Er der nultolerance i daginstitutioner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2020

1518

IenFart skriver:

Det kan i hvert fald godt blive nødvendigt at løsne lidt op, hvis de gerne vil have at folk skal returnere til arbejde effektivt. Nu går vi heldigvis ind i den god årstid, men ellers er børn i institution jo nærmest forkølede non-stop, så det kan blive til RIGTIG mange sygedage.

Der er så vidt jeg kan forstå heller ikke typisk snottethed som symptom på corona.

Lige præcis. Og jeg har et barn, der konsekvent får løbenæse, når hun er ude og lege. Var godt nok noget spændt på, om hun ville blive ringet allerede hjem den første dag, men heldigvis sejrer logikken over panikken i vores vuggestue 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2020

Janey

Profilbillede for Janey
1518 skriver:

Lige præcis. Og jeg har et barn, der konsekvent får løbenæse, når hun er ude og lege. Var godt nok noget spændt på, om hun ville blive ringet allerede hjem den første dag, men heldigvis sejrer logikken over panikken i vores vuggestue 

Det er det samme hos os. Vores søn får også ofte løbenæse, når han er ude at leg i det lidt køligere vejr, men det er heller ikke noget problem i vores børnehave. 

Anmeld Citér

1. maj 2020

Taco78

Profilbillede for Taco78

Det blev allerede i ugen efter påske (sidst på den uge) præciseret, at løbende næse i sig selv ikke var nok til at sende et barn hjem/‘afvise’ barnet i institution. Hvis de ikke har andre symptomer, må de gerne komme. Men tør hoste er også et symptom  

Jeg er leder i dagtilbud 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

/ Taco78 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.