som har lavet retningslinjerne siger de at institution ikke kan sende hjem alene pga snot, da det ikke har noget med corona at gøre og små børn er ret tit snottet 

Det var  også sådan på bornholm lige omkring da de åbnede op. Forkølet, snottet.. så skulle de blive hjemme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.