Hvad er dette? (Klamt billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.815 visninger
19 svar
3 synes godt om
27. maj 2020

Anonym trådstarter

Jeg beklager for billedet. Det er virkelig uappetitligt  

Jeg har efter min søn (4 år) haft uregelmæssige menstruationer. For 2 uger siden var jeg hos lægen, da jeg ikke have haft mens i næsten 170 dage. Han har henvist mig til en gynækolog, som jeg venter på at besøge. 

Dagen efter begyndte jeg at bløde. Sådan ganske lidt, mere end pletblødning, mindre end menstruation-afgift. Det har varet i 14 dage i dag. De sidste to dage har blødningen været lidt kraftigere. 

For er øjeblik siden følte jeg at der kom meget blod. Sådan “1. Menstruationsdag”-agtigt, så jeg gik på toilettet. Her falder denne klump ud af mig. Hvad er det? Har jeg lige været gravid og haft en spontan abort? Er det cyster eller andet mærkeligt uvenligt? Er jeg gået i stykker?  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2020

CBbaby

Anonym skriver:

Jeg beklager for billedet. Det er virkelig uappetitligt  

Jeg har efter min søn (4 år) haft uregelmæssige menstruationer. For 2 uger siden var jeg hos lægen, da jeg ikke have haft mens i næsten 170 dage. Han har henvist mig til en gynækolog, som jeg venter på at besøge. 

Dagen efter begyndte jeg at bløde. Sådan ganske lidt, mere end pletblødning, mindre end menstruation-afgift. Det har varet i 14 dage i dag. De sidste to dage har blødningen været lidt kraftigere. 

For er øjeblik siden følte jeg at der kom meget blod. Sådan “1. Menstruationsdag”-agtigt, så jeg gik på toilettet. Her falder denne klump ud af mig. Hvad er det? Har jeg lige været gravid og haft en spontan abort? Er det cyster eller andet mærkeligt uvenligt? Er jeg gået i stykker?  

Det ligner en koagle (størknet blod). Det ses ofte ved aborter og efter fødsler. 
Du har nok haft noget blod stående, som nu er blevet skubbet ud. 

Jeg er IKKE læge! Men har selv haft en del efter en abort og mine 2 fødsler. 

Anmeld Citér

28. maj 2020

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Det ligner en koagle (størknet blod). Det ses ofte ved aborter og efter fødsler. 

Tak for svar. Kan selvfølgelig sagtens være at det er sådan en fætter. Det har jeg ikke lige oplevet før 

Anmeld Citér

28. maj 2020

koeapabshicar

Jeg fik at vide en gang jeg ikke havde min menstruation i 100 dage at når den kom så kunne jeg godt forvente sådan noget der. Og det kom der også ud ved mig  Det ligner størknet blod der er kommet ud. Men hvis du er i tvivl så kontakt din læge 

Anmeld Citér

30. maj 2020

Anonym trådstarter

koeapabshicar skriver:

Jeg fik at vide en gang jeg ikke havde min menstruation i 100 dage at når den kom så kunne jeg godt forvente sådan noget der. Og det kom der også ud ved mig  Det ligner størknet blod der er kommet ud. Men hvis du er i tvivl så kontakt din læge 

Tak for din besked. Er glad for at høre din læge sagde sådan! 

Og det fortsætter med blodklumper, så jeg tænker at det er helt rigtigt at det er sådan noget. 

men hvornår skal man blive bekymret over sådan en blødning? De sidste 24 timer er det nærmest væltet ud af mig, både med og uden klumper 

Anmeld Citér

30. maj 2020

koeapabshicar

Tak for din besked. Er glad for at høre din læge sagde sådan! 

Og det fortsætter med blodklumper, så jeg tænker at det er helt rigtigt at det er sådan noget. 

men hvornår skal man blive bekymret over sådan en blødning? De sidste 24 timer er det nærmest væltet ud af mig, både med og uden klumper 

Jeg fik at vide at det ville være en lang og kraftig menstruation. Men ja hvis du er ved at være omkring en uge + så synes jeg du skal tage fat i lægen. Der sker ingen ting ved at du lige ringer. Omend kan det måske give lidt ro hvis de siger det er helt normalt 

Nu er lægen først åben på tirsdag så enten skal du vente ellers skal du bare lige prøve at give lægevagten et kald 

Anmeld Citér

30. maj 2020

Anonym trådstarter

koeapabshicar skriver:

Jeg fik at vide at det ville være en lang og kraftig menstruation. Men ja hvis du er ved at være omkring en uge + så synes jeg du skal tage fat i lægen. Der sker ingen ting ved at du lige ringer. Omend kan det måske give lidt ro hvis de siger det er helt normalt 

Nu er lægen først åben på tirsdag så enten skal du vente ellers skal du bare lige prøve at give lægevagten et kald 

Jeg er på dag 17 i dag, og det er ligesom det kun går en vej - den forkerte  

tak for svar. Jeg tænker lige jeg ser tiden an og så må jeg ringe hvis jeg pludselig bliver rigtig træt eller utryg Tak! 

Anmeld Citér

30. maj 2020

Sanneh

Jeg ville nok take kontakt til egen læge. Det er helt sikkert værd at få tjekket

Anmeld Citér

30. maj 2020

Soonmom

CBbaby skriver:

Jeg synes overhovedet ikke det ligner koagle, det ser jo slet ikke "størknet" ud 

Hvad det er ved jeg ikke, men sikkert en god ide lige at få det tjekket 

Anmeld Citér

30. maj 2020

CBbaby

Jeg synes overhovedet ikke det ligner koagle, det ser jo slet ikke "størknet" ud 

Hvad det er ved jeg ikke, men sikkert en god ide lige at få det tjekket 

På fødegangen og gynækologisk afdeling kaldte de det dét. Og mine lignede ret præcist det billede der... 

Det er jo størknet som en klump gelé. Det er ikke indtørret “størknet”. Og som jeg har forstået det, så er det netop når blodet koangeler, det bliver gelé klumper. Ellers ville det flyde 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.