Afviser jeres daginstitution stadig snottede næser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.754 visninger
15 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juni 2020

Sandratoft

Ifølge sundhedsstyrelsens Nye retningslinjer, må børn med snottede næser ikke længere afvises, da det højst sandsynligt ikke er tegn på corona. Vores yngste er hver dag i denne uge blevet ringet hjem, og hun har ikke andre symptomer samt hendes almentilstand er normal. Jeg undrer mig blot, og både min mand og jeg er ret presset af arbejdsgivere, bl.a. fordi vi havde hende hjemme næsten tre uger efter daginstitutionerne åbnede op igen, pga hoste. 

Hvordan ser det ud med jeres børnehave, vuggestue og dagpleje? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Er det ikke noget med at hvis det er klar snot og som du skriver ellers upåvirket, så kan de ikke. Men hvis det er farvet snot kan de godt? 
Men ved det ikke med sikkerhed. Har du retningslinjerne så send en mail til ledelsen og henvis til dem. 

Anmeld Citér

18. juni 2020

asphodel

I sidste uge blev en del børn fra mit barns børnehave sendt hjem med løbende næser, så lederen valgte at kontakte kommunens børne- og ungelæge for at tjekke om børnehavens retningslinjer var opdaterede. Hun fik at vide, at grønt snot betyder at barnet skal blive hjemme, men klart snot er OK.

Så i dit sted ville jeg nok også kontakte lederen og spørge om de følger samme retningslinjer som i andre kommuner du er bekendt med, eller hvordan forholder de sig hos jer. I vores kommune var de opdaterede retningslinjer ikke nået ud til børnehaverne, og det kunne jo være gældende for jer også, og de ansatte gør jo bare som de har fået besked på, indtil de får noget andet at vide. 

Anmeld Citér

18. juni 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Her bliver man ikke ringet hjem med snot. Min yngste er lige startet og har snot konstant. 

Men selvfølglig er der snot kombineret med hoste eller påvirket alm tilstand så ringes hjem. Men snot alene udløser ikke et opkald om at hente. 

Anmeld Citér

18. juni 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sandratoft skriver:

Ifølge sundhedsstyrelsens Nye retningslinjer, må børn med snottede næser ikke længere afvises, da det højst sandsynligt ikke er tegn på corona. Vores yngste er hver dag i denne uge blevet ringet hjem, og hun har ikke andre symptomer samt hendes almentilstand er normal. Jeg undrer mig blot, og både min mand og jeg er ret presset af arbejdsgivere, bl.a. fordi vi havde hende hjemme næsten tre uger efter daginstitutionerne åbnede op igen, pga hoste. 

Jeg arbejder i en børnehave(hvor der også er en vuggestue) og vi afviser ikke snottede børn hvis der ikke er andre symptomer og deres almen tilstand er normal. Vi skal lave retningslinjer efter Sundhedsstyrelsens anvisninger og her fremgår det at vi ikke må afvise snottede børn, sådan som du også selv skriver det

Anmeld Citér

18. juni 2020

Soonmom

Du har ikke på noget tidspunkt kunne afvise kun pga snot 

Anmeld Citér

18. juni 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
Soonmom skriver:

Men det har jo ikke afholdt institutioner fra at gøre det. Så kan man jo godt stå der som forældre med alle sine talenter, men nægter de at tage imod barnet kan man ikke stille så meget op. 

Anmeld Citér

18. juni 2020

Anonym

Soonmom skriver:

Det fik vi da er brev om fra kommunen, at de kunne. 
(KBH kommunen) 

Der står at alle tegn på sygdom så som; feber, snot eller hoste osv var grund til afvisning. Og tegnene behøvede ikke optræde flere sammen. 

Anmeld Citér

18. juni 2020

2018mor

Sandratoft skriver:

Vi har fået at vide, at ved klar snot/løbende næse må de gerne komme. Grøn/gulligt snot skal de blive hjemme 

Anmeld Citér

18. juni 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Det fik vi da er brev om fra kommunen, at de kunne. 
(KBH kommunen) 

Der står at alle tegn på sygdom så som; feber, snot eller hoste osv var grund til afvisning. Og tegnene behøvede ikke optræde flere sammen. 

Snot er ikke et tegn på corona, så ja det afhænger selvfølgelig af kommune, men hvis man ringer til sundhedsstyrelsen siger de at de gerne må komme i institution med snot, så længe de ellers er friske.

Det er samme issue med de institutioner der heller ikke vil smøge børnene ind i solcreme og gemmer sig bag corona. 

Man ringer til sst og kontakter børneunge chefen i kommunen, så kan ens børn kommer i institution 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.