Hjælp! Min baby på 4 uger afviser brystet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.938 visninger
16 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. maj 2020

Anonym trådstarter

Jeg har virkelig brug for nogle gode råd. Min baby på 4 uger begyndte for halvanden uge siden at være urolig ved brystet og græde/blive sur. I dag afviser hun det næsten helt og har ikke ammet ordentligt andet end 4 gange siden i morges. Her til aften er der intet at gøre. Hun vil ikke. Jeg har forsøgt flere ammestillinger, med og uden anmebrik. Sørger for at få brystet rigtigt ind i munden. Det gør ingen forskel om hun er træt eller udhvilet eller om brystet er ved at være “tomt” eller der er nedløb med det samme. Jeg er lidt desperat nu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2020

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Jeg har virkelig brug for nogle gode råd. Min baby på 4 uger begyndte for halvanden uge siden at være urolig ved brystet og græde/blive sur. I dag afviser hun det næsten helt og har ikke ammet ordentligt andet end 4 gange siden i morges. Her til aften er der intet at gøre. Hun vil ikke. Jeg har forsøgt flere ammestillinger, med og uden anmebrik. Sørger for at få brystet rigtigt ind i munden. Det gør ingen forskel om hun er træt eller udhvilet eller om brystet er ved at være “tomt” eller der er nedløb med det samme. Jeg er lidt desperat nu

Hun kan være låst i nakken så hun ikke kan Suge ordenligt fast. Prøv evt en keoprakter.

Med mindre du selv føler der ikke er mere mælk i brystet 

Anmeld Citér

22. maj 2020

Janet1989

Ja, kiropraktor, eller måske noget med tungebåndet (ved ikke om det kan gøre ondt?) 

men ellers prøv med flaske og mme istedet .. Barnet skal jo spise  

Anmeld Citér

22. maj 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg oplever det samme med alle mine, og hos mig hang det sammen med at jeg fik min mens. I følge min sp så kan mælken smage anderledes. Det gik over i løbet af et par dage. 

Anmeld Citér

22. maj 2020

Anonym

Hvis det ikke er blevet bedre i morgen tænker jeg du skal overveje at ringe til vagtlægen. Kan det måske hjælpe at I ligger ned ved siden af hinanden? Altså så I er vendt ind mod hinanden. 

Anmeld Citér

23. maj 2020

Anonym

Med min den første og tredje oplevede jeg de ammestrejkede. De nægtede brystet. Jeg holdt ved og gik i kimono hele dagen så der var mulighed for bryst hele tiden. Jeg gik meget med dem og nogle gange når de sov, lykkedes det mig at få dem til at sutte lidt. 
Og ja - det stod på i ca. 14 dages tid tror jeg, kan ikke helt huske det. Men prøv at læse om ammestrejke. 
Det var en hård tid fordi jeg havde ekstremt meget nærkontakt med barnet og havde dem hos mig hele tiden - jeg havde meget glæde af en gymnastikbold hvor jeg kunne sidde og “hoppe” lidt med den. 

Men selvfølgelig kan det ikke udelukkes der er andet galt. Har aldrig haft mine til kiropraktor eller lignende.

Anmeld Citér

23. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvis det ikke er blevet bedre i morgen tænker jeg du skal overveje at ringe til vagtlægen. Kan det måske hjælpe at I ligger ned ved siden af hinanden? Altså så I er vendt ind mod hinanden. 

Hvad tænker du lægevagten kan gøre? 

Anmeld Citér

23. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvad tænker du lægevagten kan gøre? 

Så lille et barn skal ikke undvære mad så længe, så jeg er overbevist om at de vil tage dem ind hvis babyen stadig ikke vil spise i dag. Da min datter var 4 måneder, hvilket jo er meget ældre end 4 uger, vågnede hun lige pludselig op en morgen og ville slet ikke spise. Vi kom ind til vagtlægen samme dag, netop fordi hun var så lille, og det viste sig at være en infektion som skulle behandles med det samme. Men man kunne ikke som sådan se på hende at hun var syg. Hun var bare træt og pylret.

Til TS: Jeg vil i øvrigt anbefale dig at prøve at amme i korte sekvenser ad gangen, for eksempel 30 sekunder, og så vente for eksempel et minut imellem. 

Anmeld Citér

23. maj 2020

Anonym

Og jeg kan i øvrigt også anbefale det dér med at amme mens baby sover. Nogen gange er det dét der skal til for at de vil spise  

Anmeld Citér

23. maj 2020

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Jeg endte med at ligge hud mod hud og efter utallige forsøg på at få hende på brystet lykkedes det endelig sent i aftes. Jeg fik hende helt rolig ved mig ved at give sutten og da hun halvsov listede jeg sutten ud og ammebrikken ind. Hun suttede godt i 10-20 min. Og faldte hen. Vi skiftede hende så og gjorde det samme en gang til og så sov hun og ammede i nat og 3 gange i morges. Det går gerne fint nat og morgen så tror desværre ikke det er ovre. Jeg vil kontakte sundhedsplejerske mandag hvis det er uændret, for det her holder jo ikke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.