Hej ts,
Vores dreng blev opereret som 4-årig. Vi brugte også den krem, men det hjalp slet ikke. Lillebror har samme problem og bliver højst sandsynligt også opereret når han er gammel nok. (Min mand, hans bror, og hans far havde alle samme problem).
Selve operationen gik så nemt. Jeg var virkelig nervøs for narkosen for det havde han aldrig prøvet. Vi kom på afdelingen, fik en stue, og min søn hoppede i noget sygehustøj, som han var så begejstret for, at sygeplejerskerne lod ham beholde det. Han fik en Theo (en bamse alle børn får ved operationer) og blev så glad.
Så fik han noget beroligende og vi ventede ellers bare på at han skulle ind på op-stuen. Vi blev hentet og jeg holdt ham i mine arme, mens han fik lagt en venflon og faldt i søvn. Så gik min mand og jeg tilbage på stuen og ventede.
Lægerne kom efter 10-15 min og sagde at der var overstået og vellykket. De lavede bare et lille snit og forklarede os hvordan vi skulle forholde os de næste par dage.
Han blev bragt tilbage på stuen, hvor vi ventede på at han skulle vågne. Da han vågnede, fik han en kæmpe is, som han blev SÅ glad for. Alt i alt en rigtig positiv oplevelse for både ham og os forældre.
Det bedste råd vi fik af narkoselægen, da vi var til forberedende samtale 2 uger inden operationen, var: "I skal som forældre være helt afslappede når I kommer til operationen og I må under ingen omstændigheder vise ham, at I er nervøse eller bange for operationen, for det vil også gøre ham usikker og bange". Det kan jeg kun give videre til dig ts. Vi lod vores dreng intet mærke overhovedet. Jeg begyndte først at græde da han faldt i søvn lige inden operationen. Og det så han heldigvis ikke. Jeg er glad for at han følte sig tryg under hele opholdet og fik en god oplevelse. Det er der vigtigste.
Idag har han ingen problemer.
Held og lykke med det hele 
Anmeld
Citér