Hund til svigermor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2020

2018mor

Profilbillede for 2018mor
Anonym skriver:

Kender intet til hundene, men min svigermor er så ensom det er frygteligt vi tænker at købe hende en hund om hun ikke vild han den så tager vi den.

Den skal være kærlig, til den lille side og meget glad for børn

Hvilken race skal vi kigge på og  undersøge?

ps kun svar på spørgsmålet og ikke en masse teori om andet 

I skal først og fremmest gøre jer nogle overvejelser om, hvilken “type” svigermor er. Vil hun gerne gå lange ture og aktivere en hund, rejser hun ofte eller er væk flere dage i streg mv. det er synd for hunden, hvis I køber en, som kræver en masse, hvis hun ikke kan holde til det/overskue det eller gide det.

og hey - så snak lige med hende om det først. Måske vil hun slet ikke have en hund, og hvis hun vil, vil hun nok gerne selv have medbestemmelse over hvilken race.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Man køber ikke en hund til andre uden at snakke med dem om det først. En hund er et kæmpe ansvar at trække ned over hovedet på en anden. 

hvis svigermor er så ensom at det bekymre jer. Så besøg hende noget oftere så hun ikke er ensom. 

Vi bor desværre langt væk og vi arbejder weekender så det er ikke muligt 

Anmeld Citér

11. maj 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Fint at ville give en hund.... hvis hun ønsker en. Og så køber man den sammen.

men jeg kan ikke helt se mig fri fra at tænke at det fratager jer noget dårlig samvittighed måske

Jeg ville som en andre skriver måske besøge oftere og hjælpe med farvegrupper, hvor hun kan møde andre

Ikke dårlig samvittighed jeg er ikke en der synes vi som voksne har en ansvar for mine forældre -

Og vi bor langt væk 

Men mere vi ser et sindssygt ensom menneske til der hvor det er sørgeligt 

hun er kun 65 år og 1000 venner aktiv kvinde, men hun siger selv hun er så ensom og hendes hus er så tomt etc.

Anmeld Citér

11. maj 2020

Soonmom

Profilbillede for Soonmom
Anonym skriver:

Ikke dårlig samvittighed jeg er ikke en der synes vi som voksne har en ansvar for mine forældre -

Og vi bor langt væk 

hun er kun 65 år og 1000 venner aktiv kvinde, men hun siger selv hun er så ensom og hendes hus er så tomt etc.

Men så foreslå hende en hund?

Og hvis hun så er interesseret, sammen se på hvilken race der kunne være interessant?

Men jeg tænker at hvis hun er ensom og vil have en hund havde hun vel købt en

Anmeld Citér

11. maj 2020

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Anonym skriver:

Vi bor desværre langt væk og vi arbejder weekender så det er ikke muligt 

Endnu mere dumt at fremskaffe en hund så, hvis svigermor ikk vil have den. Lyder ikk til at i selv har tiden til sådan en derhjemme. 

Anmeld Citér

11. maj 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Endnu mere dumt at fremskaffe en hund så, hvis svigermor ikk vil have den. Lyder ikk til at i selv har tiden til sådan en derhjemme. 

Vi arbejder forskellig weekender .... Hvem tror du har vores børn ??????

Bevares 

Anmeld Citér

11. maj 2020

Tommelise

Profilbillede for Tommelise
Anonym skriver:

Og vi bor langt væk 

Selv om hun siger, at hendes hus er tomt, så er det jo ikke sikkert, at hun ønsker sig en hund.

Har hun nogensinde givet udtryk for, at hun kunne tænke sig at have en hund - med alt hvad det indebærer ?

Undskyld, men det er en virkelig dårlig idé at købe en hund til et andet menneske, uden at tale med vedkommende om det først.

Anmeld Citér

11. maj 2020

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Vi arbejder forskellig weekender .... Hvem tror du har vores børn ??????

Bevares 

Så kan I vel sagtens besøge hende i weekenderne og overnatte eller hun kan komme hos jer og overnatte

Ej spøg til side.

Man giver ikke levende væsner væk 

En hund er jo også en udgift i giver væk. Den skal have forsikring, mad, hundetræning , til dyrlæge osv. 

Anmeld Citér

11. maj 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er nysgerrig på, hvorfor i ikke blot taler med hende om muligheden for et kæledyr til at fylde tomrummet? 

Så kan hun helt selv tage stilling til det. Og hvis hun så siger at det vil hun gerne, så kan i jo fortælle hende at i rigtig gerne vil give hende et kæledyr som en gave og i gerne vil hjælpe hende med at finde den helt rette lille ven  

Det kan også være hun slet ikke er interesseret af forskellige årsager. Det kan være forpligtelsen der  følger med eller at hun ikke synes hun har økonomien til foder osv. 

Anmeld Citér

11. maj 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Måske er hun til en kat?

Spørger hende endelige. 

Vi har en Bichon frise en hund der kræver rigtig meget pelspleje men er mega god som familiehund den bedste. Hun er 8 år i mennesker år. 

Fortryder rigtig meget at vi har hende.her i 2019 ellers ikke elsker hende og vores datter elsker og holder utrolig meget af hende 

Kun pga tid. Hverdag kører og der er ikke altid tid til de lange gå tur. Især ikke når man har en 4 årige og man bare skal hjem og lave aftensmad også i seng.

Jeg har sagt til min mand vi skal ikke have hund. Igen. Især når man er væk næsten hele dag (på arbejde) man kan ikke bare tag afsted på weekend. Uden nogle passer hunden. Eller ferie. 

Det bliver en kat for os. (mine naboer er katte mennesker og de vil gerne hjælpe. Og det er min familie også)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.