Nu er det bare nok :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2020

ErDuHerIkkeSnart

Hvorfor er det er problem, hvis der kommer en konflikt? I har jo jeres på det rene og har forsøgt med pæne henstillinger - I kan da sagtens på en klar, høflig og stadig meget markant måde bede hende om at bakke ned og følge reglerne som alle andre. Hvad hun så vælger af gøre med sådan en besked, er jo ikke jeres ansvar. Hendes følelser og holdninger til jer behøver I jo ikke at gå op i.

Jeg ville personligt ikke bede andre (i dette tilfælde pædagogerne) løse sådanne problemer for mig. De leger rigeligt Corona-politi i forvejen. Løs problemet selv, det er jeg sikker på er mest effektivt...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej allesammen, 

Jeg skriver for at spørge til råds til en ret træls situation, som nu flere gange har gjort mig ked af det og gjort jeg har følt mine grænser overskredne. Min mand og jeg er i tvivl on, hvordan vi håndterer det bedst.

Vi har barn i vuggestue i integreret institution. Sådan det har været under alt det her corona er der lavet indgang med afleveringskø, hvor man så får krydset barnet af, og en pædagog tager imod barnet. Vi har været så heldige at når barnet har været krydset af, måtte vi gå hen til terrassen til den stue man skulle aflevere og aflevere til barnets pædagog. Men selvfølgelig stadig stå i kø, behørig afstand og alt det der. Det er meldt tydeligt ud, der er malet kølinjer på jorden, og der er meldt at man må beregne ekstra ventetid i aflevering og afhentning. 

Det har vi selvfølgelig gjort meget ud af at respektere, vente pænt på afstand når en anden forældre har været henne at aflevere ved teressen, så de har fin tid til at få sagt farvel og lige give informationer. 

Der er bare den her ene mor, der ikke respekterer det overhovedet. Sagt på den måde, at når hun kommer med sin datter, så går hun helt hen til teressen, selvom jeg er ved at aflevere, begynder at snakke med pædagogen og begynder at aflevere sit barn. Det samme om eftermiddagen. Mange gange har jeg gået derfra uden at høre om min søns dag, fordi hun har mast sig ind og begyndt at snakke med pædagogen, der så har skiftet sin opmærksomhed over på hende. 

Jeg er ikke typen, der bruger mega lang tid på hverken at aflevere eller hente, fordi jeg også ved pædagogerne har ekstra travlt i disse tider. Men jeg vil gerne bare lige kort høre om det har været en fin dag, og om der har været noget, vi skal være opmærksomme på. 

Min mand har sagt fra overfor hende, bedt hende holde de to meters afstand osv, men uden effekt. I morges skete det igen, og jev kan mærke, at nu har jeg bare nået grænsen, jeg er virkelig ked af det. Jeg er ked af, at jeg ikke får chancen for at give en ordentlig aflevering, at jeg må gå derfra uden at høre om min søns dag, og at hun ikke har nogen respekt for de anbefalinger der er, og stille sig ret op og ned.

I morges stod jeg i kø til at min søn krydset af bagved en far og hans barn, men relevant afstand. Så kommer hun igen med sin datter, og stiller sig gudhjælpemig foran mig i køen mellem faren og jeg. Jeg siger "øh undskyld, men vi står også i kø", hvortil hun siger "ja ja, jeg skal bare lige have hende krydset at så vi kan gå om til terressen" hvortil jeg sagde "ja, det er altså også det, vi står i kø til". Men hun blev stående, og da vores pædagog kom ud begyndte hun straks at forklare hvordan og hvorledes hun ønskede at aflevere, så han kun med et halvt øre hørte en besked angående solcreme jeg hurtigt skulle give.

Jeg er så ked af det. Jeg vil gerne sige fra, men jeg ved ikke, hvordan vi gør det på en måde, der ikke skaber konflikt, fordi hun har ikke respekteret de gange, vi har sagt noget. Hvad ville i gøre? Overvejede også om man skulle tage den op med pædagogerne, fordi de så kan hjælpe med at sige til hende hun lige skal vente, men det kan også virke som bagtaleri, og det ønsker vi ikke..

Hvad ville i stille op? Alle andre forældre er så gode til at holde afstand og vente pænt. 

I har gjort hvad i kan. Giv det du har skrevet her videre til lederen og pædagogerne så må de se at få sagt fra over for hende.

Anmeld Citér

26. maj 2020

1518

Jeg havde nok sagt noget i stil med “Det er altså virkelig svært at lære mit barn, at det er vigtigt at vente, til det bliver ens tur, når du dagligt viser, at det ikke er noget, alle behøver”. Og så ellers bede hende pille ned bag i køen (sagt på en måde, så hun for alvor fatter budskabet, men så man ikke selv bliver et dårligt eksempel for ungerne).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.