Uddannelse vs arbejde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Uddannelse eller job?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.774 visninger
13 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juni 2020

Anonym trådstarter

Godaften! 

jeg er i syv sind og har virkelig brug for gode råd og begrundelser for, hvad I havde valgt og hvorfor. 
Jeg er lige kommet tilbage på job igen efter barsel og havde besluttet at jeg vil studere igen til august. En top-up på 1 1/2 år. Denne beslutning blev taget fordi, at der ikke var udsigter til flere timer på mit job, hvor jeg har 20 timer og fordi uddannelsen lyder spændende.

jeg har søgt ind på uddannelsen og jeg fortalte idag min chef at jeg siger op. Hun blev ret ked af dette og efter lidt tid tilbød hun mig lønforhøjelse på 10kr ekstra i timen og en fast stilling på 32 timer om ugen, hvor jeg så skal arbejde hver 2 weekend. Dette giver en ret fin løn. 
hvis jeg starter på uddannelse, skal jeg tage et lille su-lån. Det eneste lån jeg har pt. er et lille billån. Jeg aner ikke om jeg skal studere og derved få mere viden og jobmuligheder på sigt eller tage i mod min chefs tilbud og få en fin løn, spare op og betale hurtigt af på min bil. Jobbet er jeg glad for, men jeg er også glad for at studere. 
havde I valgt jobbet på 32 t om ugen med fast hver 2 weekend eller havde I valgt at studere top up på 1,5 år? 

Tak fordi du tog dig tid!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2020

Barn3

Anonym skriver:

Godaften! 

jeg er i syv sind og har virkelig brug for gode råd og begrundelser for, hvad I havde valgt og hvorfor. 
Jeg er lige kommet tilbage på job igen efter barsel og havde besluttet at jeg vil studere igen til august. En top-up på 1 1/2 år. Denne beslutning blev taget fordi, at der ikke var udsigter til flere timer på mit job, hvor jeg har 20 timer og fordi uddannelsen lyder spændende.

jeg har søgt ind på uddannelsen og jeg fortalte idag min chef at jeg siger op. Hun blev ret ked af dette og efter lidt tid tilbød hun mig lønforhøjelse på 10kr ekstra i timen og en fast stilling på 32 timer om ugen, hvor jeg så skal arbejde hver 2 weekend. Dette giver en ret fin løn. 
hvis jeg starter på uddannelse, skal jeg tage et lille su-lån. Det eneste lån jeg har pt. er et lille billån. Jeg aner ikke om jeg skal studere og derved få mere viden og jobmuligheder på sigt eller tage i mod min chefs tilbud og få en fin løn, spare op og betale hurtigt af på min bil. Jobbet er jeg glad for, men jeg er også glad for at studere. 
havde I valgt jobbet på 32 t om ugen med fast hver 2 weekend eller havde I valgt at studere top up på 1,5 år? 

Jeg ville studere! Fordi det gør jeg nu!

Hvis din økonomi er god, I klarer jer,hvorfor ikk!

Du er bestemt en god medarbejde,derfor tag springet og få bedre muligheder!

Anmeld Citér

16. juni 2020

Anonym

Jeg vil sige, at det kommer helt an på, om du har en uddannelse nu eller arbejder som ufaglært?

Er du ufaglært så kom i gang med den uddannelse - for din egen skyld 

Anmeld Citér

16. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg vil sige, at det kommer helt an på, om du har en uddannelse nu eller arbejder som ufaglært?

Er du ufaglært så kom i gang med den uddannelse - for din egen skyld 

Jeg er ikke ufaglært. Jeg har en videregående uddannelse som jeg kan bygge videre på, hvilket er hvad jeg overvejer om jeg skal 

Anmeld Citér

16. juni 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg ville tage jobbet.. Du kan ALTID studere, hvis du har lyst til det.. Men jobs får man ikke lige smidt i nakken, så jeg ville tage jobbet.. Så kan du jo studere om 5 eller 10 år, hvis du vil

Anmeld Citér

16. juni 2020

Lje

Anonym skriver:

Godaften! 

Uddannelse er for livet - det giver dig og din familie det bedste fundament for det liv, I ønsker jer.

Hvad med at sige til din chef: kan vi konvertere det til et studiejob 15/20 timer om ugen? Hvis hun er glad for dig og gerne vil fastholde dig, så er det jo også værd for hende at "investere" i dig? Hun fastholder dig, du har et godt job men du kommer videre med uddannelsen.

Er det mon en mulighed?

Vh.

Anmeld Citér

16. juni 2020

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Uddannelse er for livet - det giver dig og din familie det bedste fundament for det liv, I ønsker jer.

Hvad med at sige til din chef: kan vi konvertere det til et studiejob 15/20 timer om ugen? Hvis hun er glad for dig og gerne vil fastholde dig, så er det jo også værd for hende at "investere" i dig? Hun fastholder dig, du har et godt job men du kommer videre med uddannelsen.

Er det mon en mulighed?

Vh.

Med et fuldtidsstudie Og et barn på 1 år, er der bare ikke plads til at have et studiejob på 15-20 timer også. Det vil jeg ikke byde mit barn. Det er derfor enten eller. Jeg har en uddannelse. Den jeg påtænker at tage nu her er faktisk “blot” for at uddanne mig højere op så at sige 

Anmeld Citér

16. juni 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Lav en liste med for og i mod og find ud af hvad du egentlig allermest har lyst til  

Sk*de være med billånet, så længe du kan overholde din betalingsaftale, så skal det ikke være afgørende for om du går i den ene eller anden retning, synes jeg  

Anmeld Citér

16. juni 2020

Lje

Anonym skriver:

Med et fuldtidsstudie Og et barn på 1 år, er der bare ikke plads til at have et studiejob på 15-20 timer også. Det vil jeg ikke byde mit barn. Det er derfor enten eller. Jeg har en uddannelse. Den jeg påtænker at tage nu her er faktisk “blot” for at uddanne mig højere op så at sige 

Det kan jeg sagtens følge. "Fuldtidsstudie" kan dog være mere eller mindre men naturligvis skal uddannelse/studiejob ikke være på bekostning af familien, når det ikke er bidende nødvendigt.

Kan du mon dele uddannelsen op? Altså studere mindre per semester. Det gør jeg selv med min master. 

Vh.

Anmeld Citér

17. juni 2020

asphodel

For noget tid siden skulle jeg træffe en beslutning, hvor jeg var meget i tvivl om det skulle være det ene eller det andet. Så begyndte jeg at skrive en mail til mine forældre, hvor jeg gav dem alle detaljer, fordele og ulemper for at de kunne sige, hvad de hældte mest til. Inden jeg blev færdig med mailen gik det op for mig, at selvom Beslutning A havde alle fordele pånær én, så var det dén fordel, der vægtede mest, og derfor havde jeg allerede besluttet inde i hovedet, at det skulle være Beslutning B. 

Så jeg synes at du skulle forsøge at skrive en mail til en bekendt/familiemedlem og forklare dem alle grundene til at det skal (og ikke skal) være uddannelse og alle grundene til at det skal (og ikke skal) være job, og så mærk efter om du ikke allerede kender svaret.  Det giver meget at skrive det ned, synes jeg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.