Termotøj 10 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.464 visninger
14 svar
1 synes godt om
30. april 2020

Clisolka78

Hej alle 

Tidligere medlem, men nu tilbage 

Et spørgsmål til jer med 10-11-årige og termotøj. Det første min datter siger til mig, da jeg henter hende fra skole i går, det var at hendes termotøj var blevet for småt!? Jeg kommer hjem og hun må ned og ligge, så jeg kan hive termobukserne af hende  En str. 134 var klemt godt fast på hende. Jeg tør ikke bestille en 140 til hende, da den str. bukser også er ved at være for små til hende. Indtil videre har jeg ikke fundet noget i 146 (online) - stopper de med at bruge termotøj nu?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså jeg har i hvert fald ik rigtig ku finde noget i den str, til min på 11 1/2, de sidste par år, men hun er også lang og tynd og bruger pt str 156 i alm bukser.

Når det har været koldt som nu, har hun haft feks strømpebukser eller lange termounderbukser på, også alm bukser ovenpå, også evt regnbukser på udenover. På den måde, har hun ku tage et lag af, hvis det blev for varmt.

Det samme gør sig i øvrigt gældende, for den mindste, som bliver 8 år om lidt, og som bruger str 134 i bukser nu. Vh Stine. 

Anmeld Citér

30. april 2020

Clisolka78

StineW79 skriver:

Altså jeg har i hvert fald ik rigtig ku finde noget i den str, til min på 11 1/2, de sidste par år, men hun er også lang og tynd og bruger pt str 156 i alm bukser.

Når det har været koldt som nu, har hun haft feks strømpebukser eller lange termounderbukser på, også alm bukser ovenpå, også evt regnbukser på udenover. På den måde, har hun ku tage et lag af, hvis det blev for varmt.

Det samme gør sig i øvrigt gældende, for den mindste, som bliver 8 år om lidt, og som bruger str 134 i bukser nu. Vh Stine. 

Tak for svar Stine 

Jeg satser ikke på den eneste str. 140 jeg kunne finde. Hun er ikke et barn der klager over hun fryser, så stænker det er nu hun stopper med termobukserne  Trøjen kan hun fint passe endnu. 

Anmeld Citér

30. april 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
Clisolka78 skriver:

Tak for svar Stine 

Jeg satser ikke på den eneste str. 140 jeg kunne finde. Hun er ikke et barn der klager over hun fryser, så stænker det er nu hun stopper med termobukserne  Trøjen kan hun fint passe endnu. 

Ja og på et tidspunkt, så gider de heller ik rigtig bruge det længer, fordi det er for "bøvlet" at sku tage af og på. Vh Stine 

Anmeld Citér

30. april 2020

Clisolka78

StineW79 skriver:

Ja og på et tidspunkt, så gider de heller ik rigtig bruge det længer, fordi det er for "bøvlet" at sku tage af og på. Vh Stine 

Ja, det gør de nemlig, men hun er ret glad for sit termotøj - selvom hun sjældent bruger det længere haha 

Anmeld Citér

30. april 2020

Babilooo

Jeg har selv lige være ude i det samme. Jeg tror man begynder at kigge efter rigtig outdoor tøj når de når den størrelse - min søn har fået north face.

Anmeld Citér

30. april 2020

Carina:-)

Min datter på 12 har en termo dragt fra the new. I str 12 år .

Den bruger hun meget fx i stalden til ridning, og nu her i skolen .

Anmeld Citér

30. april 2020

Clisolka78

Carina:-) skriver:

Min datter på 12 har en termo dragt fra the new. I str 12 år .

Den bruger hun meget fx i stalden til ridning, og nu her i skolen .

Lige sådan en dragt ved jeg, at jeg ikke får hende i 

Hun går til spejder (bare ikke i disse dage med covid19), så jeg giver hende et ekstra lag på, på kolde dage. Så er problemet løst  

Anmeld Citér

30. april 2020

serinasmor

jeg ville ikke kunne få min 10årige i termotøj - selvom det kunne være smart nu hvor de har udeskole

til gengæld købte vi nyt regntøj - hun har indtil nu haft den der slags gummi agtige regntøj fra føtex/kvickly... og nu hvor det blev for småt var det et hit med noget lækkert letvægts regntøj - så bruger hun de bukser som om de var termobukser tænker jeg... det er stadig et ekstra lag - og alt tæller

Anmeld Citér

30. april 2020

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Det vil være udelukket at kunne få vores datter i termotøj. Regntøj er rigelig kamp. Men hun har accepteret det.

Jeg har fået et familiemedlem til at strikke en sweater i uld/silke, med farver og mønstre som datteren ønsker, som hun kan tage på udover tøjet, så det ikke er for koldt med regnjakke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.