Skoleskift inden rigtig opstart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2020

Anonym trådstarter

Jeg bor i mindre by og overvejer at flytte til en anden mindre by 20min  væk da det er meget tætte på alt min familie. 

Men min ældste er lige startet i førskole den 1 marts hun har så kun nået at være der 14 dage da alt jo bliv lukket ned hun går dog med sin bedste veninde fra børnehaven der er kun 5 piger i den nye klasse. Hun ville jo så skulle skifte skole hvilket jeg ville se om kunne lade sig gøre inden hun skal i 0 hvilket kræver jeg finder et sted at bo først.

Den yngste på 4 år blev rykket i ny børnehave en måned før alt lukkede grundet mistrivel og nu trives hun hvilket gør jeg ikke er sikker på hun kan flyttes igen hun skal starte i skole til næste år. 

Men de trives jo begge 2 kan jeg så være egoistisk at flytte dem? Jeg flytted kun til den by jeg bor i nu fordi børnenes far er her fra og nået af hans familie bor her. Min egen mor og sted far bor osse her men vil osse gerne snart flytte.

Børnenes far bor her men vil ikke se børnene mere ind hver 14 dag  efter eget ønske og han er tit i nabo byen alligevel.

Men jeg føler bare næsten ikke at jeg kan tillade mig at flytte børnene nu de jo trives og når først den ældre starter i 0 føler jeg mig bundet her til ind til de er færdige i skole jeg er bange for at flytte dem og de så får svært ved at finde nye venner 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg bor i mindre by og overvejer at flytte til en anden mindre by 20min  væk da det er meget tætte på alt min familie. 

Men min ældste er lige startet i førskole den 1 marts hun har så kun nået at være der 14 dage da alt jo bliv lukket ned hun går dog med sin bedste veninde fra børnehaven der er kun 5 piger i den nye klasse. Hun ville jo så skulle skifte skole hvilket jeg ville se om kunne lade sig gøre inden hun skal i 0 hvilket kræver jeg finder et sted at bo først.

Den yngste på 4 år blev rykket i ny børnehave en måned før alt lukkede grundet mistrivel og nu trives hun hvilket gør jeg ikke er sikker på hun kan flyttes igen hun skal starte i skole til næste år. 

Men de trives jo begge 2 kan jeg så være egoistisk at flytte dem? Jeg flytted kun til den by jeg bor i nu fordi børnenes far er her fra og nået af hans familie bor her. Min egen mor og sted far bor osse her men vil osse gerne snart flytte.

Børnenes far bor her men vil ikke se børnene mere ind hver 14 dag  efter eget ønske og han er tit i nabo byen alligevel.

Men jeg føler bare næsten ikke at jeg kan tillade mig at flytte børnene nu de jo trives og når først den ældre starter i 0 føler jeg mig bundet her til ind til de er færdige i skole jeg er bange for at flytte dem og de så får svært ved at finde nye venner 

Er det 20 minutter i bil eller offentlig transport? 
Har du set noget imellem de to byer? 
Nu synes jeg så heller ikke 20 minutter er så meget at skulle køre for at se sin familie. Har du ikke dannet netværk, fået venner der hvor I bor nu? 

Anmeld Citér

3. maj 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Er det 20 minutter i bil eller offentlig transport? 
Har du set noget imellem de to byer? 
Nu synes jeg så heller ikke 20 minutter er så meget at skulle køre for at se sin familie. Har du ikke dannet netværk, fået venner der hvor I bor nu? 

Det er 20min i bil og så er der yderligere 10min fra den by til familien. 

Nej jeg har intet netværk her ud over min mor snakker lidt med nogle af mødrene fra min datters skole men kun som bekendte. 

Lige nu bor vi osse så børnene deler værelse og jeg sover i stuen så skal have fundet et andet sted at bo 

Og nej 20min er ikke langt men ville se de andre i min familie meget oftere vis vi flytted tætter på dem. 

Men x fik mig desværre til at miste mere og mere kontakt med det meste af min familie ind til jeg efter 9år inså det. Og jeg vil enlig bare gerne have en tæt kontakt med mine brøde min bio far og mine bedsteforældre igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.