Hjælp til en 1. klasses elev der er bagude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.552 visninger
11 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. maj 2020

Anonym trådstarter

Det er vores indtryk at vores datter i 1. klasse er bagefter i skolen med hensyn til læsning og stavning. Corona perioden har ikke gjort det bedre, da vi ikke har haft overskuddet i hverdagene til at hjælpe hende, når vi har skullet få hverdagen til at hænge sammen. 

Ved I, hvor man evt. kan få fat i en lærestuderende, der kan give noget privat ekstra undervisning? Vi bor et stykke fra den nærmeste læreruddannelse og lidt ude på landet, så det er ikke muligt at komme herud med offentlig transport, så jeg er bange for, at det kan være svært at få fat i en, der vil tage jobbet, men vores datter trænger til noget hjælp, og hendes far og jeg er dårlige til at lære fra os, nok fordi vi altid selv har haft meget nemt ved alt i skolen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Det er vores indtryk at vores datter i 1. klasse er bagefter i skolen med hensyn til læsning og stavning. Corona perioden har ikke gjort det bedre, da vi ikke har haft overskuddet i hverdagene til at hjælpe hende, når vi har skullet få hverdagen til at hænge sammen. 

Ved I, hvor man evt. kan få fat i en lærestuderende, der kan give noget privat ekstra undervisning? Vi bor et stykke fra den nærmeste læreruddannelse og lidt ude på landet, så det er ikke muligt at komme herud med offentlig transport, så jeg er bange for, at det kan være svært at få fat i en, der vil tage jobbet, men vores datter trænger til noget hjælp, og hendes far og jeg er dårlige til at lære fra os, nok fordi vi altid selv har haft meget nemt ved alt i skolen.

Hvor i landet? Jeg er lærerstuderende med linjefag i dansk til sommer(7-9-13)

Anmeld Citér

23. maj 2020

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Hvor i landet? Jeg er lærerstuderende med linjefag i dansk til sommer(7-9-13)

Østjylland

Anmeld Citér

23. maj 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Østjylland

Sørens

Jeg bor i Nordjylland. J

Anmeld Citér

23. maj 2020

JC2014

Profilbillede for JC2014
Anonym skriver:

Østjylland

Hvor I Østjylland? Jeg er også lærerstuderende (på 6. semester) med linjefag i dansk (som jeg faktisk er helt færdig med).  

Anmeld Citér

23. maj 2020

Sprit25

Men er I sikre på jeres datter er bagud? Hvad siger læreren? 

Øver hun bogstaver derhjemme? Evt se Hr. Skæg, læs Halfdans ABC med hende og øv øv! Og hvor i ligger problemet? Er det lydmæssigt, er det afkodning af ordet? 

Anmeld Citér

23. maj 2020

drabo

Profilbillede for drabo

I kunne jo også snakke med hendes lærere om de har samme opfattelse som jer. Måske de har nogle trick eller øvelser i kan lave derhjemme.

de ved måske også bedre end jer hvilke ting hun evt. trænger til at træne, det kan også være skolen har adgang til nogle af undervisningsportalerne, hvor de kan give jer nogle øvelser. 

men tænker det vigtigste i kan gøre lige nu nok er at sidde med hende og læse bare ti minutter hverdag. Måske skifte mellem at i lærerforeningen hende og hun læser for jer.

Anmeld Citér

23. maj 2020

Babilooo

for at blive bedre skal I jo så sænke jeres forventninger. Og det kan man øve sig i.

ved I overhoved om hum er bagud.? Har I fået opgaver I har skulle lave der har været for svære.?

Anmeld Citér

24. maj 2020

Abracadabra

Kravene til læsning og stavning er meget lave i første klasse. Og i stedet for at få en fremmed til at lave jeres arbejde, skal I da bare sidde og hygge og læse med jeres barn! Jeg kan slet ikke se et behov for lektiehjælp allerede. Børn på 7 år skal have hyggeligt samvær omkring bøger MED DERES FORÆLDRE. Ikke en professionel. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

Babilooo

Kravene til læsning og stavning er meget lave i første klasse. Og i stedet for at få en fremmed til at lave jeres arbejde, skal I da bare sidde og hygge og læse med jeres barn! Jeg kan slet ikke se et behov for lektiehjælp allerede. Børn på 7 år skal have hyggeligt samvær omkring bøger MED DERES FORÆLDRE. Ikke en professionel. 

Enig -

Til ts : jeg tænker at I skal sætte forventningerne ned og samtidig kigge på at kigge på st få prioriteret tid hvor i hyggeligt kan læse og skrive nogle ord sammen. Hvor mange ord/ sætninger, føler I hun “bør” kunne skriver. Hvor svære bøger “bør” hun kunne læse? Jeg kender nogen som i 3-4 klasse stadigvæk ikke er hurtige til at læse. Jeg tror at i skal prioritere tid med hende, dom betår I at hun ikke skal præstere, men lærer gennem hyggeligt samvær. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.