4,5 år, tisser i bukserne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.610 visninger
16 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. maj 2020

Anonym trådstarter

Vi er ved at være godt frustreret herhjemme. 
T smed bleen for knap et halvt år siden. Han klarede det rigtig flot. Ingen problemer og stort set ingen uheld. 
Men de sidste 14 dage er han gået fra at have 3-4 uheld om ugen til 3-4 uheld om dagen. 
Det værste er at han ikke kommer og fortæller når han har haft et uheld. Vi skal selv opdage det. 

vi siger til ham en gang i timen om han ikke skal ud og prøve og tisse. Men han siger nej. De få gange han så kommer derud så tisser han og alligevel 10-15 min efter så tisser han i bukserne igen. 

Har haft mistænkt blærebetændelse. Men han siger det ikke gør ondt når han tisser og urinen er også fin og klar når han tisser i wc’et. 

Vi skælder aldrig ud når han har uheld. Siger bare at pyt med det så må vi tage tørre bukser på. Men fortæller samtidig at han jo skal huske at gå ud på toilettet. 

hvad gør vi forkert? Alle råd modtages med kyshånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2020

Abracadabra

Er han forstoppet eller har uheld med afføringen? Tit er forstoppelse det underliggende problem for børn i den alder. 

Anmeld Citér

20. maj 2020

Anonym trådstarter

Er han forstoppet eller har uheld med afføringen? Tit er forstoppelse det underliggende problem for børn i den alder. 

Nej hans afføring er helt normal blød og Lind hvis man kan sige det sådan. 
Og nej aldrig uheld med afføring. Der går han på toilettet med det samme. 

Anmeld Citér

20. maj 2020

kamikaze

Prøv at få hans urin testet for blærebetændelse. Vi har haft massive problemer i flere år, og fik først en henvisning til børnelæge da min datter blev 5. Som lagde ud med at teste for altualt muligt banalt. Hun havde blærebetændelse uden symptomer, og det øjeblik hun blev behandlet stoppede uheldene og hun smed natbleen umiddelbart.

Anmeld Citér

20. maj 2020

nanan78

Profilbillede for nanan78

Vores havde i sin tid også perioder med flere uheld. Mest fordi hun ikke had gå på toilettet. Det virker sjældent at spørge om de skal tisse, for de er ikke gode til at mærke trangen før den er presserende. 
Send ham på toilettet med faste intervaller (det er noget I bestemmer, og ikke barnet). Når der igen kommer styr på det kan I løsne styringen lidt. 

Anmeld Citér

20. maj 2020

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

Vores havde i sin tid også perioder med flere uheld. Mest fordi hun ikke had gå på toilettet. Det virker sjældent at spørge om de skal tisse, for de er ikke gode til at mærke trangen før den er presserende. 
Send ham på toilettet med faste intervaller (det er noget I bestemmer, og ikke barnet). Når der igen kommer styr på det kan I løsne styringen lidt. 

Det har vi også prøvet. Og selvom han tisser så tisser han i bukserne igen indenfor 15-30 min efter. 

Anmeld Citér

20. maj 2020

Anonym trådstarter

kamikaze skriver:

Prøv at få hans urin testet for blærebetændelse. Vi har haft massive problemer i flere år, og fik først en henvisning til børnelæge da min datter blev 5. Som lagde ud med at teste for altualt muligt banalt. Hun havde blærebetændelse uden symptomer, og det øjeblik hun blev behandlet stoppede uheldene og hun smed natbleen umiddelbart.

Okay. Tak for svar. Det vil jeg prøve. 

Anmeld Citér

20. maj 2020

Soonmom

Det et normalt med uheld i op til et år bagefter, så kan sagtens bare være en dårlig periode han er inde i 

Anmeld Citér

20. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Vi er ved at være godt frustreret herhjemme. 
T smed bleen for knap et halvt år siden. Han klarede det rigtig flot. Ingen problemer og stort set ingen uheld. 
Men de sidste 14 dage er han gået fra at have 3-4 uheld om ugen til 3-4 uheld om dagen. 
Det værste er at han ikke kommer og fortæller når han har haft et uheld. Vi skal selv opdage det. 

vi siger til ham en gang i timen om han ikke skal ud og prøve og tisse. Men han siger nej. De få gange han så kommer derud så tisser han og alligevel 10-15 min efter så tisser han i bukserne igen. 

Har haft mistænkt blærebetændelse. Men han siger det ikke gør ondt når han tisser og urinen er også fin og klar når han tisser i wc’et. 

Vi skælder aldrig ud når han har uheld. Siger bare at pyt med det så må vi tage tørre bukser på. Men fortæller samtidig at han jo skal huske at gå ud på toilettet. 

hvad gør vi forkert? Alle råd modtages med kyshånd 

Er der sket nogle nylige forandringer? Fx lille ny søskende eller lignende? Eller kan der relateres til det her lock down hvor han har været hjemme? 

Nogle gange kan de kære små godt reagere på omvæltninger/forandringer i hverdagen. Og det kan fx være med at tisse i bukserne. 

Anmeld Citér

20. maj 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er der sket nogle nylige forandringer? Fx lille ny søskende eller lignende? Eller kan der relateres til det her lock down hvor han har været hjemme? 

Nogle gange kan de kære små godt reagere på omvæltninger/forandringer i hverdagen. Og det kan fx være med at tisse i bukserne. 

Næh. Der er ingen forandringer. Far og jeg har været skilt siden han var 5 mdr gammel og vi har 7/7 så det er han vant til. Og der er hverken nyt hos far eller hos mig. 

Og tror heller ikke lock Down har gjort noget. Har gjort meget ud af st give ham en hverdag selvom han ikk skulle i børnehave. Så har vi været udendørs og spille bold osv. men kan selvfølgelig ikke sige det med sikkerhed. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.