Hund til svigermor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.635 visninger
19 svar
78 synes godt om
10. maj 2020

Anonym trådstarter

Kender intet til hundene, men min svigermor er så ensom det er frygteligt vi tænker at købe hende en hund om hun ikke vild han den så tager vi den.

Den skal være kærlig, til den lille side og meget glad for børn

Hvilken race skal vi kigge på og  undersøge?

ps kun svar på spørgsmålet og ikke en masse teori om andet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2020

Sscm

Profilbillede for Sscm
Anonym skriver:

Kender intet til hundene, men min svigermor er så ensom det er frygteligt vi tænker at købe hende en hund om hun ikke vild han den så tager vi den.

Vi har netop fået en bomuldhund(dog med lidt kryds af d/s gårdhund i)

God størrelse, der er ejerens skygge, MEN de kræver en del pels pleje, som oftes er der ventelister til en hvalp og prisen er også i den pæne ende...

Anmeld Citér

10. maj 2020

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+
Anonym skriver:

En mops, gravhund, fransk bulldog, cairn terrier, bichon havanais, dværgpuddel, blanding af små racer. De tre sidste har en del pelspleje.

Anmeld Citér

10. maj 2020

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+
Anonym skriver:

Cavalier King Charles spaniel er også en rigtig sød lille hund

Anmeld Citér

10. maj 2020

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Var det ikke en idé at snakke med svigermor først?

For det første om hun vil have en og hvis hun vil , kan det jo også være hun vil have en bestemt race 

Anmeld Citér

10. maj 2020

Rockertand

Profilbillede for Rockertand
Anonym skriver:

Rigtig, rigtig dårlig idé at købe hund til andre, det er et levende væsen, der skal være ønsket af ejer, og ejer skal være motiveret for opdragelse, træning, pasning osv.

Har I selv tænkt over, hvor stor omvæltning det vil være med en ny hund i jeres familie, hvis hun ikke vil have den. 

Har I tænkt jer at købe en hund, der passer hende eller jer?

Dårlig, dårlig idé......

Anmeld Citér

10. maj 2020

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Anonym skriver:

Man køber ikke en hund til andre uden at snakke med dem om det først. En hund er et kæmpe ansvar at trække ned over hovedet på en anden. 

hvis svigermor er så ensom at det bekymre jer. Så besøg hende noget oftere så hun ikke er ensom. 

Anmeld Citér

10. maj 2020

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

Fint at ville give en hund.... hvis hun ønsker en. Og så køber man den sammen.

men jeg kan ikke helt se mig fri fra at tænke at det fratager jer noget dårlig samvittighed måske

Jeg ville som en andre skriver måske besøge oftere og hjælpe med farvegrupper, hvor hun kan møde andre

Anmeld Citér

10. maj 2020

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Jeg er enig med de andre om, at svigermor skal være indstillet og have lysten til at have en hund. Hun skal have lyst til at skulle stå op om natten i starten - måske sove sammen med den, der hvor den skal sove, gå ture med den, pelspleje, leg, træning osv. 

Udover det er der jo også omkostninger ved at have hund. Forsikring, foder, evt. træning, hundekurv m.m. 

Jeg ville være ked af at få en hund pga. nogen synes jeg var ensom. En hund skal man finde kemi med og måske skal man ud til flere kenneler før man føler det er det rette sted at købe en hund. 

Har I tænkt over hvad prisen på en hund er? 

Anmeld Citér

10. maj 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har indtryk af, at hvis man køber en hvalp et ordentlig sted, så forsøger avleren at parre hvalpene med den rette køber, så det er vigtigt, at den kommende ejer selv er med ude at møde hvalpene. Vores naboer har haft hvalpe flere gange og hver gang er de kommende familier kommet på besøg flere gange for at få et forhold til deres hvalp, inden den flytter fra moderen og til sit nye hjem, så det er vigtigt, at svigermor er inde over købsprocessen og ikke bare får "smidt" en hund i hovedet.

Man skal nok også overveje alderen på hunden og ikke kun racen, da en hvalp jo kræver en del mere arbejde end en voksen og allerede trænet hund.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.