2.trimester wuhuu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

776 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juni 2020

Anonym trådstarter

Jeg er i mit 2.trimester nu og er 16+3 uger henne. Hvornår begyndte I at kunne mærke liv? Hvornår voksede jeres maver? Hvornår købte i møbler til baby? Havde I symptomer stadig i 2.trimester? 

Indtil videre har jeg kunne mærke nogle slags sug i underlivet, det er svært at beskrive, hvor det meget kort gør lidt ondt. Læste det kunne være plukveer som livmoderen øver sig på og at det evt er baby, der vokser. 

Det er så mange spørgsmål, men er bare så glad og glæder mig til alt, særlig til maven begynder at vokser og man kan se jeg er gravid og ikke bare fed 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2020

Barn3

Hej

Jeg er 19+1

Og det er 4.graviditet 

Jeg kunne mærke liv 16+3

Det var mest som meget aktive tarm,med prut til sidst,men så blev det mere og mere til sommerfugler os til små bobler.

Jeg dog en del kraftig denne gang og var ludt spændt hvornår begynder jeg at mærke liv.

Maven vokser og kan tyddeligt mærke hvor højt er livmoderen. 

Bevægelser begynder være mere og mere tyddelige.

De5 der med at købe. Jeg har altid været meget påpasselig med at afsløre om graviditet og om at handle=gøre klar. Fra uge 30 vil jeg småt begynde. Men for m7g det jo mes at sortere og tøjvask/strygning

Held og lykke!

Anmeld Citér

4. juni 2020

Anonym trådstarter

Barn3 skriver:

Hej

Jeg er 19+1

Og det er 4.graviditet 

Jeg kunne mærke liv 16+3

Det var mest som meget aktive tarm,med prut til sidst,men så blev det mere og mere til sommerfugler os til små bobler.

Jeg dog en del kraftig denne gang og var ludt spændt hvornår begynder jeg at mærke liv.

Maven vokser og kan tyddeligt mærke hvor højt er livmoderen. 

Bevægelser begynder være mere og mere tyddelige.

De5 der med at købe. Jeg har altid været meget påpasselig med at afsløre om graviditet og om at handle=gøre klar. Fra uge 30 vil jeg småt begynde. Men for m7g det jo mes at sortere og tøjvask/strygning

Held og lykke!

Hvor meget anderledes vil du sige at det er med din 4 graviditet? Hvordan var det med din første I forhold til mave og symptomer? Læste mig frem til at man både kan mærke graviditeten tidligere og at maven vokser hurtigere efter den første. Er på så spændt på når maven kommer til at vokse 

Siden sidste uge synes jeg også jeg har kunnet mærke mine tarme mere end hvad jeg plejer. Og at der her og der kommer nogle følelser af bobler i underlivet, sådan kort 'blup' og så igen lige efter og så er der ellers lidt stille. 

Jeg har også været lidt forsigtig med at afsløre min graviditet, det er ikke noget jeg poster på Facebook eller noget. Har haft svært ved at blive gravid, så det at se liv ved 12 ugers scanning var fantastisk  men du mener jeg skal vente endnu med møbler?

Ved du, om det er en dreng eller pige du har i maven?  og mange tak! 

Anmeld Citér

4. juni 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg er i mit 2.trimester nu og er 16+3 uger henne. Hvornår begyndte I at kunne mærke liv? Hvornår voksede jeres maver? Hvornår købte i møbler til baby? Havde I symptomer stadig i 2.trimester? 

Indtil videre har jeg kunne mærke nogle slags sug i underlivet, det er svært at beskrive, hvor det meget kort gør lidt ondt. Læste det kunne være plukveer som livmoderen øver sig på og at det evt er baby, der vokser. 

Det er så mange spørgsmål, men er bare så glad og glæder mig til alt, særlig til maven begynder at vokser og man kan se jeg er gravid og ikke bare fed 

Jeg kunne mærke liv i uge 14, og i uge 16 var jeg helt sikker på, at det var baby.. Min mave var bare hele tiden stor - først oppustet og så baby, fordi jeg aldrig nåede at få en normal mave igen efter min abort en måned før den nye graviditet.. 

Vi købte møbler, da vi nåede over misdannelsesscanningen.. Og jeg havde to måneder i 2. Trimester, hvor jeg ikke rigtigt havde symptomer andet end madlede.. 

Men tillykke med 2. Trimester 

Anmeld Citér

4. juni 2020

Barn3

Anonym skriver:

Hvor meget anderledes vil du sige at det er med din 4 graviditet? Hvordan var det med din første I forhold til mave og symptomer? Læste mig frem til at man både kan mærke graviditeten tidligere og at maven vokser hurtigere efter den første. Er på så spændt på når maven kommer til at vokse 

Siden sidste uge synes jeg også jeg har kunnet mærke mine tarme mere end hvad jeg plejer. Og at der her og der kommer nogle følelser af bobler i underlivet, sådan kort 'blup' og så igen lige efter og så er der ellers lidt stille. 

Jeg har også været lidt forsigtig med at afsløre min graviditet, det er ikke noget jeg poster på Facebook eller noget. Har haft svært ved at blive gravid, så det at se liv ved 12 ugers scanning var fantastisk  men du mener jeg skal vente endnu med møbler?

Ved du, om det er en dreng eller pige du har i maven?  og mange tak! 

Jeg vil ikje sige,at det er mere anderledes for 4.  Eneste forskel er at maven vokser hurtiger frem.

Med nr 1 var jeg slank,med god mavemusklen. Det var en dreng,så jeg fik ikke ret meget på. Så fornuftigt ud. Maven var langsommere med at vokse. 

Nr 2 var pigen- fedtlage overfækkede mid fra top til tå. 

Nr 3 mave voksede markant hurtiger.

Vi har en lille mellemrum mellen nr 3 og 4 og jeg havde ikke smidt mine extra kg fra graviditet nr 3,dod trods det syntes jeg jo srlv at jeg kunne tyddeligt se min mave vokse fra uge 12

Jeg har ikke været til usg nr 2, det skal jeg først om 12 dage,så om det dreng eller en pige-vedes ikke. Grunden til så sen scanning er at jeg havde ilke mens,da jeg ammede,dog graviditet planlagt,bare grunden travlthed glemte at lave test den måned og så snart fandt heg ud,at jeg venter mig! Vi var så lykkelige. 

Kan godt forstår din lykke! Det er det smukkeste man kan som kvinde opleve!

Jeg har altid ventet med at gøre tingene klar. Derfor vil jeg fra hele mit hjerte anbefale dig også at afvente lidt endnu. Jeg ved godt at det er fristende,  men tænk mere på dig selv nu og forkæl dig selv. 

Måske spurgte du om symotomer. Alle 4 gang døjede jeg med kvalme og ja,til ca 16 uger. Alle mine graviditeter startede med feber,slemme forkølelser og herpis. Ja,så det har ca været ens med start.

Anmeld Citér

4. juni 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Da jeg var førstegangsgravid kunne man nærmest ikke se jeg var gravid før uge 32. Og uge 34 var jeg allerede meget stor. 
Liv mærkede jeg omkring uge 19. 
Anden graviditet har jeg været stor i nogen tid og mærket liv længe. Først småt og siden 18. Uge meget tydeligt og voldsomt. Er nu 27 uger henne og der bliver buldret godt rundt derinde. 

Vi købte allerede barnevogn i uge 6(første graviditet). Rent ud sagt fordi det var den sidste de havde tilbage af en udgået model, som tilfældigvis var den jeg altid havde drømt om. Resten blev købt langt senere. Vi var helt klar omkring uge 37. 

Vi går her anden gang så småt igang om nogle uger. Men det er fordi jeg allerede har bækkenløsning, der kun bliver værre hver uge. Så hellere være klar lidt før. 

Anmeld Citér

4. juni 2020

Anonym

Min første graviditet kunne ikke ses før uge 25. Og først fra uge 30 kunne andre se det. Efter uge 33 gik det stærkt. Havde ingen nævneværdige symptomer på noget tidspunkt. 
Kunne mærke liv fra uge 17, på trods af moderkage ud mod maveskindet. 
Købte en body efter md, men ellers købte vi ikke noget før uge 30. Ved ikke hvad du mener med “møbler” - sådan nogle købte vi i hvert fald ikke. 

Jeg tænker det er komplet ligegyldigt om du køber noget nu eller venter et par måneder. Kan kun sige at du har brug for mindre end du tror, og alt kan vente til baby er her og du har et reelt behov. Men hvis du er en af dem der synes det er sjovt at købe ting skal du da endelig give den gas. 

Anmeld Citér

4. juni 2020

Anonym trådstarter

Det er så spændende at høre, hvor forskelligt det er fra kvinde til kvinde og graviditet til graviditet. Tak fordi i gider at svare 

I forhold til møbler tænkte jeg tremmeseng, puslebord og evt. sådan noget som garderobeskab eller et eller andet. Jeg har ikke tænkte mig at pynte og møblere efter køn som sådan, altså blå eller lyserøde vægge eller alt i blå eller lyserød, men bare det at gøre noget klart inden baby kommer til verden.

Når I mærkede liv, er det i form af dunken i underlivet eller? Hvordan vil I beskrive det bedst muligt? Synes nogle gange at jeg mærker dunken i underlivet og eller er mine tarme lidt mere aktive end før jeg var gravid 

Anmeld Citér

4. juni 2020

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Da jeg var førstegangsgravid kunne man nærmest ikke se jeg var gravid før uge 32. Og uge 34 var jeg allerede meget stor. 
Liv mærkede jeg omkring uge 19. 
Anden graviditet har jeg været stor i nogen tid og mærket liv længe. Først småt og siden 18. Uge meget tydeligt og voldsomt. Er nu 27 uger henne og der bliver buldret godt rundt derinde. 

Vi købte allerede barnevogn i uge 6(første graviditet). Rent ud sagt fordi det var den sidste de havde tilbage af en udgået model, som tilfældigvis var den jeg altid havde drømt om. Resten blev købt langt senere. Vi var helt klar omkring uge 37. 

Vi går her anden gang så småt igang om nogle uger. Men det er fordi jeg allerede har bækkenløsning, der kun bliver værre hver uge. Så hellere være klar lidt før. 

Vi købte en barnevogn for 3 år siden, da vi begyndte med projekt baby, fordi der var et godt tilbud på en hvid Emmaljunga og det er så dejligt at det rent faktisk endelig er aktuelt 

Hvad vil det sige at have bækkenløsning? Hvilken betydning har det for graviditeten?

Jeg har de sidste 2 uger haft ondt i lænden, når jeg står på arbejde en hel dag. Læste at havde noget med bækken at gøre, men må nok spørge min jordemoder, når jeg skal derind...

Anmeld Citér

4. juni 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Vi købte en barnevogn for 3 år siden, da vi begyndte med projekt baby, fordi der var et godt tilbud på en hvid Emmaljunga og det er så dejligt at det rent faktisk endelig er aktuelt 

Hvad vil det sige at have bækkenløsning? Hvilken betydning har det for graviditeten?

Jeg har de sidste 2 uger haft ondt i lænden, når jeg står på arbejde en hel dag. Læste at havde noget med bækken at gøre, men må nok spørge min jordemoder, når jeg skal derind...

Bækkenet har nogle punkter hvor det giver sig når man er gravid. Ved bækkenløsning er smerterne store. Jeg er meget hindret. 
Man kan også belaste/overbelaste bækkenet, hvor det så bliver bedre hvis man passer på. 

kan i øvrigt anbefale dig app’en gravid. Og baby. De koster godt nok lidt, men er en engangsbetaling. Der står der rigtig meget. Også om fx Bækkensmerter og bækkenløsning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.