Svært at være der for nogen der har det svært

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2020

Æblegrød_dk

Anonym skriver:

Puha, et svært tråd at skrive så spørge i stedet for bare at tror et eller andet 

Jeg er en person der er opvokset med meget følelsesmæssigt svigt så jeg ved ikke om det er derfor jeg er så “firkantet”

Men jeg har utroligt svært med mennsker der er i krise eller i sorg. Lige for tiden er jeg omringet med mennsker med store sorg i deres liv.

Bliver skilt, forventet dødsfald, angst, osv osv .

Jeg er der for menneskerne og siger alt det “rigtige” ej hvor er det synd og de snakker om det osv. - Det hvor jeg ikke kan er, når mennesker bliver VED og ikke sørger hjælpe fra professionel når det tager overhånd 

lige nu ringer min søster grædende for hendes kæreste har fået en ny pige ( gjorde forbi 1 år siden) 

og så en masse andet hvor mennsker FORVENTER jeg gider ( orker) at høre på det samme og det samme  -

jeg er så udmattet  

Jeg magter ikke være DER for andre mennesker mere 

Jeg er lidt trist og overvældet af konstant at give og give.

jeg føler det som om, jeg har fjernet en masse ukrudt fra haven, brugt meget tid på det og forventer det holder sig en tid, til at vågne op en morgen og SLT ukrudt er kommer tilbage 

Jeg magter ikke mere 

Hvad Søren skal jeg gøre?

Ganske enkelt: du skal sige fra og trække stikket. Som 'omsorgsperson' og det gælder også veninder, så har man kun en 'vis' mængde 'vand' i sin sø og hvis den sø er ved at tørre ud, som det lyder ekstremt meget til i dit tilfælde, så skal du sige stop, trække stikket så du igen kan trække vejret dybt. Er dine veninder/bekendte/søstrr virkelig sympatiske vil de kunne forstå det og acceptere at nu har du altså brug for en pause - er de ikke, så vil venindeskabet/bekendtskabet måske glide ud og ophører. Der findes desværre individer, der blot 'suger alt næring' ud af deres omgivelser som en svamp og som ikke kommer videre trods man forsøger at hjælpe dem, og på et tidspunkt er man brugt op - man kan simpelthen ikke holde til mere og så er det her man skal tage sig selv alvorligt - som du gør så fint med dit råb om hjælp - og sige nu er det simpelthen nok. Du har simpelthen ikke én eneste dråbe 'vand' at give mere af og det er tydelig i dit opslag. Det er nu dig, der skal komme først og dig der skal have ro, og det er helt og særdeles okay i en samtale (med f.eks din søster eller andre) at sige 'det her kan jeg ikke rumme lige nu - kan vi snakke om noget andet?'. Folk, der har det svært har tre reaktionsmønstre: enten så acceptere de det, eller de bliver ekstrem paf og reagere med et angreb eller også cutter de kontakten. Det kan være ekstremt hårdt, men i dit tilfælde er du simpelthen nødt til at passe på dig selv! 

Ønsker dig alt det bedste - fra en, hvis egen 'sø' selv løb tør for 'vand' at dele ud af. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2020

Anonym trådstarter

Æblegrød_dk skriver:

Ganske enkelt: du skal sige fra og trække stikket. Som 'omsorgsperson' og det gælder også veninder, så har man kun en 'vis' mængde 'vand' i sin sø og hvis den sø er ved at tørre ud, som det lyder ekstremt meget til i dit tilfælde, så skal du sige stop, trække stikket så du igen kan trække vejret dybt. Er dine veninder/bekendte/søstrr virkelig sympatiske vil de kunne forstå det og acceptere at nu har du altså brug for en pause - er de ikke, så vil venindeskabet/bekendtskabet måske glide ud og ophører. Der findes desværre individer, der blot 'suger alt næring' ud af deres omgivelser som en svamp og som ikke kommer videre trods man forsøger at hjælpe dem, og på et tidspunkt er man brugt op - man kan simpelthen ikke holde til mere og så er det her man skal tage sig selv alvorligt - som du gør så fint med dit råb om hjælp - og sige nu er det simpelthen nok. Du har simpelthen ikke én eneste dråbe 'vand' at give mere af og det er tydelig i dit opslag. Det er nu dig, der skal komme først og dig der skal have ro, og det er helt og særdeles okay i en samtale (med f.eks din søster eller andre) at sige 'det her kan jeg ikke rumme lige nu - kan vi snakke om noget andet?'. Folk, der har det svært har tre reaktionsmønstre: enten så acceptere de det, eller de bliver ekstrem paf og reagere med et angreb eller også cutter de kontakten. Det kan være ekstremt hårdt, men i dit tilfælde er du simpelthen nødt til at passe på dig selv! 

Ønsker dig alt det bedste - fra en, hvis egen 'sø' selv løb tør for 'vand' at dele ud af. 

Tusind tak for dit opslag  lige det jeg har brug for at hørte 

Anmeld Citér

12. maj 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ
Sprit25 skriver:

Helt enig det lød bare som om du ikke fandt det okay

Jeg synes jeg ret tydeligt, sidst i mit opslag, skriver hvad jeg synes man kan gøre, hvis ikke man rumme sine veninders problemer 

Anmeld Citér

15. maj 2020

Ellos

Kan du ikke bede din søster om at skrive til mig?  Jeg sørger over min eks på tredje år, og det er især eskaleret efter jeg for nylig fandt ud af at han havde fået en ny kæreste. Jeg savner så meget at snakke med nogen der kan relatere! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.