Lur og sengetid, søvnproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2020

LSS

AnoMor skriver:

Havde præcis samme problem med min søn da ham gik i vuggestue. Derhjemme i weekender sov han slet ikke til middag. Og om aftenen som han så kl 18:30 og igennem til næste morgen. Så snart han kom i vuggestue igen om mandagen så tvang de ham til middag, selvom han var længe om at falde i søvn, også sov han først ved 22 tiden om aftenen. Også var resten af ugen ødelagt. 

det var så frustrerende at pædagogerne ikke efterkom hans behov for ikke at sove til middag. Og deres begrundelse var at han var træt når det var middagstid (ja det tror da pokker når knægten først sov ved 22 tiden om aftenen og dermed ikk fik nok søvn om natten pga luren) 

Og det handlede på ingen måde om hvor konsekvente vi var om aftenen. Han var ganske enkelt bare ikke træt. 

var lykkelig da han startede i børnehave. 

Tror desværre ikke der er så meget at gøre end at holde ud de 2 måneder. Kender mange med samme problemstilling hvor pædagogerne ikke efterkommer ønsket. 

Hvordan er det muligt at TVINGE nogen til at sove? Det lyder helt skørt!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2020

AnoMor

LSS skriver:

Hvordan er det muligt at TVINGE nogen til at sove? Det lyder helt skørt!

Nemt for pædagoger. Når barnet skriger og græder og sætter sig i mod og pædagogerne bliver ved at lægge drengen og sige han SKAL sove. Så er der tvang. 

Anmeld Citér

1. maj 2020

Soonmom

AnoMor skriver:

Jeg bliver faktisk rigtig ked af det og provokeret af det der. Du kender ikke mit barn. Og du kender ikke situationen og kampen pædagogerne selv havde om mandagen når de  tvang ham til at sove. Han græd og skreg fordi han ikke var træt og det tog dem langt over en time. Men de ville have deres ekstra pause så derfor skulle han sove. 

Ingen pædagog gider kæmpe med et barn i en time , for så vil de lige præcis ikke få deres pause, så var det nemmere at sende barnet ud på legepladsen eller inde på stuen ved de små, så det har jo været fordi barnet havde brug for luren.

Nej jeg kender ikke dit barn, men det er en helt normalt diskussion med forældrene , da forældrene (selvfølgelig) ikke kan se behovet for søvn når de er i vuggestuen, men det kan pædagogerne, så man bør altså altid lytte på dem

Anmeld Citér

1. maj 2020

AnoMor

Soonmom skriver:

Ingen pædagog gider kæmpe med et barn i en time , for så vil de lige præcis ikke få deres pause, så var det nemmere at sende barnet ud på legepladsen eller inde på stuen ved de små, så det har jo været fordi barnet havde brug for luren.

Nej jeg kender ikke dit barn, men det er en helt normalt diskussion med forældrene , da forældrene (selvfølgelig) ikke kan se behovet for søvn når de er i vuggestuen, men det kan pædagogerne, så man bør altså altid lytte på dem

Du kan sige hvad du vil. Men de brugte over en time hver mandag og derfor kalder jeg det tvang. Fordi han ikke var træt men pædagogerne lyttede ikke. 

Du som pædagog lytter kun på dig selv nu og forstår tydeligvis heller ikk hvad jeg siger til dig. 
så slut herfra. 

Anmeld Citér

1. maj 2020

LSS

AnoMor skriver:

Nemt for pædagoger. Når barnet skriger og græder og sætter sig i mod og pædagogerne bliver ved at lægge drengen og sige han SKAL sove. Så er der tvang. 

Den holder ikke. Ingen kan tvinge et barn til at sove. 

Anmeld Citér

1. maj 2020

AnoMor

LSS skriver:

Den holder ikke. Ingen kan tvinge et barn til at sove. 

Så siger vi det. Jeg ved hvad der skete og jeg ved hvad pædagogerne selv sagde. 
slut herfra 

Anmeld Citér

1. maj 2020

fehår

Vi oplever samme problematik med vores datter, som dog er 2 år og 10 måneder og går i børnehave. Når hun sover lur, er hun først træt nok til at sove klokken 21. 

Vi har faste putteritualer, og vi er konsekvente. Men hun kan ikke sove før. På dage uden lur herhjemme falder hun stille og roligt i søvn ca. 19:30.

Vi har valgt, at hun fortsat sover lur i børnehaven, for hun er jo tydeligvis træt nok derhenne til at have brug for den, når hun falder nemt i søvn. Vi har ikke bedt dem vække, da vores datter bliver enormt ked af det, hvis hun vækkes før tid.

Det er en fase, og det går over. Herhjemme giver vi det tid, og så må vi få kærestetid på andre måder (eller når børnene bliver store ).

Anmeld Citér

1. maj 2020

LSS

AnoMor skriver:

slut herfra 

Du ved hvad der skete fordi du var der og så med dine egne øjne de TVANG din unge til at sove? Det KAN IKKE lade sig gøre. Et barn sover når det er træt. Der er da heller ingen der kan tvinge dig til at sove hvis du ikke er træt. 

Anmeld Citér

1. maj 2020

LSS

AnoMor skriver:

slut herfra 

Tillægskommentar... du skriver at du ved hvad pædagogerne sagde.. sagde de at de tvang dit barn til at sove?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.