AnoMor skriver:
Havde præcis samme problem med min søn da ham gik i vuggestue. Derhjemme i weekender sov han slet ikke til middag. Og om aftenen som han så kl 18:30 og igennem til næste morgen. Så snart han kom i vuggestue igen om mandagen så tvang de ham til middag, selvom han var længe om at falde i søvn, også sov han først ved 22 tiden om aftenen. Også var resten af ugen ødelagt.
det var så frustrerende at pædagogerne ikke efterkom hans behov for ikke at sove til middag. Og deres begrundelse var at han var træt når det var middagstid (ja det tror da pokker når knægten først sov ved 22 tiden om aftenen og dermed ikk fik nok søvn om natten pga luren)
Og det handlede på ingen måde om hvor konsekvente vi var om aftenen. Han var ganske enkelt bare ikke træt.
var lykkelig da han startede i børnehave.
Tror desværre ikke der er så meget at gøre end at holde ud de 2 måneder. Kender mange med samme problemstilling hvor pædagogerne ikke efterkommer ønsket.
Det er voldsomt at skriver tvang.
Man kan ikke tvinge børn til at sove middagslur
Falder de i søvn er det jo nok fordi de er trætte, en dag i vuggestue er lidt hårde end en dag hjemme hos mor og far, der sker altså rigtig meget og et højt lydniveau
Og hvis din teori skulle holde vand, så ville han jo ikke have haft behov for lur om mandagen (for der havde han jo sovet fra 18:30
).
Det er helt normalt at børn dropper luren hjemme før de gør i institutionen. Og klart at de er lette at putte lige når de dropper luren, der dejser de om at træthed når de bliver lagt om aftenen og har ikke kræfter til at teste. Så ja det er da den letteste løsning for forældre, sjældent den rigtige for barnet.
Jeg har været et sted hvor vi vækkede. Vi sad hver dag og skrev liste.
For Bent måtte sove 30 min
Josef måtte sove 1 time
Frank måtte LIGGE 1 time (to bad hvis Frank lige var faldet i søvn).
Det er så synd bare fordi forældrene ikke orker kampen om aftenen efter en lang arbejdsdag