Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
MEF skriver:
I kan tro at jeg også nyder det! Det er jo virkelig et luksus problem at min mand er sådan en engageret far der har mulighed for at bruge så meget tid med vores pige og at jeg kan tage en pause i hverdagen (nu hvor graviditeten er lidt trættende). Og det bliver jo klart også en styrke når nu det nye barn kommer, at far er “primær omsorgsperson” for vores pige.
Men alligevel niver der lidt i hjertet, når jeg ikke får lov at trøste hende
Jeg kan sagtens følge dig...
her har vi en dreng på 8 der alle dage har været morsyg.. far måtte ikke skifte eller made da han var mindre...
nu er det vendt.. nu er han fardreng... jeg kan nærmest bare smutte min vej... han har været fardreng siden han blev en 5 år...
da jeg har haft krævende arbejdspladser var jeg meget glad for at det vendte så de kunne være sammen uden konflikter og far kunne putte de aftener jeg ikke kunne nå hjem...
det gør og har gjort ondt at jeg har "mistet" ham og det tætte bånd vi havde... men jeg er virkelig glad for at han og hans far har fundet hinanden og finder styrke i at de faktisk er utrolig ens på mange punkter..
jeg kan stadig bruges når det går i hårdknude imellem de to netop pga de begge er stædige som et æsel blandet med en dromedar...
jeg har ingen gode råd mht følelsen for følelser kan man ikke styre og det skal man heller ikke...
men overvej dit kropssprog når I er alene sammen for jeg har selv lagt mærke til at jeg ubevidst forventer at det kun er far der duer og derfor faktisk er halvtafvisende i mit kropssprog allerede inden han siger noget...
og når man er gravid så føler man bare alting så meget mere og specielt de "små" ting kan pludselig fylde meget i ens hovede...
jeg er selv gravid med nr. 3 lige nu ;)
Anmeld
Citér