Nu er det bare nok :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.142 visninger
12 svar
28 synes godt om
26. maj 2020

Anonym trådstarter

Hej allesammen, 

Jeg skriver for at spørge til råds til en ret træls situation, som nu flere gange har gjort mig ked af det og gjort jeg har følt mine grænser overskredne. Min mand og jeg er i tvivl on, hvordan vi håndterer det bedst.

Vi har barn i vuggestue i integreret institution. Sådan det har været under alt det her corona er der lavet indgang med afleveringskø, hvor man så får krydset barnet af, og en pædagog tager imod barnet. Vi har været så heldige at når barnet har været krydset af, måtte vi gå hen til terrassen til den stue man skulle aflevere og aflevere til barnets pædagog. Men selvfølgelig stadig stå i kø, behørig afstand og alt det der. Det er meldt tydeligt ud, der er malet kølinjer på jorden, og der er meldt at man må beregne ekstra ventetid i aflevering og afhentning. 

Det har vi selvfølgelig gjort meget ud af at respektere, vente pænt på afstand når en anden forældre har været henne at aflevere ved teressen, så de har fin tid til at få sagt farvel og lige give informationer. 

Der er bare den her ene mor, der ikke respekterer det overhovedet. Sagt på den måde, at når hun kommer med sin datter, så går hun helt hen til teressen, selvom jeg er ved at aflevere, begynder at snakke med pædagogen og begynder at aflevere sit barn. Det samme om eftermiddagen. Mange gange har jeg gået derfra uden at høre om min søns dag, fordi hun har mast sig ind og begyndt at snakke med pædagogen, der så har skiftet sin opmærksomhed over på hende. 

Jeg er ikke typen, der bruger mega lang tid på hverken at aflevere eller hente, fordi jeg også ved pædagogerne har ekstra travlt i disse tider. Men jeg vil gerne bare lige kort høre om det har været en fin dag, og om der har været noget, vi skal være opmærksomme på. 

Min mand har sagt fra overfor hende, bedt hende holde de to meters afstand osv, men uden effekt. I morges skete det igen, og jev kan mærke, at nu har jeg bare nået grænsen, jeg er virkelig ked af det. Jeg er ked af, at jeg ikke får chancen for at give en ordentlig aflevering, at jeg må gå derfra uden at høre om min søns dag, og at hun ikke har nogen respekt for de anbefalinger der er, og stille sig ret op og ned.

I morges stod jeg i kø til at min søn krydset af bagved en far og hans barn, men relevant afstand. Så kommer hun igen med sin datter, og stiller sig gudhjælpemig foran mig i køen mellem faren og jeg. Jeg siger "øh undskyld, men vi står også i kø", hvortil hun siger "ja ja, jeg skal bare lige have hende krydset at så vi kan gå om til terressen" hvortil jeg sagde "ja, det er altså også det, vi står i kø til". Men hun blev stående, og da vores pædagog kom ud begyndte hun straks at forklare hvordan og hvorledes hun ønskede at aflevere, så han kun med et halvt øre hørte en besked angående solcreme jeg hurtigt skulle give.

Jeg er så ked af det. Jeg vil gerne sige fra, men jeg ved ikke, hvordan vi gør det på en måde, der ikke skaber konflikt, fordi hun har ikke respekteret de gange, vi har sagt noget. Hvad ville i gøre? Overvejede også om man skulle tage den op med pædagogerne, fordi de så kan hjælpe med at sige til hende hun lige skal vente, men det kan også virke som bagtaleri, og det ønsker vi ikke..

Hvad ville i stille op? Alle andre forældre er så gode til at holde afstand og vente pænt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2020

Carina:-)

Tale med pædagogen  - evt sende en besked pr mail til lederen.

Nu er der jo efterhånden løsnet meget op , og mange steder er børnene jo sammen som før ( hvis de har været en mindre grp) 

Så måske du også kunne appellere til at de får kigget på , om det behøver være så stramt ved aflevering og afhentning .

Mere at så bliver der jo også mindre pres på.

I vores bh aflever vi og henter vi næsten som før Corona- og giver også  god mening når ungerne og forældrene alligevel ses på kryds og tværs. Og rollingerne er samme på legepladsen og på stuerne .

Anmeld Citér

26. maj 2020

asphodel

Hvis jeg følte mig generet af en lignende situation, så ville jeg skrive en mail til lederen. Når vi afleverer og henter, så er det ved lågen, og der er kun tid til et meget kort og hurtigt farvel, så jeg ville ikke kunne tage en snak med pædagogen, som jeg afleverer til. Desuden har vi en børnehaveleder, som er meget inde over det hele og gerne vil kommunikere, så det er en naturlig ting lige at skrive eller ringe til hende med bekymringer.

Jeg ville ikke sige navne, men jeg ville fortælle, at jeg havde oplevet en del gange, at der var nogle enkelte forældre, som ikke respekterer retningslinjerne, og det bliver jeg lidt ked af, for det besværliggør det hele for os andre. Og jeg er ked af, at jeg ikke får mulighed for at give pædagogen relevante oplysninger, når jeg afleverer, og at pædagogen ikke får mulighed for at give mig relevante informationer om mit barns dag, når jeg henter.

Jeg ville så forvente, at lederen fortalte pædagogerne, at de skal være lidt mere obs på at alle overholder retningslinjerne, og at hun ville forklare dem, hvordan de skal håndtere og italesætte det, hvis de ser nogen, som ikke holder afstand og så videre.

For det kan godt være svært for pædagogen i situationen, som måske godt ser den problematiske mor, men som ikke lige vil optrappe en konflikt ved at konfrontere hende. De vil jo ikke skabe en dårlig stemning, og hvordan får man lige sagt det på en pæn måde. Og det er så lederens job at klæde sine medarbejdere rigtigt på til den del af jobbet også, så derfor ville jeg sige det til lederen.

Anmeld Citér

26. maj 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Snak med pædagogerne.. Det må jo så være op til dem at sige nej til at tage imod/aflevere hendes barn, før det er hendes tur

Anmeld Citér

26. maj 2020

AnoMor

Når i har sagt fra overfor hende flere gange som jeg forstår det, så ville jeg gå til pædagogerne og sige at du bliver ked af at hun trænger sig ind foran hele tiden osv. så må det være deres job og bede hende om at vente 

Anmeld Citér

26. maj 2020

Mullemee

Anonym skriver:

Hej allesammen, 

Jeg skriver for at spørge til råds til en ret træls situation, som nu flere gange har gjort mig ked af det og gjort jeg har følt mine grænser overskredne. Min mand og jeg er i tvivl on, hvordan vi håndterer det bedst.

Vi har barn i vuggestue i integreret institution. Sådan det har været under alt det her corona er der lavet indgang med afleveringskø, hvor man så får krydset barnet af, og en pædagog tager imod barnet. Vi har været så heldige at når barnet har været krydset af, måtte vi gå hen til terrassen til den stue man skulle aflevere og aflevere til barnets pædagog. Men selvfølgelig stadig stå i kø, behørig afstand og alt det der. Det er meldt tydeligt ud, der er malet kølinjer på jorden, og der er meldt at man må beregne ekstra ventetid i aflevering og afhentning. 

Det har vi selvfølgelig gjort meget ud af at respektere, vente pænt på afstand når en anden forældre har været henne at aflevere ved teressen, så de har fin tid til at få sagt farvel og lige give informationer. 

Der er bare den her ene mor, der ikke respekterer det overhovedet. Sagt på den måde, at når hun kommer med sin datter, så går hun helt hen til teressen, selvom jeg er ved at aflevere, begynder at snakke med pædagogen og begynder at aflevere sit barn. Det samme om eftermiddagen. Mange gange har jeg gået derfra uden at høre om min søns dag, fordi hun har mast sig ind og begyndt at snakke med pædagogen, der så har skiftet sin opmærksomhed over på hende. 

Jeg er ikke typen, der bruger mega lang tid på hverken at aflevere eller hente, fordi jeg også ved pædagogerne har ekstra travlt i disse tider. Men jeg vil gerne bare lige kort høre om det har været en fin dag, og om der har været noget, vi skal være opmærksomme på. 

Min mand har sagt fra overfor hende, bedt hende holde de to meters afstand osv, men uden effekt. I morges skete det igen, og jev kan mærke, at nu har jeg bare nået grænsen, jeg er virkelig ked af det. Jeg er ked af, at jeg ikke får chancen for at give en ordentlig aflevering, at jeg må gå derfra uden at høre om min søns dag, og at hun ikke har nogen respekt for de anbefalinger der er, og stille sig ret op og ned.

I morges stod jeg i kø til at min søn krydset af bagved en far og hans barn, men relevant afstand. Så kommer hun igen med sin datter, og stiller sig gudhjælpemig foran mig i køen mellem faren og jeg. Jeg siger "øh undskyld, men vi står også i kø", hvortil hun siger "ja ja, jeg skal bare lige have hende krydset at så vi kan gå om til terressen" hvortil jeg sagde "ja, det er altså også det, vi står i kø til". Men hun blev stående, og da vores pædagog kom ud begyndte hun straks at forklare hvordan og hvorledes hun ønskede at aflevere, så han kun med et halvt øre hørte en besked angående solcreme jeg hurtigt skulle give.

Jeg er så ked af det. Jeg vil gerne sige fra, men jeg ved ikke, hvordan vi gør det på en måde, der ikke skaber konflikt, fordi hun har ikke respekteret de gange, vi har sagt noget. Hvad ville i gøre? Overvejede også om man skulle tage den op med pædagogerne, fordi de så kan hjælpe med at sige til hende hun lige skal vente, men det kan også virke som bagtaleri, og det ønsker vi ikke..

Hvad ville i stille op? Alle andre forældre er så gode til at holde afstand og vente pænt. 

Jeg ville også spørge pædagogerne, om ikke der er ens regler for alle? Og hvorfor der ikke bliver gjort noget for at opretholde reglerne, så I alle kan få en god aflevering/hentning. Det er nemmere for dem at sige fra overfor hende end det er for dig.

Hvis det ikke virker, ville jeg hidse mig op og markere mine grænser, ellers ville jeg skrive til lederen og give navnet på barnet, så de ved, hvem jeg taler om. Du kan også tænke over en konstruktiv måde at sige det til hende på, så du ikke bliver grov, men hvis det var mig, der hver dag fik overskredet mine grænser, så tror jeg nok, at jeg ville få sagt fra. Ting kan siges på mange måder, man behøver jo ikke råde, men man kan godt være bestemt alligevel.

Håber hun snart forstår et vink med en vognstang. 

Anmeld Citér

26. maj 2020

Rockertand

Anonym skriver:

Hej allesammen, 

Hvorfor ikke bare tage konflikten? 

Hun fatter det tydeligvist ikke.

Jeg ville varsle lederen, at hvis det sker igen, så konfronterer jeg moderen, så hun kan forstå det. Jeg tænker, at så kommer lederen selv ud af starthullerne og får gjort noget.

Der vil INTET ske, hvis man laver en vag henvendelse, hvor man siger "nogle forældre" - og det er i øvrigt også noget svag-pisseri, at man ikke vil håndtere problemet direkte.

Kom nu i gang i stedet for at blive taberen hver gang, det er dit barns trivsel (men også for din egen skyld).

Anmeld Citér

26. maj 2020

Sscm

Anonym skriver:

Hej allesammen, 

Forstår fuldt ud jeres frustrationer...

Jeg ville, når jeg som i har gjort hvad i kunne for at tag den med hende, tage den med pædagoerne og virker det ikke ja så ville jeg tag den videre til lederen....

For restriktionerne SKAL overholdes... der er ingen undskyldning- og kan mor ikke finde ud af det er det pædagoerne og ledere af finde en løsning på det OG tag den med mor..... 

Hendes opførsel er ikke ok overfor hverken forældre, børn eller pædagogerne

Jeg er nok bare ret sort/hvid....kan man ikke følge retninslinjerne jah så kan man jo ikke få passet sit barn - fordi man ikke kan tag hensyn til en,  men hensynet skal tages til flertallet.

Anmeld Citér

26. maj 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville sige når hun kom, at hun ligesom jer andre, måtte stille sig bag i køen og vente til det er deres tur, til at aflevere/hente. Ka hun ik forstå det, ville jeg med det samme gøre pædagogen opmærksom på, at hun var sprunget foran og at det altså lige nu er jeres tur. Hvis hun så blir ved med at afbryde, ville jeg roligt, bare blive ved med at fortælle pædagogen det du er ved at fortælle. Stil dig demonstrativt imellem hegnet og hende, så du står foran pædagogen. Blir hun ved med at afbryde, blir du ved med at ignorere hende, og henvender dig kun til pædagogen.

Fasthold din ret, til at få en god start og slut på dagen, hvor vigtige informationer, ka blive givet videre. 

Blir hun ved med at afbryde, ka du bede pædagogen roligt om, at bede hende vente, til det er hendes tur. Lad selv bær med at snakke mere med hende. 

Og hvis hun blir ved med at går foran og afbryde, ka du evt spørge de andre forældre i køen om, om det er dig der har misforstået konceptet, og derfor bare ka gå foran, sådan som hun gør? Hvis de er enige med dig og din mand, ka i måske få noget opbakningen derfra, og det ka være hun endelig ka fatte, at de andre også oplever det hun gør som et problem.

Men husk, at eftersom der jo nok er mange børn til stede (hendes inklusiv) at kan snakker pænt, ik hæver stemmen osv.

Ka du/i ik høre det, syntes jeg helt klart du ska henvende dig til pædagogen og lederen, og bede dem tage en snak med morederen omkring problemet. Vh Stine 

Anmeld Citér

26. maj 2020

Babilooo

Man skal selvfølgelig følge reglerne. Men det lyder også som et bøvlet afleveringsritual. Måske kan man tale med dem om en lempelse .. når nu alt andet begynder at åbne. 

Her fungere det næsten som normalt. Børnene afleveres på legepladsen og der er ikke kø. De afleveres udenfor - ingen problemer. Det er fri luft og de fleste holder da afstand. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.