Tvivl om H1N1 vaccination

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

262 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. oktober 2009

Mary

Nu har Sundhedsstyrelsen jo så meldt ud at gravide alligevel kan få vaccinationen! Var ellers godt tilfreds med at jeg ikke skulle tage stilling til det. MEN, der er vel en god grund til de mener man bør vaccineres? Skal da lige snakke med lægen om det.

Hvad ville I gøre hvis det var jer, eller hvad vil I der også er gravide i 2. og 3. trimester vælge? Jeg tænker ligeså meget i de baner, at det ville være forfærdeligt hvis Dicte blev smittet når hun er så lille og ny, og så vil det da være en fordel hvis jeg i det mindste ikke får sygdommen. Jeg kommer ikke forfærdelig meget ud af huset for tiden, men ungerne er jo afsted hver dag, og det er jo ikke til at vide om det bryder ligeså voldsomt ud i DK som i fx Norge hvor de nu vaccinerer alle!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Nu er jeg kun lige kommet ind i/på vej ind i 2. trimester, men jeg tænker også meget over, om jeg skal tage imod den - vidste faktisk slet ikke at de alligevel vil give den til alle gravide.

Jeg har en veninde, som selv er gravid og arbejder som laborant på Statens Serum Institut. Hun vil ikke tage imod den. Man har i fremstillingsprocessen sprunget 2 trin over ift. forsøgsprocessen, for netop at få den hurtigere ud (hvilke to og hvilke konsekvenser det kan have ved jeg ikke), og der er kviksølv i - godt nok i små mængder, men alligevel.

Jeg er gevaldig splittet, for de skifter hele tiden mening ift. hvos farlig den influenza er, og situationen i Norge er ikke ligefrem opmuntrende. Men samtidig er jeg ikkevild med at lægge krop og foster til en vaccine, som man ikke kender det fulde omfang af bivirkninger på. Jeg kontakter min læge, og får en god snak med ham, for lige nu er jeg også på bar bund.

Anmeld

23. oktober 2009

Nadi

Jeg snakkede med min læge om det da jeg var til 2. svangerskabsundersøgelse, og jeg har besluttet at jeg IKKE vil have den.

Personligt er jeg ikke så bange for at få H1N1, og der er altid en risiko forbundet med at få en vaccination. Min læge ville faktisk heller ikke anbefale mig at få den.

Men jeg synes du skal gøre hvad din mavefornemmelse fortæller dig.

Anmeld

23. oktober 2009

birgittemarie

ÅÅÅH! Det er virkelig et dilemma, der også plager mig, det der.

Jeg TROR dog, at jeg har besluttet mig til, at jeg ikke vil have den, da jeg har et par lægevenner, der fraråder det, fordi vaccinen var farligere end selve influenzaen... Men der kommer jo nyt om influenzaen, om ikke vaccinen, hele tiden, så jeg må hellere ringe og spørge dem, om der er noget nyt.

Nå, men hans ekskone er forøvrigt også gravid og praktiserende læge, så hun holder sig rimeligt og nervøst opdateret fra infektionmedicinsk i Skejby, så jeg må hellere igen prøve at høre, hvad hun har tænkt sig at gøre.

En anden ting er, at Skejby Sygehus har lavet et forsknings-/forsøgsprojekt med influenza A, som jeg har meldt mig til. De vil tage en blodprøve fra navlestrengen og en blodprøve fra mig og lillepot, når han er født, for at se, om jeg har haft influenzaen og det vil jeg sørme gerne vide, for det ville i hvert fald være en lettelse at få at vide, at jeg ikke har haft det. Og så vil de følge lillebror for at se, om det får konsekvenser for ham, hvis jeg har haft influen

Men for hulan, jeg synes, det er svært! For man føler sig faktisk mere tryg ved at få vaccinen eller influenzaen, imens baby stadig er i maven, som du siger, for tænk, hvis det lille menneske skulle bekæmpe den sygdom helt selv! Men hjerneskader og skizofreni til følge? Oh my god...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.