Er der nultolerance i daginstitutioner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.059 visninger
12 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. april 2020

Sandratoft

Min mindste pige på knap 2 år, har ikke været afsted i vuggestue endnu fordi hun hoster et par gange i løbet af dagen (hoste med slim). Hvis det havde været under normale omstændigheder havde jeg sendt hende afsted, da hun hverken virker syg eller ikke kan følge med i en almindelig hverdag. 
Men arbejdet forventer mere arbejde, nu hvor vi har mulighed for at sende i daginstitution, og det er svært at opretholde når vi stadig har en lille myre hjemme. 

Hvordan er det i jeres daginstitution? Må de komme afsted med hoste og/eller snotnæse? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2020

Soonmom

Nej de må ikke kommer afsted hvis de er forkølet (og vi må heller ikke komme på arbejde hvis vi er (pædagog))

Anmeld Citér

28. april 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Nej det må de ikke.. Hvad vores rent personligt siger til det, ved jeg ikke.. Men alle (hvad jeg ved af) har af vide, at de ikke må modtage børn med hoste (især) og snot.. 

Anmeld Citér

28. april 2020

esioul

Sandratoft skriver:

Min mindste pige på knap 2 år, har ikke været afsted i vuggestue endnu fordi hun hoster et par gange i løbet af dagen (hoste med slim). Hvis det havde været under normale omstændigheder havde jeg sendt hende afsted, da hun hverken virker syg eller ikke kan følge med i en almindelig hverdag. 
Men arbejdet forventer mere arbejde, nu hvor vi har mulighed for at sende i daginstitution, og det er svært at opretholde når vi stadig har en lille myre hjemme. 

Hvordan er det i jeres daginstitution? Må de komme afsted med hoste og/eller snotnæse? 

Jeg ville aldrig sende afsted som det er ligenu. Hverken overfor de øvrige børn og pædagoger.. 

Jeg ved godt det KAN være andet end Corona, men man ved det ikke.. Har i overvejet at få hende testet? Det skulle jo være muligt nu, selv med milde symptomer. 

Så kan i ihvertfald udelukke det. 

Anmeld Citér

28. april 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Mener der er åbnet for at de godt må komme afsted med snotnæse/løbende næse, såfremt de ikke er påvirket - men hoste er vist stadig no go.

Anmeld Citér

28. april 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
drabo skriver:

Mener der er åbnet for at de godt må komme afsted med snotnæse/løbende næse, såfremt de ikke er påvirket - men hoste er vist stadig no go.

Det kan i hvert fald godt blive nødvendigt at løsne lidt op, hvis de gerne vil have at folk skal returnere til arbejde effektivt. Nu går vi heldigvis ind i den god årstid, men ellers er børn i institution jo nærmest forkølede non-stop, så det kan blive til RIGTIG mange sygedage.

Der er så vidt jeg kan forstå heller ikke typisk snottethed som symptom på corona.

Anmeld Citér

28. april 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Få hende testet: min søn kom hjem med feber igår og han skal testes i morgen - det samme skal jeg, fordi jeg arbejder i vuggestue. Så de tager alle forbehold. Jeg ville da bare ringe ril lægen og blive sendt til et test center 

Anmeld Citér

28. april 2020

Sandratoft

CKJ skriver:

Få hende testet: min søn kom hjem med feber igår og han skal testes i morgen - det samme skal jeg, fordi jeg arbejder i vuggestue. Så de tager alle forbehold. Jeg ville da bare ringe ril lægen og blive sendt til et test center 

Vi har haft snakket med lægen, og de mener ikke der er grund til at blive testet, men vi skulle ringe igen i næste uge hvis det fortsatte 

Anmeld Citér

29. april 2020

83GCML

Hjemme hos os er vi flere i risikogruppen og har fået at vide, at vi alligevel kan/skal sende vores barn afsted. Vi har holdt vores barn hjemme indtil nu, men sender nu afsted et par timer hver dag. Men hvis folk får lov at sende deres børn afsted med snotnæse og hoste, så risikere de jo at smitte andre børn, som bringer smitte med hjem til familiemedlemmer i risikogruppen, og det er jo virkelig ikke optimalt... Jeg ved godt at hoste ikke behøver være Corona, men hvis det er, kan det jo ikke gå, at de kommer i børnehave... Det kan være katastrofalt for andre børns familier... Naturligvis skal retningslinjerne overholdes... Ellers skrider det hele jo...

Jeg har en kollega hvis dreng har slem pollenallergi og  altid hoster på denne årstid. Han og resten af familien er blevet testet og fået lægeerklæring på, hvilke symptomer det er ok han møder ind med som skyldes hans allergi. Det tænker jeg er noget andet... 

Anmeld Citér

29. april 2020

Sandratoft

83GCML skriver:

Hjemme hos os er vi flere i risikogruppen og har fået at vide, at vi alligevel kan/skal sende vores barn afsted. Vi har holdt vores barn hjemme indtil nu, men sender nu afsted et par timer hver dag. Men hvis folk får lov at sende deres børn afsted med snotnæse og hoste, så risikere de jo at smitte andre børn, som bringer smitte med hjem til familiemedlemmer i risikogruppen, og det er jo virkelig ikke optimalt... Jeg ved godt at hoste ikke behøver være Corona, men hvis det er, kan det jo ikke gå, at de kommer i børnehave... Det kan være katastrofalt for andre børns familier... Naturligvis skal retningslinjerne overholdes... Ellers skrider det hele jo...

Jeg har en kollega hvis dreng har slem pollenallergi og  altid hoster på denne årstid. Han og resten af familien er blevet testet og fået lægeerklæring på, hvilke symptomer det er ok han møder ind med som skyldes hans allergi. Det tænker jeg er noget andet... 

Selvfølgelig skal ingen sendes afsted hvis de har symptomer på corona, problemet er at selvom lægen testede for corona og den så var negativ, så må hun stadig ikke komme i vuggestue 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.